ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:14

Ik ben beieuwd naar je dressuur II, heb hem ook op mij hafliger liggem erg breed, kamer 39, en errug kort ;)
Hoop dat het ditmaal wel goed is aangemeten.

De mijne is een goed jaar geleden aagemeten door Linda Geilen, e na alle ellende hebben we met haar eindelijk geluk!

www.linda-saddlery.nl

Was toendertijd ook het eige massimo model wat paste.

Hier nog helemaal nieuw :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding (let niet op mijn houding :+ )

We sprigen ook emt de dressuur II:

Afbeelding

Afbeelding

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:19

Prachtig zadel!

mag ik een opmerking maken?
Ik zou dat bontje weg laten.
Hij lijkt nu voor te krap.
Het dieptste punt zit niet in het midden maar te ver richtig de lepel.
Dan is de druk verdeling niet goed en voor je houding is het ook niet fijn.

Maar wat een prachtig zadel

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:34

@schrikdraad , het zadel is speciaal aangemete zodat er een sjabrak met bont obder kan voor de drukverdling.
Op deze foto's is wodan nog wat te dik, en is het zadel et vers a fabriek, dus inmiddels meer igezakt en wodan meer afgevallen. ( nog steeds rond )

Verder zat hij met aanmeten tusse ee maat 39 en 0 in, we hebben a overleg met Zeitler gekozen voor ee kamer 39 omdat Wodan toen al op dieet stond en echt moest afvallen, en maat 0 dan weer sel te groot zou zijn.

MAar ik kan je dus verzekeren dat het inmiddels voor lager is en goed ingereden, is ook nog gecontroleerd ;) maar je hebt op deze foto's wel gelijk hoor ;)
Inmiddels hebbe we ogeveer 2 vingers ruimte voor.

Ik heb natuurlijk geen recete foto :-(

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:38

Mooi dat het nu wel goed ligt.
Ook goed dat je zadelpasser het bontje mee heeft genomen met meten.
Helaas worden passende zadels zo vaak niet meer passend gemaakt.
Maar je hebt echt een geweldig mooi zadel. Ook mooie haf trouwens.

Anoniem

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:40

waarom een bontje eronder?
(pure interesse,geen verwijt.reed zelf ook regelmatig met bontje).
is dat nog meer drukverdeling dan de boom al doet?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:47

@schrikdraad , tja en uiteindelijk moet je toch weer vertouwe op de persoon in kwestie.
Feit is dat het nu erg goed gaat met rijden en alles, ook mijn osteopaat ziet veel voorruitgang en dat van alle zadelellende die we hebben meegemaakt door de bekwame mensen ;) BEDANKT voor je compliment, ja ben ook blij met beide, Wodan heb ik al 6 jaar, word nu 7, helaas is het ontzettend moeilijk om hem enigzins op gewicht te houden, nu gaat het beter, en het is gewoon ee superdier om te rijden :D

@darkchrystal , mag intresse hebben, ga het ook niet verdedigen ;)
Ik rij met bontje omdat wodan errug!! kort is, en ik toch echt een kleine ;) kont heb, om de druk op dat kleine oppervlakte beter te verdelen en te ondersteunen heb ik gekozen samen met Lida Geilen voor ee sjabrak(ken) van Mattes met ingewerkt bont, dus gee dekje met bontje los, is een ;)
Uit oderzoeken is gewoon gebleken dat bont de beste drukverdeler is en goed schokken opvangt, ik voel me er prettiger bij en wodan vind het ook prima.

E ja ik heb dus mijn zadel ervoor laten meten direct in het begin :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:52

das wel handig ja....en,gaaf zadel inderdaad.
staat hem mooi!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 11:09

Gave haf!

Ook ik rij met een Massimo trail met Mattes bontsjabrakken dit is ook meegenomen bij het aanmeten.
Voor mijn jonkiewil ik de Massimo dressuur. Hopelijk past het model zadel hem.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:58

Wow mooi zadel zo met die twee kleuren!! Heb zelf een massimo op marktplaats gevonden. Helaas wat buiten budget maar kan proberen of er nog wat van de prijs af kan. Nadeel is dat het ontzettend ver weg is, heb in elk geval de link doorgemaild naar zadelpasser of ze het iets vond. Als we twijfelen kan ik eventueel zadel van vriendin lenen, is wel iets te groot maar denk dat we dan wel kunnen zien of we goed zitten bij die van marktplaats qua maten.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:21

Loes ik vind je zadel waanzinnig mooi met die twee kleuren!!! Heb er zelf over nagedacht maar had het lef weer niet en ben naar de veilige chocolade bruine gegaan :+
En ook je haflinger is een mooi type!!!!! Super zo'n nek erop <3

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:14

Ja ik ben er ook heel blij mee :D
Wilde eigenlijk een compleet rood/brine hebben maar omdat dat altijd zon ellende is met passend hoofdstel edergelijk heb ik voor deze combi gekozen, nu kan ik makkelijk combineren.

Voor mijn jonge fjord komt er volgend jaar ook een aangemeten Massimo, welke kleur weet ik nog niet :+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:57

Weet iemand wat Auflagelänge betekend? Ben even de verschillen aan het zoeken van de dressuur 1 en 2. Vrouw is in elk geval akkoord gegaan met mijn bod en zal het zadel een week vasthouden. Ben aan het denken wat te doen. Zadelpasser laten komen en dan zadel van vriendin erop leggen om te zien of het in elk geval al goed in de richting komt (die is te breed en inch is te klein voor mij) of toch al zeggen stuur maar op. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze zoveel ervaring heeft dat ze wel weet welke maat en merken ze aangeeft dat het qua risico lopen wel mee zal vallen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:28

Auflagelange is het deel van het zadel welke werkelijk in contact kimt met de rug, dus het draagvlak.
Dit bepaalt of het zadel wel of niet te lang is :D snap je het nu?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 06:30

Jep snap hem. Dan is de dressuur twee korter dan de een. volgens de site dan. Klinkt trouwens wel logisch nu je het zegt...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:42

Ja klopt ook, de Dressuurr II is best behoorlijk korter dan de dressuur I, dat is ook een van de redenen dat ik voor de dressuuur II heb gekozen.

Wilde zelf eigenlijk erg graag de trail, veelzeidiger, maar die lag echt niet op Wodan, die lag er ook echt verschrikkelijk hoog op, was het gewoon helemaal niet.
De Dressuur II heeft zon rechte zweetbladen en weinig wrong, en ik vin juist meer wrong fijn :D verder zijn de zweetbladen van de Dressuur II iets korter en i heb korte benen dus best fijn :D

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 13:53

gisteren is mijn massimo opgevuld, begon iets te kantelen. zadelmaker vond dat het zadel er nog erg mooi uit zag. ook even vertelt over dit topic en dat er zoveel goede berichten over massimo zadels zijn

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:15

Ik heb sinds eind 2010 een Dressuur II voor mijn Fjord. Een hoop gedoe gehad met de verkoper, maar van het zadel zelf wel heel tevreden.
Eerst had ik een met franse kussens, maar daardoor veranderde de ligging van het zadel zo dat het niet meer goed lag. Met dat zadel heb ik maar een paar keer gereden en plekken onder de beugelriemen en aan de singelstoten begon dat ook erg te bladderen.
Toen ik dat aangaf werd ik bijna uitgelachen. 'Dat is toch normaal bij leer' :?

Enfin, zadel kunnen inruilen voor een met gewone kussens en die was wel goed. Dat bladderen heb ik niet, maar de plekken onder mijn beugelriemen vond ik wel heel snel grijs worden...

Ik vind de zweetbladen gemiddeld tot zelfs kort. Ben zelf niet zo groot, maar mijn benen moesten echt niet langer zijn. Dan zat het niet meer goed bij de zweetbladen denk ik.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:32

pfff contact met zadelpasser gehad. Ze gaf aan dat ze echt het zadel op paard moet zien voordat er zekerheid is dat het past. Helaas is de massimo op marktplaats dan toch echt te ver weg, 237 km rijden voor iets wat misschien niet past. Opsturen kon ook maar is een behoorlijk risico voor zoveel geld. Straks stuurt ze hem niet op. Daarbij gaf zadelpasser aan dat de singel anders was dan normaal. Wel jammer, massimo spreekt me op zich wel aan, maar te duur voor nieuw te kopen en tweedehands niks te vinden hier in de buurt.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:45

Er zijn ook zoveel boommaten dat ongezien kopen een risico met zich meebrengt.Als het in de buurt is kan je het wel doen maar inderdaad 237 km is wel erg ver weg.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:22

woohoo, ik krijg mijn zadel morgen al ipv dinsdag *\o/*

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 12:23

okee ga je ook fotos plaatsen?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:46

Natuurlijk!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:12

Ik heb zelf ook een Massimo zadel Dressuur II. Helaas is de pasvorm van het zadel niet goed voor mijn paard, waardoor ik weer een nieuw zadel heb moeten kopen. Lekker dure grap, zadel is hoogstens 3 maanden gebruikt :(. Dus mocht er interesse zijn, klik op onderschrift :D ...

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:15

@Youko: Kon je daar geen 3 maanden eerder mee zijn?? :(. Damn! Hebben, hebben!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 07:36

Ik had hem al een tijd geleden te koop staan :P, maar had helaas deze topic niet gezien |(