Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jazzgps schreef:Jazzgps... iets is een stang als het mondstuk ongebroken is.
Dat stubbenbit wat je toont is geen stang maar een dubbelgebroken watertrens.
Dat klopt ik heb niet gezegt dat een stang was, dat zij hestejente.![]()
Ik heb haar even het verschil laten zien, dus nu snapt ze het wel denk ik ,
Maar eh... Waarom ga je niet gewoon bitloos rijden?
Wat heb je daar op tegen?
Ik wil niet bitloos gaan rijden omdat mijn pony dan onbestuurbaar word en ik vind dat ook niet veilig op een buitenrit,

jazzgps schreef:setteke schreef:Linkje?
http://dochorse.be/Images/ProductImages ... 748318.jpg
Informatie over het bit,
Effectievere inwerking door de stangwerking, enkel in de trekrichting, bij zijdelingse flexibiliteit van de buitenste bitdelen.
Effectievere, mondvriendelijke ondersteuning
Gemakkelijkere en snellere communicatie tussen paard en ruiter.
Optimale inwerking reeds bij geringe teugeldruk, ideaal bij paarden die tegen de hand gaan.
“EASY CONTROL” trensen hebben in de springsport hun deugdelijkheid bewezen, omdat hier dikwijls de moeilijkheid optreedt de paarden in te houden vlak voor de sprong.
Bij gebruik van te scherpe bitten worden de paarden dikwijls te voorzichtig en maken dan niet genoeg tempo. Dit negatieve effekt treed bij “EASY CONTROL” trensen niet op.
“EASY CONTROL” trensen hebben, als het nodig is, een sterke inwerking op het paard door de stangwerking, maar van zodra het paard de teugels aanneemt, werkt het bit zacht en aangenaam op de tong en de lagen.
Dit biezondere effect van de “EASY CONTROL” trens is ook zeer nuttig voor de training van jonge paarden.
Trainers spreken dan ook van een “zelflerend effect”, omdat veel paarden vanzelf inhouden van zodra de stangwerking wordt ingezet.
Het probleem dat sommige paarden zo sterk tegen de hand gaan, komt helaas zeer dikwijls voor en niet enkel in de springsport. Er zijn met de “EASY CONTROL” trensen ook reeds zeer goede ervaringen geboekt in de ponysport. De jonge ruiters kunnen met veel minder krachtinspanning ook sterke, ongehoorzame pony’s controleren.
stef schreef:Ts vind een onderlegtrens te scherp, maar overweegt wel een bit te benen dat claimt een stangwerking te hebbenForgive me i'm confused...
aerdenhout1 schreef:stef schreef:Ts vind een onderlegtrens te scherp, maar overweegt wel een bit te benen dat claimt een stangwerking te hebbenForgive me i'm confused...
Volgens mij klopt het plaatje van dat bit ook niet bij de beschrijving, en een paard met zo'n gevoelige mond een bit indoen die ook bij sterke paarden effect heeft........
Tja... nogmaals, ik zou eerst eens naar mijn eigen rijstijl gaan kijken, want ik vrees dat daar het hele probleem ligt!
Volgens mij hebben ze bij iedere paardenzaak wel een smal bitje op de juiste breedte.. knollentuin schreef:ik kom geregeld topics tegen van deze dame, en in elk topic wordt er om advies gevraagd ,maar op de een of andere manier is er altijd een ; maar of ; nee want...ts: je vraagt werkelijk waar alles,weet je echt niet zoveel van ponys dan, en heb je niets beters te doen?
jazzgps schreef:knollentuin schreef:ik kom geregeld topics tegen van deze dame, en in elk topic wordt er om advies gevraagd ,maar op de een of andere manier is er altijd een ; maar of ; nee want...ts: je vraagt werkelijk waar alles,weet je echt niet zoveel van ponys dan, en heb je niets beters te doen?
Ik denk eerder dat jij niks te doen hebt,
Dat blijkt wel uit je post hier boven,

onley schreef:welk bit ga je kopen?
Mijn merrie heeft ook weinig ruimte in haar mond
advies van mijn tandarts een dun bitje enkel gebroken en die heb ik gevonden
is wel een blauwe kunstoffe geworden maar ze loopt er erg fijn op