dekens zijn zo duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dekens zijn duur

ja
167 (59%)
nee
116 (40%)

Totaal aantal stemmen: 283

Sjors

Re: dekens zijn zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 16:10

wie weet hoe duur het uitwassen van een deken kost? Kun je hem niet gwn zelf in de wasmachine doen thuis? 8-)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:47

Nou ik weet niet, maar ik was mijn regendeken niet, want dat kan ik weer een nieuwe kopen. Winterdeken doe ik na winterseizoen laten wassen met staldeken, fleece en dekjes gewoon thuis

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:55

Sjors493 schreef:
wie weet hoe duur het uitwassen van een deken kost? Kun je hem niet gwn zelf in de wasmachine doen thuis? 8-)

Rond de 11 euro, waterdicht komt er vaak nog apart bij. Wasmachine zou kunnen als je of een giga wasmachine hebt of een heel klein dekentje. Ze passen niet in een doorsnee wasmachine.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 17:11

:wow: 11euro? da's goedkoop ik dacht iets van 20.-
@Sleeper
waarom heb je een giga wasmachine nodig? je kan hem toch gwn dubbel vouven? of mag dat niet :P

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:13

Zeker niet zo vaak Een was gedraaid? Gemiddelde deken past niet in een wasmachine.
Komt nog bij dat je niet vrolijk wordt als je na die deken je kleding erin doet. Blijft nogal wat haar achter en het filter kan er ook flink verstopt van raken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:38

Ja of je moeder wordt er niet vrolijk van als jij de deken bij haar in de machine gooit :P. Mijn moeder heeft een hele grote machine waar een deken goed in past, maar ze wil het echt niet hebben dat ik de dekens bij haar was. Dekjes dat gaat nog net, maar dekens echt niet.
Ik laat ze wassen, opnieuw waterdicht maken en herstellen bij een bedrijf voor 25 euro. De dekens worden dan weer in een mooie plastic zak terug gegeven. In het plastic kunnen ze dan mooi een half jaar blijven liggen tot we ze weer nodig hebben.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:29

Ik was zoveel mogelijk gewoon in mijn eigen wasmachine. De eczeemdekens (Rambo SIH)die was ik wekelijks, met twee eczeempaarden dus minimaal 2 dekens per week.
Natuurlijk klop ik ze eerst uit zodat er niet veel haar in zit.
Ik was ze achter elkaar, dus 1x de wasmachine "vies" op 60 graden valt dat wel mee. Gebruik gewoon wit was middel en een schepje oxi-action van AH, zo ruiken ze weer fris en blijven redelijk op kleur.
Na de deken was doe ik de honden dekens en dan handdoeken op 90 graden, die gaan daarna in de droger waar de laatste haren in het pluizenfilter belanden.

Ik heb nu een ongevoerde regendeken van Amigo XL, heb er gelijk een flesje Rambo wasmiddel bij gekocht, die wil ik ook in mijn eigen wasmachine wassen, maar niet op 60 graden.
De QHP regendeken van de pony van mijn dochter probeer ik als eerste, ook met Rambo wasmiddel, als dat niet goed gaat dan waag ik mijn dure Amigo er niet aan en gaat die naar de wasserij.

Ik heb trouwens een Bosch 7 kg wasmachine, anders gaat een 205 deken niet passen denk ik.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:23

Sjors493 schreef:

Fleecedekens kun je zelf wassen.
Winterdekens en regendekens niet, daarvoor zijn de meeste huishoudmachines te klein.
Daarbij mag je regendekens niet centrifugeren, anders gaat de waterdichte laag kapot.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 08:24

BrankaZ schreef:
Zeker niet zo vaak Een was gedraaid? Gemiddelde deken past niet in een wasmachine.
Komt nog bij dat je niet vrolijk wordt als je na die deken je kleding erin doet. Blijft nogal wat haar achter en het filter kan er ook flink verstopt van raken.

Nee, dat lijkt me ook niet voor een jongen van 13 jaar :? Die hebben meestal andere interesses dan wasmachines :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:08

Ik was de meeste dekens zelf, fleecedekens, zomerdekens en exzeemdekens, mn winterdeken had ik niet gewassen vorig jaar omdat die niet in de machine past.. (350 grams met hals maat 205)
Maar denk wel dat ik dit jaar aan het eind van het seizoen alle dekens in 1 keer laat doen, want ze stinken wel als je ze een jaar laat liggen.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:15

Ik moet zeggen dat ik de prijs van dekens erg vind meevallen. We kopen nooit een hele dure maar gewoon een harry horse of dergelijke. Geloof dat we dan 70 euro betalen en dan doen we er twee jaar mee.
Wij gebruiken trouwens maar één deken voor de hele winter, hij is puur voor de regen en modder waar ze in ligt te rollen. Kan me voorstellen als je meerdere dekens gebruikt dat het aardig in de prijzen loopt. Zeker als je een proffesioneel sloper hebt :D
Ons paard staat nu voor het eerste op een hit aktief stal waar ze 24 uur per dag buiten loopt, ben benieuwd of ik na het einde van deze winter nog hetzelfde over dekenprijzen denk :)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:17

Wij laten de deken trouwens gezamenlijk wassen in de lente. Dan bespaar je ook heel veel op de kosten.
Weet niet of jullie die mogelijkheid ook hebben op stal?
Je kan dan ook reparaties uit laten voeren of je deken opnieuw waterdicht laten maken.
Zelf wassen doe ik niet meer, heb zo al meerdere wasmachines kapot zien gaan.
Alleen zweetdekens en dekjes was ik wel eens zelf maar dan doe ik ze wel heeel goed stofzuigen van te voren.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:18

Ik vind dekens ook duur.
Ik ben 16 jaar en moet de dekens zelf kopen, het is voor mij dus best een grote uitgaven als ik dekens moet kopen en baal er dan ook flink van als er weer een kapot is.

Arwenride

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:22

Ik vind ze ook vreselijk duur, paard heeft het gouw koud dus gebruik veel verschillende dekens en hij sloopt ook nog eens alles. Scheuren erin enz. Laatst was het haakje van zijn bilkoord gebroken, ik snap nog steeds niet hoe die dat heeft geflikt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:08

Ik heb voor me vorige paard(hengst) dominick gekocht.
Prijs was even slikken maar is de moeite waard.
De kwaliteit is dik in orde.
Ik heb in een ruitersport winkel gewerkt, en die dekens zijn niet te vergelijken.

Bij goed koperen dekens ademt het amper waardoor ze zweten.
Of verstikt de vacht waardoor iedereen vaak denkt dat ze het koud hebben.
Ook scheuren ze sneller.

Soms is goedkoop dan ook echt duurkoop.

Dekjes overgins vind ik soms wel aan de dure kant, maar je betaald vaak voor de naam

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:19

Ik was alle dekens zelf. Alleen de 300 grams waterdichte doe ik buiten met een tuinslang. De rest (dus 200 grams staldeken en dunner) past prima in mijn 6kg machine :j

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:33

Ik vind die dekens van rhino duur.
Gisteren mijn arabo haf,maar onder een deken gezet.
Maar toen ik in de opslag keek,kan mijn paardje deze winter zeker nog vooruit.
Heb gisteren nog een nieuwe staldeken gekocht.
Straks in het voorjaar,dan koop ik een nieuwe voor die komende winter weer.
Het is dan uitverkoop,en scheelt soms de helft van de prijs. :D

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:35

Arwenride schreef:
Ik vind ze ook vreselijk duur, paard heeft het gouw koud dus gebruik veel verschillende dekens en hij sloopt ook nog eens alles. Scheuren erin enz. Laatst was het haakje van zijn bilkoord gebroken, ik snap nog steeds niet hoe die dat heeft geflikt.

Ik moet de dekens ook kopen,maar ik koop ze van een duurder merk.
Of kijk goed rond. :j

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:33

Amarie schreef:
Piietjuh schreef:
Ik vind het niet heel duur, alle paarden bij ons op stal staan allemaal onder de bekende Rambo dekens. Deze dekens zijn echt wel duurder dan 60 euro, maar gaan wel meteen 20 tot 30 jaar mee!

20 tot 30 jaar dat ga ik niet redden zelfs met een Rambo deken.

Jij misschien niet , maar bij ons op stal is nu een deken van 25 jaar! Foto komt op de Rambo site te staan..

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:40

Kent iemand nog het merk Laveham? Was toen ook duur. Ik heb er twee en die zijn nu 22 jaar oud! Ondertussen de voorkant dichtgestikt en ze zijn dunner geworden. Ik gebruik ze nu eerst als dunne deken en daarna als onderdeken. Ach, dan valt de afschrijving dus best mee. NB ook zadel, hoofdstel (kieffer) en paard (KWPN) zijn dik de 20 jaar gepasseerd. Betere merken loont dus vaak wel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:42

(winter/regen)jassen zijn ook duur en een paarden'jas' is vele malen groter en moet veel sterker zijn, dus wat is duur?

Daarbij zijn winterdekens voor veel paarden geen noodzaak, maar een keuze van de ruiter

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:08

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:11

50/60 euro voor een deken is niet duur. Maar dat zijn meestal dekens van mindere kwaliteit.
Een goed deken is duur, maar daar doe je wel weer een paar jaar mee. Als je paard tenminste een beetje zuinig op zijn spullen is ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:15

Ik denk dat je beter voor duurzaamheid kunt gaan. Er zijn veel dekens die er mooi uit zien, maar eigenlijk niet sterk zijn. Als je een goede sterke deken koopt kan je er jaren mee doen.
Mijn winkel is ook online te vinden Marktplaats, misschien ken je het wel :D

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:55