WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:28

Misschien wel heel leuk zadelhulp om je even voor te stellen in dit topic ?!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:24

Needje schreef:
Drunen kan nog niet eens een normaal zadel opmeten, laat staan een Wow. :+

Inderdaad, zelf ondervonden tenminste mijn paard, arm beest ;(
Al moet ik nu wel toegeven dat ze toegezegd hebben dat ze het oplossen voor mij, dus ik wacht nog geduldig af.

Ze bieden mij nu een tweedehands wow aan, omdat ik zelf had aangegeven, op advies van mijn chiropractor, dat ik over wil op een wow. Het enige wat ik weet van dit zadel is dat het een zwarte is met een diepe zit, 17/17,5 inch. Ik was benieuwd of iemand hier het zadel kent.

Alleen vinden ze het volgens mij geen fijn idee dat ik er een Wow-fitter bij haal. Nou, al was het een 'normaal' zadel geweest dan hadden ze het ook niet aan mogen meten, ik vertrouw ze gewoon niet meer.

knollentuin

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:40

Als het goed is staat er op de binnenkant in de kussens wat voor kussens eronder zitten, maar dan moet je ze wel los kunnen maken. Dan is het nog de vraag of er een flat of curved tree inzit . Ik zou dat idd ook niet op de gok doen.

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:58

Maar ik vind het op zich nog best een werk om de schroeven er recht voor te krijgen, kom eigenlijk altijd net een hand te kort.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:10

Anonimo_h schreef:
Maar ik vind het op zich nog best een werk om de schroeven er recht voor te krijgen, kom eigenlijk altijd net een hand te kort.

Heb het tot nu 1 keer gedaan en heb dat samen met mijn vriend gedaan en had bijna het zadel uit het raam gesmeten, ging absoluut niet makkelijk.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:16

Het wisselen van de zweetbladen ging bij mij vrij goed, maar niet makkelijk. Heb meerdere schroeven en merkte dat toen ik een aantal schroeven had vervangen het beter ging. Het is niet iets wat ik iedere dag zou willen doen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:21

ik haalde mijn zadel alleen al voor een grote schoonmaakbeurt helemaal uit elkaar :o
nooit problemen mee gehad.
je moet de schroeven niet te strak er weer in draaien.
Beste manier om te kijken of je het wel of niet wil doen is gewoon je dressuur bladen eraf halen (helemaal los) en ze er weer opzetten. Dan merk je zelf hoe veel (of hoe weinig ;) ) werk het is en hoelang je er over doet en hoe moelijk/makkelijk het gaat

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:22

Mri schreef:
ik haalde mijn zadel alleen al voor een grote schoonmaakbeurt helemaal uit elkaar :o
nooit problemen mee gehad.
je moet de schroeven niet te strak er weer in draaien.
Beste manier om te kijken of je het wel of niet wil doen is gewoon je dressuur bladen eraf halen (helemaal los) en ze er weer opzetten. Dan merk je zelf hoe veel (of hoe weinig ;) ) werk het is en hoelang je er over doet en hoe moelijk/makkelijk het gaat

Heb 1 keer gedaan en vond het een crime.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:24

hahaha ik las het!
ik had er nietzoveel moeite mee, maar moet dan ook wel zeggen dat ik mijn zadel thuis uit elkaar haalde, en daar kan je makkelijker je zadel ff op de bank leggen, op een kussen leggen etc dan bv op stal

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:44

Mijn dressuurbladen gaan ook wel redelijk makkelijk, maar het is net of de vzh bladen groter zijn ofzo want die passen onderop amper naast elkaar en daardoor is het moeilijker vast draaien.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:48

Moratoetje schreef:
Needje schreef:
Drunen kan nog niet eens een normaal zadel opmeten, laat staan een Wow. :+

Inderdaad, zelf ondervonden tenminste mijn paard, arm beest ;(
Al moet ik nu wel toegeven dat ze toegezegd hebben dat ze het oplossen voor mij, dus ik wacht nog geduldig af.

Ze bieden mij nu een tweedehands wow aan, omdat ik zelf had aangegeven, op advies van mijn chiropractor, dat ik over wil op een wow. Het enige wat ik weet van dit zadel is dat het een zwarte is met een diepe zit, 17/17,5 inch. Ik was benieuwd of iemand hier het zadel kent.

Alleen vinden ze het volgens mij geen fijn idee dat ik er een Wow-fitter bij haal. Nou, al was het een 'normaal' zadel geweest dan hadden ze het ook niet aan mogen meten, ik vertrouw ze gewoon niet meer.

Ik zou er zeker een wow fitter bijhalen. Drunen heeft geen verstand van flair en wow, ook van andere dingen niet maar goed ik zal mijn :x maar houden anders komt de -:(- weer uit mijn oren.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:53

ik deel Shangah's mening over Drunens ruiterhuis, was een dure gewaarwording zeg maar

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:33

Tja, het is bij mij ook eens maar nooit weer...Al heb ik er nog wel vertrouwen in dat ze het ook echt op willen lossen met mij.

Ik hoop straks een goed passend zadel te hebben voor mijn paard en dat we weer lekker aan de slag kunnen. Ik ben benieuwd wat Iris Smalbeek voor mij en mijn paard kan betekenen. Al neem ik wel een risico met Wow, want straks wil ik ook een wow voor mijn andere paard :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:15

let op Moratoetje dat niet elke wow op elk paard passend is te krijgen, soms moet je zoveel wijzigen dat een andere zoeken voordeliger is

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:49

Ik ben in afwachting van mijn nieuwe Wow en ben benieuwd of de bijgeleverde beugelriemen van behoorlijke lengte zijn. Ik ben zelf 1.90 lang en hoop dat ze voldoende lang zijn. Iemand die hier iets over kan zeggen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:58

er zijn verschillende maten beugelriemen.
De fitter zal ws gewoon de goede maat riemen voor je hebben :)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:21

ok, hoop 't ook anders zit ik straks als een springruiter op mijn dressuurzadel :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:24

Vandaag een cross training gehad en had hiervoor een springzadel mogen gebruiken van een stalgenoot(gisteren ook al mee gereden), maar ik denk dat het toch springzweetbladen wordt. Mijn rug gaat weer pijn doen op het andere zadel ;0

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:10

pantarhei schreef:
let op Moratoetje dat niet elke wow op elk paard passend is te krijgen, soms moet je zoveel wijzigen dat een andere zoeken voordeliger is

Daarom laat ik ook een wow-fitter komen, ik heb 1 keer problemen gehad door een zadel en wil dat geen 2e keer.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:57

[quote="MoratoetjeDaarom laat ik ook een wow-fitter komen, ik heb 1 keer problemen gehad door een zadel en wil dat geen 2e keer.[/quote]
Voordat je oké zegt tegen de wow toch?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:39

Dat klopt Pantarhei.

Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt met Iris Smalbeek. Ze komt woensdag 9 november, ben benieuwd. Ik heb al het een en ander gevraagd, ze heeft alles duidelijk uitgelegd. Ik ga zo contact opnemen met Drunen, ben benieuwd want ik ga niet akkoord met het feit dat ik meteen mijn huidige zadel bij hun achterlaat. Dat krijgen ze pas als blijkt dat het wow zadel past en geschikt is voor ons, geen moment eerder.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:56

ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar de kans dat het wow zadel echt helemaal klopt voor je paard en jou is niet zo groot. Kan wel natuurlijk.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:46

Dat weet ik, maar misschien kleine aanpassingen. Ik heb zelf al aangegeven als er veel aangepast moet worden of als het zadel er niet uit ziet (kan natuurlijk ook nog) dan ga ik voor nieuw.
Van Drunen nog geen reactie, ik wacht nog rustig af. Als ik morgen nog niets gehoord heb dan bel ik wel weer een keer.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:19

Drunen is dicht op maandag, vandaar nog geen reactie.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:13

Dan zal ik morgen wel wat horen denk ik ;)