bokt en beenbescherming??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:41

Ik ga heél eerlijk zijn: Ik rijd ALTIJD met pees & kogel beschermers ;)
Omdat het paardje waarmee ik rijd zijn benen aantikt.
Voor springen gebruik ik ook altijd springschoenen. (hij schopt anders heel zijn hoef naar de *****) :P
Ik rijd zelf bijna nooit met bandages. (ik heb namelijk schrik dat het fout gaat ofzo)
En idd, volgens mij worden bandages vooral gebruikt voor de foto en de mooi. :Y)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:36

Soms zie je alleen maar beenbeschermers, maar soms ook een paar niet.
Zelf gebruik ik altijd bij mijn haflinger peesjes en kogelbeschermers. Dit doe ik omdat hij een soms beetje strijkt achter, maar ook voor de bescherming voor zijn benen. Hij springt soms opzij :j

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:46

Ik draag voor bijna altijd peesbeschermers en achter bij zwaardere trainingen 3 in 1 beschermers en bij lichte trainingen strijkklappen omdat ze echt nodig zijn.(zware bak + onhandige jonge pony.)
Bandages gebruik alleen voor op transport.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:48

Citaat van jou TS: springschoenen (zonder te springen)

Misschien moet jij jezelf eens gaan verdiepen in het nut van beenbescherming voordat je dit opent ;)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:12

Mijn fjord liep de eerste 7 dagen na het beslaan standaard met springschoenen, die dodo trapte ze anders weer af.
Ook altijd strijklappen en peesbeschermers om, het jonkie kon nog wel eens gekke sprongen maken.

De dame die ik nu rijd heeft ook standaard een set peeskappen en strijklappen om, reden, die loopt van de ene blessure en uitlokken lijkt ons geen goed plan.

En als ik de butsen in de beschermers zie ben ik toch elke keer wel heel erg blij dat ze ze om heeft :j

marshmellow

Re: bokt en beenbescherming??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:35

Ik rijd mijn paard altijd met peesbeschermers, en strijklappen.
Achter tikt ze aan, en met rijden kan ze zulke onnozele sprongen maken, dat ik toch liever rondom bescherming heb :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:01

ik gebruik alleen leren peesbeschermers tijdens het springen en dan nog een keer voor de mooi. Vroeger had ik een setje van BR maar die zijn op mysterieuze wijze verdwenen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:09

Ik heb altijd been bescherming om
maar dan ook altijd

Waarom omdat voorkomen beter dan genezen is als jij goede kwalitatief spul hebt in elk geval dat geld voor peesbescherming
Zo heb ik altijd eurostar om harryshorse hoef ik nog niet al kreeg ik er 1000 euro bij uit!

Spring schoenen heb ik ook altijd om

Vooral jonge paarden altijd bescherming aan die kunnen nog wel eens gek springen (ook oudere paarden hoor)

Nee ik heb altijd bescherming om 4-kant

Met rijden bandages met springschoenen met longeren en in de molen peeskappen voor bandages achter en spring schoenen

En natuurlijk moet je het niet allemaal 4 uur om houden enz

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:31

Ik rij en longeer altijd met pees en kogelbeschermers, omdat ik een jonge paard heb, die nog te weinig ruimte heeft tussen haar achterbenen en ze daarom vaak aantikken. Liever voorkomen dat ze iets oploopt dan genezen...
Bandages gebruik ik hooguit 1x in het jaar voor foto's.. Dan staat ze ook alleen stil...

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 08:36

ik rij ook altijd met pees en kogelbeschermers, want mijn paard strijkt van achter heel erg..