Sevke, blijf vooral onwaarheden rondstrooien
Ik heb wel door dat het geen zin heeft en dat je dit topic naar je hand probeert te zetten en onwaarheden over bitloos flink de wereld in wil helpen.
Blijkbaar kan je het niet hebben dat mensen iets kunnen wat jij niet kan. Dan kun je of je er bij neer leggen of andere mensen zwart maken, alleen schiet je daar niks mee op.
Als je zegt dat een sidepull geen release heeft omdat de neusriem er nog aan zit vergeet je voor het gemak dat een bit altijd in de mond zit. Maar dat is opeens wel weer release volgens jou.
Als een sidepull zo'n martelwerktuig is volgens jou, waarom rijd je dan je jonge paarden er mee, wil je ze een trauma bezorgen?
Vind het een behoorlijke leffe manier van reageren, een beetje over iemand gaan praten alsof diegene het toch niet leest
Als je zo goed met kinderen bent laat dat dan ook blijken, maar een volwassene die loopt te roddelen over iemand terwijl diegene het gewoon kan lezen.... Oh wacht, ik snap nu al op welke manier je goed met kinderen bent

Maar nee ik zie in dat ik heel wat betere dingen te doen heb dan een discussie aan gaan met 2 volwassenen die denken dat ze het hele rijkdom in wijsheid bezitten omdat ze meer paardenervaring hebben. Dat je het niet kan omdat je een andere rijstijl hebt wil nog niet zeggen dat niemand anders het kan.
Jullie geven blijkbaar rukjes aan de mond zodat het paard gaat ''nageven''. Prima, als je dat wil doen, maar laat dan iemand anders ook in zijn of haar waarde als diegene een andere manier heeft en dat niet wil doen.
Maar dat een 20jarige dat tegen een volwassene moet zeggen...

Omdat ik mijn verzorgpaard bitloos rijd en dat prima gaat ga ik toch ook geen onwaarheden over bitten rondstrooien?
Live and let live.
TS: Ik zou maar een nieuw topic maken en er dan duidelijk bij vermelden dat het niet over wedstrijden/hogere training gaat, misschien krijg je dan leukere reactie's, nuttige reacties over bitloos.
Oh, en die reacties van waar blijft ze... tja had niet anders verwacht. Laat heel veel zien over hoe jullie zijn