wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:07

Ik heb op mijn jong paard ook vrij vlot de Wow gelegd. Bij het zadelmak maken wel eerst een ander zadel (stel dat hij echt zou schrikken) maar hij vond dat geen probleem. Daarna de Wow en ondertussen zijn we tot draven aan de longe gekomen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:29

Ik heb maar kort op de wow gereden. Aangezien ik al meer dan twee jaar bezig ben om een zadel te vinden waaronder mijn zeer gevoelige merrie onder wil lopen, kan ik nu al zeggen dat het Wow zadel een groot verschil gaf. Ik dacht een eerder een zadel te hebben gevonden (een net zo duur op maat gemaakt zadel) maar dit zadel heeft eigenlijk al van het begin niet goed genoeg gelegen.
Nadat er aan gesleuteld was lag het nog minder goed. Het grootste probleem bij mijn paard is de ongelijke schouders. Hierdoor krijgt ze bij alle zadels een probleem met de schoudervrijheid van haar linker schouder en duwt ze het zadel schuin naar achteren waardoor het vanaf T 14 tot aan het lumbaal gedeelte tegen de ruggengraad aandrukt en hierdoor kantelt naar de andere kant(rechts). Daarnaast krijgt ze drukkingen op de trapezium spier en de lange rug spier aan de linkerkant.
Ze gaat hierdoor linksom staken. Met de wow bleef het zadel (zelfs in galop) recht liggen en had ze haar schoudervrijheid waardoor ze ook haar lendenen ging los laten. Haar lichte onregelmatigheid verdween bijna helemaal en ze ging schouwen onder het zadel en dat gaf al een heel klein wow gevoel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:10

Klinkt goed schangah!
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuw zadel en een wow spreekt mij enorm aan, maar ja, die prijs he, daar krijg ik het warm van... Dat gaat mij niet lukken. Tweedehands misschien, maar is zo'n zadel ECHT helemaal aan te passen aan je paard?? Al zal dat ook niet enorm goedkoop zijn en kom je mogelijk weer uiteindelijk bij de nieuwprijs uit.....

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:20

Dat ligt eraan Tancreda, eigenlijk zou je moeten weten wat jouw paard nodig heeft aan heatplate, kussens etc en dan op zoek naar naar een 2e hands die hier het dichtst bij in de buurt komt.
Als de kussens veranderd moeten worden is dat best een duur grapje, maar als het enkelt om een heatplate gaat zijn het de kosten niet :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:22

@Tancreda4, als je een tweedehands Wow wilt kopen, is het wel handig als je van te voren weet welke onderdelen je paard nodig heeft. Een ander koppijzer zijn de kosten niet, maar andere kussens of boom is een duur grapje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:25

Bedank voor de reacties. Tja, welke kussens en boom ze nodig zou moeten hebben, geen idee. Heb wel een soort van stappen plan gevonden voor 'doe het zelf' thuis bepalen wat je ongeveer nodig hebt, maar of dat nu echt representatief is weet ik niet.

http://www.fteltd.co.uk/wow/nosaddlefitter.htm

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:37

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:41

Op haar site staat bij de tarieven een model A, B en C :?
Waar komt dat vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:02

Needje schreef:
Op haar site staat bij de tarieven een model A, B en C :?
Waar komt dat vandaan?

Dat heeft te maken met het type zweetblad.
Doordat er in het ene zweetblad wat meer tijd zit om te maken, dan in het andere zweetblad, zijn er nu verschillen qua prijs ingekomen.

Je hebt nu type A; keuze uit 4 verschillende soorten wrong, 4 verschillende soorten leerkleur, met een hard gedeelte zweetblad ( ala de conventional, voor de kenners)

Type B is het zweetblad met de welbekende stiksels erin. Bij deze zijn alle wrongen mogelijk, exclusief de (wederom 8-) ) conventional wrong.

Type c is de conventional wrong.

De verkoopprijs is van het complete zadel, dus inclusief beugelriemen,hoes, aanmeten, afleveren en nacheck:
Type A 2500
Type B 2650
Type C 2850

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:05

Dus het zijn ook nieuwe zadels en geen tweedehands?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:06

Op Eleonora haar site bedoel je?

Ik heb het over de aanschaf van een nieuw zadel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:08

Ow oke, ik dacht dat je het over de 2de handse op die site had. Dudielijke uitleg verder :j

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:09

Bourrelier, zijn dat de prijzen voor de 2ehands zadels? Dan is er toch bijna geen verschil met de nieuwe?

edit: ik zie dat je nu zegt dat het de nieuwe zijn....

manonarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:12

Ik heb een 2e hands Wow-zadel te koop. Zadel is anderhalf jaar oud en in uitstekende staat. Kenmerken van het zadel:
Wow dressuur zadel
18 inch Deep Seat (diepe zit)
Kussen DWG met Tab en stiklijn= een wijd kussenkanaal (dit is voor het gemiddelde paard geschikt)
Zweetblad Dressuur thigh wrong
Zitting heeft een curved y-bar
Head-plate nr. 1

Kortom het betreft een dressuurzadel dat voor de meeste paarden en ruiters geschikt is. Het zadel wordt verkocht met bijbehorende beugelriemen. Huidige nieuwprijs van het zadel bedraagt € 2700,-. Mijn vraagprijs € 1500,-.

We hebben het zadel destijds aan laten meten voor mijn man. Hij is wegens gezondheidsredenen met paardrijden gestopt. Het zadel heeft absoluut niets geleden en is in super goede staat. Ik heb zelf ook een Wow-zadel en vind ze echt fantastisch. Maar,ja aan 1 Wow-zadel heb ik genoeg.

Het zadel is bij Arie Boer gekocht (originele factuur aanwezig) en in onderhoud geweest. Mocht je interesse hebben laat het me dan weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:14

Tancreda4 schreef:
Ow oke, ik dacht dat je het over de 2de handse op die site had. Dudielijke uitleg verder :j

Dank :D

Weet wat je koopt bij een tweedehands, neem een dealer in de arm en ga op zoek.
Je kan het maar een keer uitgeven 8-)

manonarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:17

P.s. Arie Boer kent mijn zadel en kan hem voor je aanpassen/aanmeten. Hij geeft er de voorkeur aan dat je het zadel zelf verkoopt, maar kan het bij de koper aan komen passen. Dat kost € 75,- heb ik begrepen. Dus voel je vrij (mocht je interesse hebben in het zadel) om bij Arie Boer te informeren.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:26

.... er zijn fysiotherapeuten (voor paarden) die niet echt blij zijn met de WOW...
Toen mij werd aangeraden om een nieuw zadel te kopen, dacht ik daar ook aan. Maar die gedachte was heeeeel snel verdwenen na een gesprekje met de fysio. Niet doen was het advies, korte termijn gaat goed maar langere termijn komen de klachten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:29

Welke klachten?

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:31

daar ben ik dan ook wel benieuwd naar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:31

Daar ben ik ook benieuwd naar!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:34

Vraag ik mij ook af. Zijn dit fysiotherapeuten die de zadelpasopleiding gevolgd hebben?
Zijn ze dan tegen alle zadels waar flair is ingebouwd.
Baseren ze hun mening op onderzoeken?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:36

Heureka schreef:
.... er zijn fysiotherapeuten (voor paarden) die niet echt blij zijn met de WOW...
Toen mij werd aangeraden om een nieuw zadel te kopen, dacht ik daar ook aan. Maar die gedachte was heeeeel snel verdwenen na een gesprekje met de fysio. Niet doen was het advies, korte termijn gaat goed maar langere termijn komen de klachten.

Mijn instructrice, ook dierfysio, rijd al jaren met een Wow en is er juist zéér over te spreken. Mede door haar zijn wij ook op Wow over gestapt :j.
Ik vraag me af waarop het gebaseerd is dat een Wow niet ok is?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:37

Mijn zadelmaker zit ook in de spieren en adviseert juist Wow. En al jaren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:39

Wat een onzin,zo ken ik ook horror story's over boomzadels en over boomloos..voor elk paard een zadel ,goed zoeken en naar je paard kijken en weten wie je inschakeld om je zadel op te laten vullen of af te stellen op lucht. ik heb boomzadels en wow en ik ben fan!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:43

Boomloos heb ik wel fysio's over gehoord. Kunnen drukkingen geven onder de stijgbeugelophanging.