Ik ben opzoek naar een scherper bit, iemand tips/afraders ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 23:48

Ja maar ik dacht dat een dun bit automatisch scherper was !.
als je problemen hebt met dit hele topic of mij dan kan je beter op het kruisje daar rechtsbovenin drukken er verder gaan met waar je mee bezig was ;).
Ik wou juist niet vertellen waarom ik een dunner bit zoek OMDAT er dan altijd gezeik komt en dat wilde ik voorkomen.
en ik heb heus wel vertrouwen in de bokkers hier hoor ! iedereen wilt volgens mij het beste voor elkaar dus daar zit het hem niet in.
maar somige hier op bokt maken overal een probleem en discussie van en dat wilde ik niet vandaar !.
en nee, ik zeg niet dat iedereen zo is maar er zitten heel veel mensen op bokt dus er zitten er echt wel een aantal tussen.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:59

Als je instructrice zo ervaren is om te zeggen dat je aan een ander bit moet,kan ze vast precies zeggen welk bit je moet nemen. ;)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 00:03

Faruba schreef:
Als je instructrice zo ervaren is om te zeggen dat je aan een ander bit moet,kan ze vast precies zeggen welk bit je moet nemen. ;)

ja maar voor de 100ste keer ..
ik hoor ook graag meningen van andere mensen zodat ik meerdere bitten kan uitproberen die me aangeraden worden en daaruit degene kan kiezen waar me paard het fijnst op loopt en het best past in zijn mond.
tuurlijk kan mijn intsructrice zeggen welke zij denkt dat het beste is.. maar zij kan ook niet ruiken waar mijn paardje het best op loopt he. dat kan niemand weten zonder het te proberen

Faruba

Re: Ik ben opzoek naar een scherper bit, iemand tips/afraders ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:07

Jij en je instructrice kennen je paard het beste,zou op het advies van je instructrice af gaan. Zeker omdat je ook niet alles wil prijs geven waarom je een scherper bit nodig hebt en je instructrice dat wel weet. Succes.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 00:10

ik heb een dunner bit nodig, niet scherper.
maar ik ga het soiso aan der vragen ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:26

Bitloos kan echt wel hoor, ik zou bijna zeggen, van ik demonstreer het wel even bij je paard.

Maar goed, wel eens gedacht een een simpele dr. Bristoltrens? Toegestaan op wedstrijden, dubbelgebroken, maar net ietsje scherper dan een simpel dubbelgebroken bitje.

En neem anders een enkelgebroken 10-12 mm dik westerntrensje van sweet iron. Ook toegestaan op wedstrijden, en door het ijzer dat roest gaat het paard eerder kauwen.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:49

tip kijk wel heel goed uit met hele dunne bitjes van 12mm dik hoor je moet dan echt zacht in je handen zijn anders trek je je paard zijn mondhoeken helemaal open ( weet dit uit eigen ervaring met een bijrijdpaard )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:28

MarissaM schreef:
tip kijk wel heel goed uit met hele dunne bitjes van 12mm dik hoor je moet dan echt zacht in je handen zijn anders trek je je paard zijn mondhoeken helemaal open ( weet dit uit eigen ervaring met een bijrijdpaard )

DAt klopt, maar dat is met alle bitten zo. Maar ja, de TS wil niet precies uitleggen waarom een ander bit gewenst is.
En dan zijn dit gewoon 2 opties die wel gewoon zijn toegestaan op wedstrijden.
Ga je met een pelham, ophaaltrens, waterfordtrens, of wat dan ook rijden, dan heb je nog scherpere bitten in handen, en deze zijn allemaal (niet voor niets) niet toegestaan op wedstrijden.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:51

idd germie zo is het ook :D ...we weten inderdaad niet wat het probleem nu precies is vaak is het rijtechnisch op te lossen ..maat TS wil hierover niet veel kwijt ...ik hoop voor TS dat haar paard voor haar gevoel nu wel beter gaat lopen op de HH goldbrass watertrens ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:03

MarissaM schreef:
idd germie zo is het ook :D ...we weten inderdaad niet wat het probleem nu precies is vaak is het rijtechnisch op te lossen ..maat TS wil hierover niet veel kwijt ...ik hoop voor TS dat haar paard voor haar gevoel nu wel beter gaat lopen op de HH goldbrass watertrens ;)

Die even scherp is als een simpele rvs uitvoering.
Want ze hebben hetzelfde model en zijn even dik. Maar dat terzijde. Het materiaal bepaalt immers niet de scherpte.

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:02

Ben je al bij een ruitersport zaak geweest? ben benieuwd wat die jou voor bid aanraden?

En volgens mij heeft ze op pagina 3 of 4 ofzo wel bijna het hele probleem neer gezet hoor?!