Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Met blote handen want met handschoenen aan werkt het niet zo goed. Als ik bij huis rijd doe ik het altijd even odner de warme kraan. Echt iets wat ik dus NOOIT vergeet!
De hoofdstellen hingen ook in een vrij koude ruimte, dus in de winter vond ik het wel zo fijn voor m'n pony

Denk je nou echt dat je in die enkele seconden het bit warmer maakt?
. Ik zal het goed in mijn hoofd prenten

S__L schreef:Kan iemand het nou ff uitleggen. Het klinkt allemaal logisch enzo en ik snap ook wel dat het fijner is voor je paard. Maar kan een tong dan zo snel ''vastvriezen'' zeg maar? Dat de tongen echt wonden krijgt. De mond is toch zo warm dat het bit wel aardig snel warm is. Iig warm voordat er ''problemen'' komen?
rowo schreef:S__L schreef:Kan iemand het nou ff uitleggen. Het klinkt allemaal logisch enzo en ik snap ook wel dat het fijner is voor je paard. Maar kan een tong dan zo snel ''vastvriezen'' zeg maar? Dat de tongen echt wonden krijgt. De mond is toch zo warm dat het bit wel aardig snel warm is. Iig warm voordat er ''problemen'' komen?
Een bit heeft (eigenlijk) nooit de temperatuur van onder nul, omdat het in veel zadelkamers etc warmer is. Dat vastvriezen zal dus ook nooit voorkomen, dan mag het buiten wel heeel erg hard vriezen. Een paardenmond is zo warm, dat het bit al snel warm is.
.