Ik heb zelf een wintec 500 dressuur (zonder cair). Denk dat ik hem nu anderhalf of 2 jaar heb, is nu helemaal gevormd naar paard en been, maar vind het niet echt het ideale zadel... Ik merk vaak dat ik te weinig kniesteun heb (heb aardige wrongen), maar kan mijn knieen niet echt lekker in mijn zadel drukken...
Heb niet het hele topic gelezen, maar zag af en toe dingen langskomen dat de dressuur neigt naar vzh, dat je er alles mee kan enzo, maar daar ben ik het niet mee eens! Ik heb er zelf ook meerdere malen een sprongetje mee gemaakt, maar dan heb je echt een belabberde houding... Ook kom je niet lekker neer met landen en zit je met je lange beugels (springmaat zit niet fijn op een dressuurzadel), dus ik pak met springen nog altijd mijn wintec vzh zadel...
Vind wintecs aan de ene kant ideaal, haast tegen alles bestendig, weinig onderhoud etc, maar ik zou maar al te graag een leren dressuurzadel hebben! Merk echt dat ik hier niet genoeg aan heb met rijden... En dat heeft toch wel wat invloed op je houding