Hulsebos slecht ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Hulsebos slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:52

Kalfsleer staat er dan ook wel om bekend zachter te zijn en sneller te slijten. Dat zeggen ze zelf ook.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:44

Wanted2003 schreef:
Kalfsleer staat er dan ook wel om bekend zachter te zijn en sneller te slijten. Dat zeggen ze zelf ook.

Is dat zo?

Mijn allereerste leren bankje was van kalfsleer, zo'n beetje het goedkoopste wat ik toen kon krijgen, voor mijn eerste woning, had dus niet zo veel geld. Het ding heeft het 15 jaar volgehouden, inclusief honden en katten leed. Was op het end wel lelijk geworden en de vulling werd minder, maar nog nergens kapot.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:48

kalfslederen laarzen zijn ook zachter en kwetsbaarder, en slijten vaak ook meer dan gewoon rundleren :)

hoe dat met banken zit weet ik niet :D

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:29

Ja kalfsleder is dunner en zachter. Maar met zadels en laarzen ga je ook paardrijden hè en met een bank zit je nog niet zo snel op paard :+

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 08:26

Sjaantje :')

Mij werd toen ook verteld dat kalfsleer eerder slijt, ik wilde een stroef zitvlak omdat die van mij nog wel eens behoorlijk uit z'n dak kon gaan dus heb van dat generfde leer.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:33

Voor mij nooit meer een Hulsebos..!!!!!!!! Niet dat ze zo héérlijk zitten, want dat zitten ze nu juist wel..
Alleen de service is gewoon héél erg beroerd en ombeschoft..Ik heb net me boom laten maken omdat er een popnagel was gebroken,
goed dat kan gebeuren bij een zadel van 7 jaar oud.. (kosten 200 euro )Maar hij was ook opgevuld..Toen ze hem terug brachten zei ik al dat hij niet goed lag, maar hij zei nee hoor hij ligt helemaal perfect..Nu een paar weken later huppelt mijn paard op de rechterhand en springt elke x aan in galop..
De masseur zei dat de lange rugspier in de verdrukking kwam door het zadel en hij was scheef en bulterig opgevuld en vééls te hard..!!!

Nou gisteren is hulsebos geweest, en volgens hem ligt het zadel nog steeds perfect..!!!!! Het is een rijtechnisch probleem..!!!!!! ja me hoela, als ik met een ander zadel rijd loopt hij de sterren van de hemel, en met longeren ook..Toch vreemd als je er niet uitkomt dat je dan gelijk maar zegt dat een rijtechnisch probleem is, en ik ben hier niet de enige van waar dat tegen gezegd wordt..

En volgens meneer had ik ook een vrij lang paard, laat het nu net een hele compacte oldenburger zijn, mijn andere paard is zeker een halve meter langer...
Hoezo verstand van paarden en je vak wat je uit oefent..

Dus mensen wees gewaarschuwd..!!!!!!! Als je je paard lekker door het lijf wilt laten bewegen koop dan GÉÉN Hulsebos..
Scheelt je een hoop gestres en een hoop geld voor de masseur en niet te vergeten de rug van je paard..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:41

mee eens :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:47

vervelend dat je zo'n ervaring hebt...

Ik daarin tegen ben erg tevreden, heb pas een nieuw (2e hands) hulsebos zadel gekocht, die word nu zo gemaakt dat hij super op mijn paard ligt :)
genoeg zadel troubles gehad, dus moet nu gewoon goed, en daar ga ik ook van uit dat het goedkomt :)

vond de meneer die er was van hulsebos kundig genoeg overkomen, nam goed de tijd voor ons, en legde alles goed uit.

ondertussen heb ik zelf ook wel aardig zicht op hoe een zadel hoort te liggen, en mocht ik het er niet mee eens zijn of vind dat het nog niet helemaal lekker ligt, dan zeg ik dat ook en doet ie er eventueel wat aan.

wel proberen wij altijd even het zadel als het opgevuld oid is als hij er is... dan merk je snel genoeg of het goed is, of dat er hier en daar nog wat moet veranderen :)
ze gaan niet eerder weg dan dat het naar wens is, en wij het daar ook mee eens zijn :D

ook heb ik mijn fysio erna laten kijken hoe het zadel ligt, en die heeft er verder geen slecht woord over gezegt :)
maargoed misschien heb ik gewoon geluk gehad met dat zadel, dat ie toevallig goed ligt en past en met de service.. diegene die bij ons kwam.. kan natuurlijk ook :+

verder wil ik niemand een schop na geven, overtuigen of overhalen om het met mij eens te zijn hoor, maar dat is gewoon mijn ervaring en mening :D
net zoals ik jullie wat mindere ervaring snap en respecteer :)

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 23:25

Zijn er ook zadelmerken waar IEDEREEN die er mee rijdt wel tevreden over is?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 23:28

volgens mij valt over elk zadelmerk wel wat te zeggen ja ;)
net zoals er van elke hengst ook wel 'rotte appels' rondlopen :)

Je moet gewoon doen wat jezelf het beste lijkt, en je eigen gevoel volgen....
de een zegt dit, de ander dat, als je alleen maar op meningen van anderen af gaat schiet je ook niks op ;)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 07:18

*puck* schreef:

De WOW :j

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 07:46

Er zal geen een zadelmaker zijn die nog nooit een fout gemaakt heeft, daar ben ik van overtuigd. Maar ik kan er niet één bedenken die zoveel klachten oplevert als de firma Hulsebos.

Met name het feit dat de rug van een paard de klos is, vind ik heel kwalijk. En het onbeschofte gedrag vind ik beneden alle peil.

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:03

Wat een negativiteit allemaal....ik heb een HB laten aanmeten voor mijn paard omdat zelfs een KN niet goed ligt op de rug. Het is jammer dat niet iedereen goede ervaringen heeft met HB maar degene die bij mij is geweest om het zadel aan te meten, heeft naar mijn idee wel gekeken hoe het zadel bij mijn paard op de rug lag en hoe ik zelf in het zadel zat. Ik heb dressuur-stelten dus ik heb ook nogal wat eisen aan een zadel. Mijn paard accepteert mijn KN met moeite nog op de rug maar met de HB werd ze behoorlijk vrolijk. En dat terwijl ik de KN al een geruime tijd in mijn bezit heb en mijn paard nooit reacties vertoonde op het zadel, dit kwam pas...!!!!! nadat HB geweest was.
Gelukkig zijn er ook nog mensen in de paardenwereld die wel blij zijn met HB en de service en natuurlijk heeft iedereen wel een verhaal klaar om wel of niet met modder te gooien maar zeg nou eens eerlijk...waar gaat het om...het gaat om het belang van de rug van je paard en hoe jij zelf zit. En als je daar twijfels over hebt, waarom koop je dan een HB maar ook een KN, Kieffer, Stubben of andere A-merken zadels kunnen verkeerd worden aangemeten door een ondeskundige zadelpasser die handelt in het belang van de baas en het belang van de paardenrug/berijdster of berijder vergeet...of verkeerde adviezen geeft. Er gaat een hoop geld in zitten (letterlijk: waar jij op zit) en helaas zijn er mensen die slechte ervaringen hebben maar of dat nou aan 1 firma ligt... geen flauw idee maar ongetwijfeld zijn er wel meer firma's - ruitersportzaken - e.d. waar mensen geen goede ervaringen mee hebben maar daar hoor je niks over...nee...lekker met modder gooien is veel makkelijker...
Ik ben wel tevreden over mijn toekomstige HB zadel en ik ga ervan uit dat ik er veel plezier aan ga beleven.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:34

Belliebel... Uiteraard zijn er ook andere zadelmakers die slecht zadels aan hebben gemeten... maar dit topic gaan over ervaringen met Hulsebos ;) .. vandaar... en er zijn zowel negatieve als positieve berichten te lezen hier, dus verschillende ervaringen en dat is nu eenmaal zo...
Je kan niet de mensen veroordelen op hun negatieve ervaring, mooi dat jij een superfijne ervaring te pakken hebt, andere dus niet... Dit is geen modder gooien, dit is hun ervaring en hun gevoel erbij vertellen en de gevolgen.

Ik vind dat een hoop mensen die een positieve ervaring hebben met HB erg fel reageren op de mensen die geen goede ervaring met HB hebben gehad. Alsof dit een persoonlijke strijd is...??
En Belliebel, ik heb het idee dat je aangevallen voelt op jouw keuze van het zadel vanwege de 'negatieve' berichten over HB die hier tussendoor te lezen zijn.
Niemand veroordeelt jou erop dat je voor een HB hebt gekozen, wees blij met jouw fijne zadel en mooi dat het zo goed heeft uitgepakt voor jou!! ;)
Maar breng de mensen die iets negatiefs te melden hebben over HB niet in diskrediet, want ook zij hebben ervaring met HB, danwelniet positief..
Dan moet jij niet gaan moddergooien naar degene die HB zogenaamd in een negatief daglicht zetten!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 03:29

unamie schreef:
*puck* schreef:

De WOW :j

Dat is ook onzin hoor :n
Er zijn zóveel mensen die níet met een WOW kunnen rijden omdat het paard zich niet leent voor luchtkussens of de ruiter gewoon te snel stuitert.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 06:55

ik ben altijd tevreden geweest met mijn HB. Zit heerlijk en ligt super en de mijne lag altijd recht. Helaas ga ik hem nu toch wss verkopen, omdat ik nu een zadel wil dat op veel verschillende paarden past en deze is qua pasvorm meer op mn vorige paard gemaakt. Aan laten passen kan wel, maar ik wil het zadel gewoon de hele dag van het ene op het andere paard kunnen leggen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 07:16

soppieee schreef:
Dat is ook onzin hoor :n
Er zijn zóveel mensen die níet met een WOW kunnen rijden omdat het paard zich niet leent voor luchtkussens of de ruiter gewoon te snel stuitert.

Maar de meeste zijn erg tevreden, en de paarden blijven er mooi los onder
Iets wat ik bij andere zadels niet zo vaak tegenkom
En mocht je het lucht toch niet zien zitten..
Ze zijn er ook met met foamkussens!

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:26

Wolinlotte....ik voel mij niet persoonlijk aangevallen omdat ik wel een positieve ervaring heb met HB en helaas zijn er ook mensen onder ons die dit absoluut niet hebben (dus negatieve ervaringen) en dat vind ik voor dezen heel jammer. Het blijft goed uitkijken met zadels en zo leren we er elke dag weer wat bij.....toch?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:06

Belliebel ik hoop voor je en voor je paard als je eenmaal het zadel hebt, dat jullie over een paar maanden nog steeds zo blij zijn.. Ik gun het je van harte, misschien ben jij wel 1 van de gelukkige waar het wel goed bij gaat..

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:34

Ik heb in het begin van dit topic al gereageerd (ben al 7 jaar een tevreden HB gebruiker) maar er moet me even iets van het hart, zoals Belliebel ook al zegt wat een negatieviteit! Iedereen mag zijn mening geving positief of negatief maar Elco zoals jij reageert hierboven waar je insinueert dat het waarschijnlijk niet goed zal gaan....en dat vind ik geen pas hebben want jou ervaring is geen maatstaf voor een ander. Zo ook in je vorige reactie waarin je mensen zelfs waarschuwt geen HB zadel aan te schaffen, dit vind ik echt te ver gaan (ook als het over een ander gerenomeerd merk zou gaan). En nee ik heb geen aandelen in Hulsebos :D

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:50

Eversdijk....dat heb je prachtig gezegd....er wordt alleen negatief gesproken over deze firma maar dat wil niet zeggen dat andere firma's of ruitersportzaken wel een zadel goed kunnen aanmeten en het maakt naar mijn idee niet uit om wat voor merk zadel het gaat. De hoofdzaak blijft dat je moet kunnen vertrouwen op degene die bij jouw paard een zadel komt aanmeten.

Elco...het is precies zoals Eversdijk ook aangeeft...je wekt een verkeerde reactie bij mij op. Waarom zou het bij mij niet goed gaan in de toekomst met mijn HB zadel? Het is een antwoord met een nare bijsmaak alsof iedereen die bij de firma HB werkt niet goed zal zijn. Ik heb geen belangen in HB mocht je dat denken dus dan weet je dat ook gelijk.
Als jij hier een antwoord op hebt, dan hoor ik dit graag.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:55

Maar dit topic heet toch Huslebos slecht??? Als het over andere winkels/zadelmakers ging had het wel ' Veel zadelmakers slecht'? ofziets geheten??? Toch logisch dat hier alleen slechte ervaringen van Hulsebos komen ipv slechte ervaringen met andere zadelmakers/passerd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:23

Nou ja, er wordt door sommigen wel gedaan alsof elk HB zadel waardeloos is en dat is niet het geval. Ik heb mijn 2e HB en ik ben daar prima tevreden mee. Natuurlijk zijn er slechte ervaringen, maar er zijn ook velen met prima ervaringen.

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:25

Het gaat er niet om dat er geen negatieve meningen geuit mogen worden, in tegendeel zelfs ,maar dat catagorisch afkraken van dingen vind ik niet nodig, niet van HB, niet van paarden, niet van mensen, zadelmakers etc. etc. Het geeft geen pas mensen de zin in hun zadel te ontnemen door dingen te suggereren. Je mening geven op basis van je eigen ervaring prima! Maar laat het daar bij.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:29

magic_lover schreef:
volgens mij valt over elk zadelmerk wel wat te zeggen ja ;)
net zoals er van elke hengst ook wel 'rotte appels' rondlopen :)

Dit vind ik wel een slechte vergelijking. Op je nakomelingen heb je immers geen invloed (behalve partnerkeuze), op de producten die je levert wel degelijk.

Ik hoor trouwens bijvoorbeeld over Massimo nooit slechte verhalen.