Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jodi schreef:Arabesk schreef:Op het volgende filmpje is goed te horen wat het effect is van een bit op de ademhaling van een pony, vervolgens zetten ze de pony strakker bij zoals wel gebruikelijk is bij bijgezet longeren vandaag de dag. Helemaal aan het eind wordt gedemonstreerd hoe de ademhaling klinkt zonder de aanwezigheid van een bit.
Het duurt even voor het filmpje begint, de eerste tientallen seconden zie je een zwart beeld, maar uw geduld wordt beloond:
http://nl.youtube.com/watch?v=69ZyS2qLAPM%20
Ik begin inmiddels te snappen dat het een 'Bokt-traditie' is om Arabesk de mond te snoeren zodra ze hem open doet(),maar ik vind dit een netjes uitgelegd verhaal,niet extremistisch,waar iedereen ook wel 'gewoon' even over mag nadenken(ook zonder meteen alle bitten in de vuilnisbak te gooien).
Don_Zhivago schreef:En hiermee wil je bewijzen dat je post WEL toegevoegde waarde had??@ ManonR_
wat is dat nou weer voor een kinderachtige opmerking :S
Ik zeg alleen dat ik het zielig vind hoe andere hier reageren (waaronder jij dus!)
suleilitha schreef:Ach je mag het boeiend vinden hoor, daar zeg ik verder niks van want over smaak valt niet te twisten. Maar iedereen met een béétje verstand van paarden ziet dat het hele verhaal net zo lek is als de Titanic. Na de aanvaring met de ijsberg, overigens.
HELder schreef:suleilitha schreef:Ach je mag het boeiend vinden hoor, daar zeg ik verder niks van want over smaak valt niet te twisten. Maar iedereen met een béétje verstand van paarden ziet dat het hele verhaal net zo lek is als de Titanic. Na de aanvaring met de ijsberg, overigens.
Dat is het zeker. Het 'onderzoek' is op een belabberde manier uitgevoerd en er valt geen enkele conclusie uit te trekken. (Behalve misschien dat deze pony nu niet bepaald op een gezonde manier ademhaalt) Maar zou je het dan wel interessant vinden als het om een degelijk onderzoek ging waarbij er gebruik wordt gemaakt van een grote steekproef en vergelijkbare omstandigheden?
Sizzle schreef:Je kan trouwens van mijn paard ook zo veel herrie verwachten, die heeft een pony luchtpijpje. Echter maakt ze die herrie ook als ze los door de bak sjeest.
Ik zou dit soort zaken ook graag als serieus onderzoek zien omdat ik (en ik denk iedereen) het beste wil voor zijn dier. Een dergelijk stemmingmakend filmpje zet echter mensen juist van het onderwerp af ipv ze er voor te interesseren. doodzonde.
jodi schreef:Paarden zijn sympatieke helden!
Ninx schreef:Ik vind het wel interessant hoor...
Vind het niet netjes dat Arabesk gelijk een hoop stront over zich heen krijgt.... (ook niet wanneer men problemen had met vorige topics.... ).
Als het je interesseert kom je kijken, en anders blijf je toch lekker weg?
Iedereen gelukkig....
Ik ben al lekker a.h. klooien zonder bit.... en ben een ouwe banketstaaf, en wist niet anders dan met bit rijden.
Voor mij is het fijn eens wat te lezen van iemand die zich daarin verdiept heeft, mijn eigenen hersenen stellen me wel in staat te filteren en te kijken wat ik wel of niet kan toepassen....
Dus, dank voor de info! Vooral doorgaan!
Ik vind bijzetten ook helemaal niks, mijn instructrice vind het ook niks... en wanneer iemand daar plaatjes van op HAW zet ga ik ook niet liggen zeiken.... leven en laten leven.
suleilitha schreef:ten tweede is de TS geen wetenschapper. Wij weten dat allemaal, jij volgens mij nog niet.