Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:12

VWestra schreef:
Ik ben aan het kijken naar de bont onderlegger van Le Mieux. Ik heb een 17,5 inch Fairfax zadel en twijfel tussen de M en L maat. Wat zijn ervaringen met welke maat en zadel ?

Ik heb een 17 inch zadel met maat M onderlegger. Dat past perfect.

VWestra

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:13

Ah oké, dan zou de 17,5 dus beter een L kunnen hebben

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:22

Ik wil nummer 1 en 3. Twijfel nog tussen loire en suede. Hoopte dat 1 niet in loire zou zijn zoals de mint en de citron vorig jaar, dan hoefde ik niet te kiezen.

Ik heb voor mijn 17,5 inch zadel een L onderlegger gehad. Was zo eentje met inlages, maar kwa maat was een M krap geweest.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:40

Hmm nieuwe kleuren komen letterlijk op mijn verjaardag uit. Denk dat het een hint is (iig een goed excuus haha)

Ik overweeg de french rose loir en nr 2 loir. Paard is inmiddels een vliegenschimmel geworden

Ik zat te denken aan die dekjes met dat foam maar ik rij met een pad, is dat dan handig of beter de lusjes?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 13:22

Ze komen inderdaad ook in suède!

Ik heb alweer alles besteld :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:16

Ik ben er van overtuigd dat 1 er met komen. Over 2 en 3 twijfel ik nog

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:18

ZoeyDercks schreef:

Waar dan? En in suède?

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:35

Jessie2020 schreef:
ZoeyDercks schreef:

Waar dan? En in suède?

Bij PaardenSpullen kan je bestellen bij Anne-Mieke. Altijd goede levering en snelle communicatie

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:41

Wat is de prijs van een dekje en wanneer krijgt ze de suède binnen? Wamt dan ga ik daar misschien ook bestellen ipv bij een keten

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:55

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:01

Jessie2020 schreef:
Wat is de prijs van een dekje en wanneer krijgt ze de suède binnen? Wamt dan ga ik daar misschien ook bestellen ipv bij een keten

Moderatoropmerking:
tel nr verwijderd, prive-gegevens mogen niet geplaatst worden

E-Mail: info@paardenspullen.com

Hier zijn haar contact gegevens. De prijzen zijn net zoals elders. Alleen is het in deze tijd natuurlijk super om kleine ondernemers te helpen :(:)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 08-02-21 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tel nr verwijderd

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:14

Tnx ava

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:56

Misschien tikkeltje off-topic... maar misschien ook niet.. wie heeft zin om mee te denken over combineren van lemieux met sjieke basis stukken (rijbroek, baselayer,laarzen).
Wat ik zo prachtig vind aan (vooral de suèdes) is dat de dekjes zo “eenvoudig” zijn qua ontwerp. Wat je hij Scandinavische mode of meubels ook wel eens ziet. Mooie vorm, prachtige stof, de kwaliteit straalt er vanaf. Geen poespas.

Sinds ik door queen Zoëy ben aangestoken, heb iknu heerlijk schandalig veel dekjes. Het is gewoon echt niet haalbaar om bij al die dekjes baselayers, mutsjes, bandages and what not te gaan aanschaffen. Dus ik wil gaan voor enkele neutrale mooie “bijpassende” bassistukken (rijbroek, laarzen, handschoenen, baselayer, vest, beenbeschermers). Die neutralen (blauw, zwart,beige, bruin, beige bijv) Ik zoek een stijl die helemaal past bij de Lemieux dekjes qua eenvoud van ontwerp en de luxe klasse die het uitstraalt. Dus bijv een sjieke zwarte set rijbroek, baselayer, laarzen met zwarte peeskappen. En een beige set met cognac laarzen. Ik heb op het ene paard zwart tuig en op het andere paard cognac.

Ik vind het wel moeilijk om echt mooie kwalitatief goede simpele spullen te vinden. Ik wil dus echt mooie kwaliteit zonder strasssteentjes, bling etc. Bij de kleding wil ik liever geen lijnen, prints, meekleuren etc. Hebben jullie tips voor merken / modellen waar ik jan zoeken?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:26

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:31

Ja je zou denken dat t niet zo “moeilijk” is, (wat is überhaupt moeilijk in dit verband ) maar de voorbeelden die jij noemt vind ik dus precies niet zo passen bij wat ik omschreef (niet banketstaaf bedoeld).
Maar misschien zit het plaatje wel gewoon in m’n hoofd en kan ik het niet zo goed omzetten naar woorden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:00

Dan goed zoeken zelf op webshops :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:01

En Equiline of Animo ?
Laatst bijgewerkt door Lukasje op 07-02-21 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:02

Het ligt er ook aan wat je wilt uitgeven. Ik vind zelf de boven kleding van kingsland heel basic en chique, maar ook equiline en cavalleria Toscana hebben mooie basis items maar wat prijziger. Qua beschermers heb ik de lemieux mesh boots, heel simpel en toch degelijk en veredus. Base layers van Anky zijn de mockneck shirts, simpeler krijg je ze niet maar wel hele fijne stof en mooie kwaliteit. Meeste heb ik al jaren.

Broeken ligt ook aan budget. Zelf draag ik de cavalleria Toscana broeken veel, simpeler kan niet maar hele fijne stof. Samshield draag ik ook graag maar die hebben wel een glittertje of detail. Zelf heb ik nooit full grip dus ik heb de glitters voor lief genomen omdat deze in knie grip te krijgen zijn en verder dus super fijn zitten.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:51

Ik combineer alles met Samshield en Pikeur. Klassiek en goede kwaliteit zonder teveel extra’s.
Had je al een voorkeur qua merk of type?

Rijbroeken van Samshield en dan in combinatie met een coltrui van Anky is shirt van Samshield. Ik rij ook wel vaak in een ‘wedstrijdshirt’ omdat die zo mooi zijn

DressagePro is ook bezig met een kledinglijn. Van goed te combineren basis items. Wellicht zit daar iets voor je bij? In maart volgt daar meer over dacht ik

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:59

Hey Tnx voor de leuke reacties. Ik zal even apart reageren.
@ VWestra , of ik al van iets een voorkeur heb. Ik vind de liberte base layers van Lemieux bijv veel mooier dan de andere baselayers. De liberte hebben bijv niet van die opzichtige lijnen. Helaas zie ik ze maar in een paar kleuren. En niet in bijv zwart.

Anky coltrui is een goede tip, ga es kijken naar de kleuren. Die nieuwe collectie van dressagepro zal ik eens in de gaten houden.

Die samshield rijbroeken kende ik niet, maar mooi zeg! Dat dit idd in de hoek wat ik bedoel. Sjiek en simpel en ziet er kwalitatief goed uit.

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:03

Jessie2020 schreef:
Hey Tnx voor de leuke reacties. Ik zal even apart reageren.
@ VWestra , of ik al van iets een voorkeur heb. Ik vind de liberte base layers van Lemieux bijv veel mooier dan de andere baselayers. De liberte hebben bijv niet van die opzichtige lijnen. Helaas zie ik ze maar in een paar kleuren. En niet in bijv zwart.

Anky coltrui is een goede tip, ga es kijken naar de kleuren. Die nieuwe collectie van dressagepro zal ik eens in de gaten houden.

Die samshield rijbroeken kende ik niet, maar mooi zeg! Dat dit idd in de hoek wat ik bedoel. Sjiek en simpel en ziet er kwalitatief goed uit.

Bij Kraemer kan je ook van mooie basic kleding vinden die echt mooi is.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:06

@ capriootje. Een budget heb ik niet echt. Voor mooie tijdloze goede spullen wil ik best wat uitgeven. Vooral omdat ik dan niet ga voor kwantiteit (lees: veel kleurtjes etc) maar enkele stukken in kwaliteit. Zeker voor een rijbroek wil ik best wat uitgeven.

Bedankt voor de qua shirts de Anky tip. Bij jou blijft het dus ook jaren mooi.

Mesh boots van Lemieux is een goed idee, past dan ook wel mooi bij de dekjes denk ik.
Cavallaria Toscana ga ik eens induiken. Ik had zelf het (vooroordeel) idee dat die kwaliteit niet helemaal top is, maar dat kan ik mis hebben.

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:08

@ lukasje
Ik zal equiline en animo eens goed bekijken. Tnx voor de tips!

@ ava: goed idee! Kraemer zal ik ook niet eens opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:21

Equiline heeft naar wat ik hoor prima kwaliteit, maar ik zoek liever naar wat goedkopere spullen :P Ik ken mezelf, ben niet altijd even zuinig op kledij voor gewoon training of dagelijks in de stal en dan is het wel zonde.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 19:22

Ik heb ze gepreorderd bij Tjarda. Van paardenspullenshop.

Die legt voort van elke nieuwe kleur al eentje apart voor mij haha.