Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GJ9 schreef:Ja ik wilde een andere singel met zachter materiaal, het is een gevoelig dier dat het duidelijk aangeeft. Alleen twijfel ik nu dus over de vorm.
GJ9 schreef:Dankjewel voor jullie reacties! Ik zat idd al naar LeMieux te kijken. Al lijken daar wel 2 soorten van, de ene wel met wat schuinere gespen (crescent?) en de ander wel met rechte gespen.
Maar ik denk idd dat zachter materiaal al veel verschil zal maken. De prolite is al weer wat ouder inmiddels en die wordt dan ook gewoon hard.
MyWishMax schreef:Daphara, waarom zie jij het als iets positiefs dat de achterste gesp wat losser ligt in beweging?
Daphara schreef:GJ9 schreef:Dankjewel voor jullie reacties! Ik zat idd al naar LeMieux te kijken. Al lijken daar wel 2 soorten van, de ene wel met wat schuinere gespen (crescent?) en de ander wel met rechte gespen.
Maar ik denk idd dat zachter materiaal al veel verschil zal maken. De prolite is al weer wat ouder inmiddels en die wordt dan ook gewoon hard.
Ik zou voor die met rechte gespen gaan, je hebt imo echt geen crescent nodig. Wel een maat groter dan je nu hebt, om zeker te zijn dat het ongemak niet door de gespen kan komen.
Farjen schreef:Dag iedereen, ik heb even advies nodig qua springsingel![]()
Het zadel schuift een klein beetje naar achter tijdens het rijden (maar eigenlijk ligt hij dan op de goede plek) Maar je ziet dat de singel vooraan ligt en het zadel meer naar achter, niet echt ideaal.
Dit is voor het rijden:
[ [url=m/mpateT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit na wat rondstappen (pad gebruik ik niet meer)
[ [url=m/B0PAcc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hebben jullie betere ideeën qua springsingel die beter zou kunnen liggen? Het moet zeker geen singel zijn met buikflap, dit heeft hij niet nodig. Paard is niet zo getalenteerd qua springen
Rhinocornn schreef:Recent een webshop gemaild betreft een vraag voor retour/ruilen beleid voor singels aangezien ik niet zeker ben welke maat ik nodig heb, en als reactie daarop ook de volgende instructies gekregen. Maar als ik dit zou aanhouden is een singel toch veel te kort?!![]()
[ [url=m/Ldj8hm.png]Afbeelding[/url] ]
MyWishMax schreef:Maar je wilt met de gespen niet net op het randje van die spier zitten. Ik vind die rode lijn dus net wat te dichtbij zitten zoals zij hem tekenen
Daphara schreef:Farjen schreef:Dag iedereen, ik heb even advies nodig qua springsingel![]()
Het zadel schuift een klein beetje naar achter tijdens het rijden (maar eigenlijk ligt hij dan op de goede plek) Maar je ziet dat de singel vooraan ligt en het zadel meer naar achter, niet echt ideaal.
Dit is voor het rijden:
[ [url=m/mpateT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit na wat rondstappen (pad gebruik ik niet meer)
[ [url=m/B0PAcc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hebben jullie betere ideeën qua springsingel die beter zou kunnen liggen? Het moet zeker geen singel zijn met buikflap, dit heeft hij niet nodig. Paard is niet zo getalenteerd qua springen
Welke vorm heeft je singel nu?
Welke dressuursingel gebruik je en ben je daarbij tevreden over de vorm? Dan zou ik dezelfde aanschaffen in een VZ/spring singel.