Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 20:47

IceQueen schreef:
Lees al een tijdje mee en heb nu genoeg gespaard voor een nieuw hoofdstel. Ik twijfel tussen;
Schockemolen Beta
Equibling Boston
Kieffer Amy

Het is voor een gevoelige merrie met een klein hoofdje.

Ik heb de equibling boston, vind het echt een heel fijn hoofdstel! Mijn paard heeft dan wel een wat breder hoofd, maar deze past haar echt heel mooi. Lekker zacht kopstuk, mijn paard vindt de vrije neusriem heel erg fijn. Ze is veel rustiger in de aanleuning met dit hoofdstel. De teugels die erbij geleverd worden zijn trouwens ook heel fijn, niet te breed. Ik ben dus echt heel tevreden over de boston! :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:33

Seven schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje en ga zo weer terug lezen om te zien of ik kan vinden wat ik zoek voor 1 van onze paarden.

Een hoofdstel met anatomisch voorgevormd kopstuk, gecombineerde meer naar lage neusriem neigent en vaste bakstukken.
De micklen is niet gelijk wat ik zoek

Zo nu ga ik even terug lezen

Ik kwam deze tegen, misschien is het wat?

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:46

siskeh schreef:
Seven schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje en ga zo weer terug lezen om te zien of ik kan vinden wat ik zoek voor 1 van onze paarden.

Een hoofdstel met anatomisch voorgevormd kopstuk, gecombineerde meer naar lage neusriem neigent en vaste bakstukken.
De micklen is niet gelijk wat ik zoek

Zo nu ga ik even terug lezen

Dat is wel een moeilijk "pakket" hoe ben je er zo achter gekomen dat dit is wat je zoekt?
Buitenom Micklem is dit het enige wat ik zo 123 kan bedenken:
https://www.hookseurope.com/horse/horse ... airfield-1

Ik ga nu even op mn eigen kennis van het paard af en de anatomie etc.
Dit paard lijkt de beweeglijkheid aan de zijkant vervelend te vinden van de bakstukken en de neusriem heb ik bedacht doordat dat ook extra stabiliteit geeft en wellicht nog meer rust.
Had met wat zoeken niet gelijk gevonden wat ik wou meestal wel de neusriem niet de bakstukken

De Fairfax, anky anatomic etc kijken kwa neusriem wat in mijn ogen zou passen of die van ps of Zweden maar die zijn kwa prijs ook niet geschikt voor enkel proberen :D

Bedankt voor de tip farjen die tweede komt wat in de buurt kwa neusriem.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:02

Ik las ergens dat ze 24 neusriemen hebben, dus er zit misschien wat tussen?

Ik weet niet wat je precies bedoelt met vaste bakstukken? Ik heb zelf deze:

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:15

Farjen schreef:
Ik las ergens dat ze 24 neusriemen hebben, dus er zit misschien wat tussen?

Ik weet niet wat je precies bedoelt met vaste bakstukken? Ik heb zelf deze:

[ [url=m/aAQIzN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar heb je deze van als ik vragen mag? Erg mooi hoofdstel :)

Farjen

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:19

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:52

Farjen schreef:

Oe bedankt! Ziet er echt nooit uit. Gisteren was de midklem binnen gekomen en heb deze vandaag geprobeerd maar twijfel of hij het wat vind :'). Zodra ik hem namelijk de lange teugel gaf begon hij hevig te schudden met het hoofd haha.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 23:11

Simbaa schreef:
Iemand bekend met het merk Collegiate? Te koop bij Hypostore. O.a. dit hoofdstel:

[ [url=m/bv5qsJ.png]Afbeelding[/url] ]

Collegiate is hier in Canada veel te vinden. Het is natuurlijk geen A-merk, maar de kwaliteit is goed genoeg voor de prijs :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:14

Farjen
Zo een heb ik ook kwa type en daar loopt hij minder fijn op.
Vaste bakstukken bedoel ik dat de neusriem en bakkenstukken samen geïntegreerd zijn. Ik ben benieuwd of dat nog meer rust geeft bij hem daarom zoek ik zoiets.

Hij loopt op z'n dyon dressage heel goed maar heb het idee dat met een neusriem meer richting laag/gecombineerd en vaste bakstukken er nog meer rust komt in de hulpen er is dan minder storing tussen de hulpen voor m'n gevoel zeker voor een heel jong paard.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:26

Heb je dat gevoel ook al getest met een neusriem met vaste bakstukken ad neusriem? Kun je niet zon hoofdstel van iemand lenen, al is t de micklem? Of de micklem testen van dochorse test center...
Ik heb een hele andere ervaring met mijn gevoelige merrie, die loopt toch beter met een hoofdstel met losse bakstukken. Moet zeggen dat ik enkel de micklem met vaste bakstukken heb gestrest. Maar het blijft een kwestie van uitproberen...
Lage neusriem met vaste bakstukken is overigens ook heel moeilijk lijkt me? Je bit moet toch ergens aan bevestigd worden, zonder dat alles over elkaar laagjes gaan vormen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:07

Het moet ook geen lage neusriem te zijn maar geen normale gecombineerde
Ik denk meer aan die zoals de Fairfax of de look alike anky die houden het bit ook stabieler en toch maar 1 band op de neus.

Ik heb het nog niet getest omdat ik dus niemand ken die zoiets heeft wat ik zoek :D

De micklen past hem niet fijn

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:19

De shockemohle bèta lijkt op wat je zoekt denk ik, en is ook nog mooi om te zien

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:29

ik laat 14 sept een hoofdstel aanmeten. :D

heeft iemand ervaring met een micklem en stangbitje? Met werk aan de hand, heb ik soms zo bitje nodig, en dan 2 teugels. 1 aan het bit en andere op de micklem. Je werkt voornamelijk met teugels aan de neuriem. Maar soms moet je bitje erbij pakken. Maar ik krijg mijn dressuurstan niet fijn passend met mijn micklem..

met mijn gewone hoofdstel geen probelemen mee maar, die kan ik niet teugels aan de neusriem bevestigen

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:02

Ik gebruikte mijn dressuurstang regelmatig aan de micklem. Had er geen problemen mee. Wat krijg je niet passend aan?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:27

Daphneeeej schreef:
Ik gebruikte mijn dressuurstang regelmatig aan de micklem. Had er geen problemen mee. Wat krijg je niet passend aan?

ik krijg me de riempjes niet passend blijven te lang. Ik zou dan de neusriem iets omhoog kunnen doen. ik ga er vanavond even goed naar kijken.

heb jij toevallig foto?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:01

meiske1577 schreef:
De shockemohle bèta lijkt op wat je zoekt denk ik, en is ook nog mooi om te zien

Die is kwa neusriem niet wat ik zoek zoiets heb ik bij hem geprobeerd en vond hij niet prettig bit werd juist instabieler

Dit is kwa neusriem een beetje wat ik voor ogen heb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo op het oog lijkt me de Fairfax het fijnste maar de prijzen houden me nog tegen. Daarom kijken of anderen wellicht iets weten wat hier wat van heeft om te kunnen kijken of het wat voor hem is.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:17

Ik heb het laatste hoofdstel, de Ps of Sweden. Ik weet niet waar je woont, maar je mag hem wel proberen?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:34

Ik heb net op Hooks de Chester besteld. Komt die niet overeen met je wensen?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:23

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:23

Seven schreef:
meiske1577 schreef:

Die is kwa neusriem niet wat ik zoek zoiets heb ik bij hem geprobeerd en vond hij niet prettig bit werd juist instabieler

[ [url=m/tu5syk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gn4Yw3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vEmXCp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo op het oog lijkt me de Fairfax het fijnste maar de prijzen houden me nog tegen. Daarom kijken of anderen wellicht iets weten wat hier wat van heeft om te kunnen kijken of het wat voor hem is.

Ik snap t nu even niet, je wilde toch juist een hoofdstel met vaste bakstukken ad neusriem?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:26

Seven schreef:
meiske1577 schreef:

[ [url=m/tu5syk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gn4Yw3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vEmXCp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je dit type neusriem wil maar wel vste bakstukken is de Ps of sweden Nirak dan niet wat voor je?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:56

Weet iemand een hoofdstel als de BR Stanley?
Het is een prachtig hoofdstel, maar de COB heeft de neusriem net te smal voor mijn paard en de Full is net te ruim. Ze loopt zoveel fijner op dit hoofdstel, dat ik er helemaal van baal, dat het niet goed past. Ik zoek dus juist een hoofdstel met de uitsparing in het kopstuk en het liefst ook zo'n neusriem, maar ik heb die combinatie tot nu toe nog niet elders gevonden.

https://br.nl/product/hoofdstel-br-stan ... 82003.html

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:00

boemel schreef:
Weet iemand een hoofdstel als de BR Stanley?
Het is een prachtig hoofdstel, maar de COB heeft de neusriem net te smal voor mijn paard en de Full is net te ruim. Ze loopt zoveel fijner op dit hoofdstel, dat ik er helemaal van baal, dat het niet goed past. Ik zoek dus juist een hoofdstel met de uitsparing in het kopstuk en het liefst ook zo'n neusriem, maar ik heb die combinatie tot nu toe nog niet elders gevonden.

https://br.nl/product/hoofdstel-br-stan ... 82003.html

Kramer?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:47

Ga gelijk eens kijken Daphne bedankt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:59

Bij Kramer zie ik niet de combinatie die ik zoek met uitsparing in het kopstuk en de anatomische neusriem.