[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:46

_O-

Hij is wel mooi hoor <3

tennan

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:51

Mijn Florac komt morgen ook <3 Morgenavond gelijk maar even testen!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:12

@tennan: voelt net als kerstmis zeker :D!!!

Morgen komt mijn testzadel van Ghost ook binnen, een picollo Quevis!! Ben zo benieuwd!! We gaan zondag passen. Heb ook een tweedehands boomloos zadel in de buurt gevonden, waarschijnlijk een icelandic model en ik heb een engels volbloed haha, maar die gaan we zondag dus ook passen. Vond het een mooi zadel om te zien (maar de Ghost is mooier := ), en hij is maar 30 pond dus het proberen waard. Heb ik gelijk ook vergelijkingsmateriaal, want heb totaal geen ervaring met boomloze zadels :D.

Heb er zin in!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:21

Voelt inderdaad net als Kerstmis of een verjaardag of Sinterklaas... *\o/*

En nu staan er op de facebookpagina van BZ ook nog foto's van het westernspook. Kwijl.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:26

Dames, kwijlbakjes en slabbertjes bij de hand? hahaa

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:15

Heeft Lianne de western en het schaap ook al in haar bus?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:43

Voor mij komen er ook weer cadeautjes! :D

Heb een tweedehands HAF pad gekocht, en een groene Burioni (als cadeautje voor mijn zusje die vandaag geslaagd is). Foto's komen zodra ik verlof krijg.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:50

Gladijs schreef:
Ziet er goed uit met dat kifra pad!!
Even een vraag, ik ben vandaag overvallen door regen terwijl ik er naast liep, dus ghost vet leder met schaapzitting is drijfnat geworden... Heb het gedroogd en een beetje vet op het leer gedaan, maar was dat wel verstandig? Iemand ervaring, tips?
Wellicht Buitenzinnig? Alvast bedankt :)

heeft iemand een idee??? O:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:54

bumper schreef:
Heeft Lianne de western en het schaap ook al in haar bus?

Nee nog niet. Heb aardig wat testers op het moment!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:54

Gladijs schreef:
Gladijs schreef:
Even een vraag, ik ben vandaag overvallen door regen terwijl ik er naast liep, dus ghost vet leder met schaapzitting is drijfnat geworden... Heb het gedroogd en een beetje vet op het leer gedaan, maar was dat wel verstandig? Iemand ervaring, tips?

Zie niet in waarom het niet verstandig was? Inderdaad goed laten drogen voor je het invet :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:00

Gladijs schreef:
Gladijs schreef:

Ik ben geen expert op dit gebied ofzo, maar ik werd vandaag en eerder deze week ook verrast door een regenbui terwijl ik op buitenrit was. Ik heb beide keren het zadel gewoon laten drogen eerst.

De eerste keer daarna weer gewoon in de kast gehangen, maar vandaag vond ik hem toch niet zo mooi meer na het opdrogen en heb ik hem toch maar even gepoetst en ingesmeerd met ledercreme.

Ik heb ook een van vetleer (met wat nubuck), maar dat was voorheen nubbuck wat ik dan weer ingevet heb en daarmee omgetoverd heb in vetleer. Ik heb wel het idee dat de bovenste laag hierdoor zachter en kwetsbaarder is geworden. Ik gebruik daarom liever niet te vaak olie of ledercreme, alleen als het leer dof wordt of droog aanvoelt.

Kortgezegd, hangt er van af, maar ik zou het dus niet iedere keer invetten. Je kunt wel zo'n spuitbusje kopen met zo'n beschermend goedje erin speciaal voor leer, zodat het beter beschermd is tegen water.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:00

Oke pffffieuw +:)+ gelukkig maar

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:07

Buitenzinnig schreef:
Dames, kwijlbakjes en slabbertjes bij de hand? hahaa

Goed idee *\%/*

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:16

Mijn spookje komt snel.
En de barokko schaapje duurt ook niet lang meer kan niet wachten ....

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:48

Ik kan niet wachten tot ik een speciaal voor de quilty op maat gemaakte pluispad van Burioni kan kopen :):)

Dan komt m'n Piccolo quilty ghostpad met inkeping te koop als die andere bevalt, mocht er nu al iemand op zoek zijn :')

En heel vervelend ja, dat Western zadel dat steeds langs komt. Vind hem echt tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:41

Bliksem schreef:
Ik kan niet wachten tot ik een speciaal voor de quilty op maat gemaakte pluispad van Burioni kan kopen :):)

Wat leuk! Ik dacht de pluispads geen losse inlages hadden, of is dat ook aangepast?
Ik vind de pluispads erg grappig, maar zou ze nog leuker vinden als ze de Roma/Firenzevorm beter volgden, want anders is het met de Ghost erop een beetje 'pad, waar ga je met dat zadel naartoe'. 8-)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:47

Zijn we mee bezig,passende onder de ghost.
Alleen de inlagen kunnen indd niet verwisseld worden

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:56

Net afgesproken dat mijn spook en schaapjes samen reizen :P
Word helemaal feest zo !

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:06

xyzutu2 schreef:
Bliksem schreef:

Wat leuk! Ik dacht de pluispads geen losse inlages hadden, of is dat ook aangepast?
Ik vind de pluispads erg grappig, maar zou ze nog leuker vinden als ze de Roma/Firenzevorm beter volgden, want anders is het met de Ghost erop een beetje 'pad, waar ga je met dat zadel naartoe'. 8-)

Wat de vorm betreft zijn ze dus mee bezig!! *D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:11

Testzadel is net binnen gekomen, wauwie <3!!!! Ben zo blij met de service van Buitenzinnig +:)+
Zondag gaan we passen...
Afbeelding

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:27

Leuk woe0sie!
Mocht je een paarse willen na het testen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:55

Oké... Mijn paard heeft een tijdje kreupel gestaan maar we zijn weer aan het opbouwen dus ik duik weer in de zadels en zo :')

Ik wil sowieso eigenlijk een bareback pad voor erbij: mijn zoontje vindt het wel eens leuk om mee te rijden maar ik krijg 'm er niet tussen gepropt in mijn zadel en op de pommel zitten is ook zo oncomfortabel voor 't manneke := Maar luistert het passen bij zo'n pad ook zo nauw als bij de zadels? Zitten er inlages in? Of is dat echt gewoon een schaapje met wat wrongen? En wat is een fijne?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:29

Buitenzinnig schreef:
Zijn we mee bezig,passende onder de ghost.
Alleen de inlagen kunnen indd niet verwisseld worden

Dat vraag ik me af - want ik heb nu een paar prototypes voorbij zien komen met openingen voor inlagen - alleen niet de pluizige -O-

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:45

Ik vroeg me af, ik had ergens gelezen dat de western ghost de pommel eigenlijk alleen voor de sier erop zit en als je er teveel aankomt hij dan waarschijnlijk kapot gaat. Is dat nog steeds zo ? Zou je hem bijvoorbeeld wel kunnen gebruiken om je leadrope aanvast te binden ? En passen de andere ghost zittingen eigenlijk ook op de western ghost ? Ohh en zou je hem gewoon met engelse riemen kunnen rijden ? Ben ik gewoon nieuwschierig naar want hij is idd zo enorm gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:54

ittheclown schreef:
Ik vroeg me af, ik had ergens gelezen dat de western ghost de pommel eigenlijk alleen voor de sier erop zit en als je er teveel aankomt hij dan waarschijnlijk kapot gaat. Is dat nog steeds zo ? Zou je hem bijvoorbeeld wel kunnen gebruiken om je leadrope aanvast te binden ? En passen de andere ghost zittingen eigenlijk ook op de western ghost ? Ohh en zou je hem gewoon met engelse riemen kunnen rijden ? Ben ik gewoon nieuwschierig naar want hij is idd zo enorm gaaf.

Ik heb zelf geen Western Ghost maar heb hem op de Equiday bekeken, en naar wat ik weet kun je wel je leadrope aan de knop hangen, zolang daar maar geen heel paard aan hangt. ;) Alle Ghosts hebben dezelfde normale of piccolo basis dus je kunt ook een Firenze op je western-ghostbasis plakken.
Ook kon je hem met normale beugelriemen rijden want de basis is hetzelfde en er zijn 2 oogjes voor beugelbevestiging: de westernfenders hangen aan allebei tegelijk maar als je de fender eraf haalt hou je dus de twee normale ogen over en kun je zelf beslissen aan welke van de twee je je normale smalle beugelriemen hangt.