Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:54

weet niet wat hij nieuw kost maar hij ziet er nog erg goed uit, je kan er zeker nog een goed bedrag voor vragen in verhouding tot de nieuwprijs.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:58

wat is het voordeel van de curved?

mijn zadel schuift iets naar rechts op mijn ronde lusitano, daar zoek ik ergens nog wel een oplossing voor, buiten rechter worden natuurlijk...

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:24

Denk idd dat dat vooral een rijtechnisch probleem is.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:34

Dank jullie wel! Heb nu net ook eigen foto's toegevoegd en singel is in top conditie!

@ Nouvel: Als je zadel naar rechts schuift betekent het dat je paard scheef is en dat je op rechts gezet wordt. Rechtrichten is de beste oplossing haha :) .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:34

daar zijn we hard mee bezig 8-)
maar hij heeft een super brede ronde rug, dus alles glijdt heel snel :+

jessy_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:32

ik heb sinds een maandje ook een eigen paard en had een 2dehands kieffer gekocht die goed ligt op mijn paardje maar vind hem zelf niet zo goed zitten . dus ben ook aan het denken voor een ander zadel te kopen kosten de wow vzh zadels allemaal rond de 3000 euro want dat word nog wel effe sparen dan :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:30

Ik meld mij ook in dit topic.

Ik heb een 3 jarige barock pinto onbeleerd, die ik volgend jaar wil gaan oppakken. Ze heeft vrij korte rug en ik heb een dikke reet :+ Haar schouders liggen daarbij ook vrij ver naar achter. Qua schoft zou ik zeggen dat ze m wel heeft maar niet overdreven.
Aangezien ik geen zin heb om elk half jaar een nieuw zadel aan te schaffen, maar hier zeker ook niet in wil besparen lijkt een WoW zadel de ideale oplossing.

Maar nu... ik woon helemaal in het Zuiden van het land, waar een gebrek is aan goede zadelmakers laat staan een WoW-fitter. Nu heb ik enkele pagina's gelezen van dit topic en mijn conclusie is dat een goede fitter heel belangrijk is. Hebben jullie tips over een geschikte fitter in het zuiden van het land? Belgische fitters zijn ook een optie. Mijn Duits is niet zo goed dus deze liever niet, tenzij daar natuurlijk 'de beste fitter' zit.

Verder zou ik jullie om tips willen vragen waar ik op moet letten als ik een tweedehands wowzadel koop. Hoewel ik nog een jaar kan sparen denk ik niet dat mijn budget een nieuw zadel kan betalen.
Sommige fitters verkopen ook 2e handsjes, is dit een aanrader of volstaat een particulier gekocht zadel evengoed?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:52

Kerry Sharp komt ook in het zuiden. Hij komt namelijk maandelijks naar Luxemburg en Duitsland. Hij heeft ook wel 2e hands zadels , of de mogelijkheid 2e hands onderdelen te gebruiken,eventueel aangevuld met nieuwe.

wat betreft 2e hands zadels particulier kopen....er zijn mensen, die voor een Klein prijsje een aanpassing konden doen en dus relatief weinig betaald hebben voor het zadel. Maar als je zo ongeveer alles om moet wisselen, ben je nog een boel geld kwijt.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:02

Dat klopt inderdad Getup.
Ik denk dat het netzoals met andere zadels altijd een gok is die je moet wagen wanneer je via een particulier koopt.

Net even kerry sharp gegoogled, zijn website ziet er veel belovend uit :D
Helaas de bokt post eronder niet :( maargoed overal zijn goede en slechte ervaringen.
Bedankt voor de optie in ieder geval, ik ga hem onthouden! :))

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:23

Ik heb geen ervaringen met andere fitters. Maar heb Kerry een paar jaar aan het werk gezien op een stal in de buurt. Toen ik een ander zadel moest hebben, besloot ik "dan maar" aan de wow te gaan, omdat hij in ieder geval fatsoenlijk werk levert.
Hij bood mij en een stalgenootje ook aan, een 2e hands zadel een soort van op te delen, zodat we beiden minder kosten hadden als aan een nieuwe. Vond ik erg netjes.

Maar goed, heb geen andere ervaringen met wow-fitters, dus kan niet vergelijken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:57

Ik heb alleen ervaring met Mechteld Jonker (Horsescan). Het duurde even voordat we een afspraak gepland hadden, maar ik ben zeer tevreden over haar werk. Volgens mij komt ze in heel Nederland.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat er waarschijnlijk wel meerdere goede fitters zijn, maar daar heb ik weer geen ervaring mee.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:29

Dat is inderdaad netjes Getup. Het probleem hier is dat ik niemand ken met een WoW. Heb er zelf wel al mee gereden tijdens mij stage in Spanje, maar die ervaring is niet genoeg om er 'verstand' van te hebben.
Volgens mij heb ik met Mechteld Jonker gesproken op Equitana. Ze heeft ruim een half uur aan mij besteed, erg netjes en daar ben ik al zeer tevreden over. Ook interessant dat zij ook naar de ruiter kijkt (nou weet ik niet of elke fitter daarin wordt opgeleid). Ze vertelde me dat ze indd wel eens in het zuiden kwam en dat ze op dat moment iemand aan het opleidden was die in het zuiden ging werken.
Ik zie op de website maar een paar fitters staan dus ik neem aan dat ik alleen daaruit kan kiezen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:37

dan stuur je Mechteld Jonker toch een mailtje?
Kerry keek ook goed naar mij, hij heeft een behoorlijk tijdje naar het rijden staan kijken ook.

Heeft er niemand een H girth te koop in het zwart, 60 cm ( of...um...hoeveel inch is dat) O:)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:22

Eleonora van Westebring werkt vanuit Essen in België en vanuit Leiden Nederland. Ik heb hele goede ervaringen met haar.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:14

Eleonora staat niet op de nederlandse Wow website, bedankt voor de toevoeging :))

Zijn er ook fitters die jullie afraden?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:58

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:17

Mijn wow bevalt na ruim 9 jaar nog super. :)

Heb er vorig jaar nog eentje bijgekocht voor mijn merrie, echter de rijcarriere van merrie is klaar dus heb nu een zadel "over". Het zadel is amper gebruikt, max 20-30 keer.
Wat nu? Brengt het nog wat op in de verkoop of krijg je het amper verkocht of kan ik het beter losse delen verkopen?

Mijn "oude" wow is nog prima en heeft curved tree terwijl nieuw zadel een flat tree heeft....dus oude te koop zetten is ook geen oplossing.

Any ideas wat handig is?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:23

Er waren hier in het topic een aantal mensen die een flat tree nodig hebben toch ? Misschien dan in losse delen verkopen ?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:41

Ok, zal eens zoeken.
Maar heb geen idee wat delen los doen of dat zo weinig opbrengt dat ik beter zadel in zijn geheel kan probere te verkopen.
Iemand idee wat delen los doen?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:43

Skipper zie oa :

mellamoshan schreef:
Haha grappig! Ik heb een curved en zoek een flat ;)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:39

Ja klopt! Vertel, wat is de kleur. Zitting, enz enz

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:40

Skipper schreef:
Ok, zal eens zoeken.
Maar heb geen idee wat delen los doen of dat zo weinig opbrengt dat ik beter zadel in zijn geheel kan probere te verkopen.
Iemand idee wat delen los doen?

Van de kussens weet ik dat ze nieuw 700 kosten en dat je ze voor 400 ong nog kan verkopen. Als ze in goede staat zijn. En zoals ik jou begrijp moet dat geen probleem zijn.

Maar als ik jou was zou ik eerst proberen het zadel in het geheel te verkopen. Anders is de kans groot dat je straks met losse delen blijft zitten waar je nooit meer vanaf komt.

Even iets totaal anders. Ik zat ooit in de facebookgroep voor tweedehands onderdelen. Maar opeens niet meer. Maar heb nog een curved singel en een paar kussens die ik te koop wil aanbieden. Weer iemand of die groep er nog is?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:59

Volgens mij is die groep een langzame dood gestorven .
Zie nooit meer wat voorbij komen en kan ze ook niet vinden

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:27

MiniMaxi, wat voor kleur singel heb je te koop en lengte O:)

Mijn zadel is gister weer passend gemaakt
zonder nieuwe kussens...

zo blij... scheelt me even 700 euries zeg...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:23

Super Wendy! Gelukkig maar. Zou echt zonde zijn geweest anders.