Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:45

Ik zit ook te wachten op een reactie . kan me singel niet 2 weken missen 2 dagen was nog wel te overzien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:53

Wanneer heb je hem verzonden Priscilla_90?

Ik vind het eerlijk gezegd nogal wat dat ze de singel naar de fabriek hebben gebracht zonder vooraf vragen of ik hem wel kon missen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:55

vonneke schreef:
Wanneer heb je hem verzonden Priscilla_90?

Ik vind het eerlijk gezegd nogal wat dat ze de singel naar de fabriek hebben gebracht zonder vooraf vragen of ik hem wel kon missen.

Ja dat vind ik dus ook. De meesten schaffen niet voor de lol zo'n dure singel aan...

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:03

niet ik had weer gemaild voor de zekerheid. hoelang ik de singel kwijt zou zijn en kreeg ik als reactie. dat de singel direct naar Fairfax zelf.wordt gestuurd

ga vd week.nog keer mailen en denk dat ik de singel na volgende week woensdag(heb ik les) op ga sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:10

Ze hopen me binnen 14 dagen de mijne op te kunnen sturen of een vervangende. Laat hopen het laatste...

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:40

Bij mij is dat keurig in overleg gegaan!
Ik hoop ook zo snel mogelijk bericht te krijgen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:58

Poeh"ik denk er ook over, een fairfax te kopen. Maar dan moet ik er dus heeel goed op letten, dat ie echt goed soepel is.
En dient dus na gebruik altijd even afgenomen te worden...

Zijn er grote prijsverschillen tussen zelf in Engeland bestellen en gewoon in nl kopen?

Qua lengte: heb nu n singel van 60 cm....was me niet duidelijk, of ik dan gewoon dezelfde lengte moet nemen?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:42

Ik ben met mijn singel terug naar de winkel gegaan. Die wilde hem ook opsturen maar dat vind ik geen optie, ik ga niet een maand zonder zingel zitten. Ik heb niet voor niks zoveel geld aan een singel uitgegeven.

Nu zijn er foto's gemaakt en die zijn opgestuurd naar Fairfax. Dus voor niks twee uur in de auto gezeten en mijn middag kwijt want die foto's had ik al gemaild.

Ik vind het eigenlijk wel een gedoe, want ik koop de singel immers bij de winkel en niet bij Fairfax. Het is in mijn ogen dan ook de verantwoordelijkheid van de winkel om dit op te lossen.... Ik ben ook niet van plan om hem zomaar op te sturen zonder garantie op een nieuwe, want wat schiet ik er mee op als ik toch dezelfde singel terug krijg? Dan ben ik dus en mijn singel een poos kwijt en er is kans dat er van alles mee gebeurt of dat hij kwijt raakt. Zo ligt het risico dus volledig bij mij en dat ga ik niet accepteren. Ik vind het echt niet kunnen dat een singel van zoveel geld al binnen een jaar er niet uitziet en gaat scheuren. Ik wil een nieuwe en ik vind dat ik er niks mee te maken heb hoe Fairfax dit oplost, ik heb immers een koopovereenkomst met de winkel en niet met Fairfax.

Het is wel positief dat wij nu allemaal aangeven problemen te hebben met de singel, dat geeft toch aan dat het aan de singel ligt en niet aan ons.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:55

Dat maakt wel, dat ik twijfel over de aanschaf. ..
Winkels hebben ze dus ook niet zomaar op voorraad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:58

Zwarte vaak wel. Bruine vaak moeilijker.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:30

GU, de singels die ik nu voorbij zie komen( en ook tijdelijk te leen heb) zijn duidelijk van betere kwaliteit. Ik zou ondanks alles wel weer zo'n singel willen, ik ben nog steeds erg te spreken over de werking er van! ( zeker bij de zachte/nieuwere versie :) )

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:32

Mijn nieuwe singel is super zacht en soepel.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:09

Ik heb de mijne een jaar. Ik doe zelden iets aan onderhoud, en de singel is nog prima. Geen barsten, niet stug. Ik ben gewoon tevreden.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:09

meiske1577, als de winkelier geen nieuwe singel krijgt van fairfax en jij wel een nieuwe eist dan zit de winkelier met de problemen en met de kosten van de nieuwe singel? Die moet dan 2 singels betalen en kan er daarvan eentje weggooien. Terwijl diegene die de "fout" maakt wel aan 2 singels verdient. Volgens mij wordt garantie bij alle producten vanaf de fabriek gegeven en niet door de winkelier. Zou wat zijn zeg, dan gaan alle winkels failliet...

En met de post. Aangetekend versturen kost 1 of 2 euro meer en je pakketje is geloof ik voor 500 euro verzekerd als er wat mee gebeurt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:11

Nee hoor, de winkel dient het voor je op te lossen. De winkel zelf regelt het met de fabriek.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:17

Dan kan alsnog de winkelier toch wel de kans krijgen om het met de leverancier op te lossen? Vind het wel erg kort door de bocht om ze daar de kans niet voor te geven terwijl ze het wel netjes op willen lossen als ik haar verhaal zo lees.
Ik snap dat ze niet tevreden is over het product maar voor de winkelier is het ook net zo vervelend, daar het niet een eigen gemaakt product is en hij eigenlijk tussen 2 partijen zit

Edit: opgezocht en klopt idd dat de winkelier garantie moet geven en niet de leverancier. Winkelier kan overleggen over garantie met de leverancier omdat die in principe ook klant is daar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:27

Oooh, nee dat begrijp ik wel. Je moet idd de winkelier wel de kans geven, maar zo maar een paar weken zonder singel is ook wat!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:29

Ze wil een nieuwe en het maakt haar niet uit hoe Fairfax het oplost zegt ze. Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Er zijn foto's gemaakt en naar Fairfax gestuurd, zo kan ze gewoon de singel gebruiken in afwachting van verder bericht. Lijkt me netjes gedaan...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:51

Oh uit haar bericht begreep ik dat haar singel opgestuurd moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:53

Mijn singel is iig naar Fairfax zelf.

Pas de Deux gaf aan dat ze de singel zelf willen beoordelen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:14

Daar kan ik me wel in vinden. Eigenlijk goed dat er zo'n topic is dan toch! Ook mijn singel is heel erg soepel, dit is een leensingel. Mijn bruine ligt al bij de ruitershop maar nog geen tijd gehad om 'm op te halen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:16

Ik kan er gelukkig een van stalgenootje lenen. Ander had ik een probleem gehad.

Ben benieuwd of de jouwe soepel is. De mijne is ook bruin..

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:31

Oh maar ik snap best dat het voor de winkelier ook heel vervelend is. Daarom hoop ik ook dat we het op deze manier, dus met foto's opgelost krijgen.

Mocht dat niet lukken vind ik het jammer voor de winkelier, maar wil ik toch echt eerst een andere singel voordat ik deze op ga sturen. Mijn garantie loopt bij de winkel, omdat ik hem bij hun gekocht heb. Zij moeten het zelf weer bij Fairfax oplossen. Ik heb de singel namelijk niet bij Fairfax zelf gekocht, dat hebben zij gedaan en dus moeten zij dat onderling oplossen.

Voor de winkelier lijkt het mij ook geen werken om een leverancier te hebben die problemen niet wil oplossen, dus dat zou ik een overweging vinden om de samenwerking nog eens te overzien....

Ik werd trouwens ook niet heel netjes geholpen, de winkel zei dat het gewoon oud zweet was _-:(
Toen ik vroeg of ze het er dan even af wilden poetsen en de singel daardoor nog meer verkleurde konden ze dat punt wel laten varen....Degene die er over ging zat in zijn kantoor, wat gewoon in de winkel is, maar kwam er niet eens uit om mij te woord te staan. Het meisje wat mij hielp moest dus een keer of tien heen en weer lopen...

Maar ik zou de singel best nog een keer willen aanschaffen hoor, mocht dat ooit voor een ander paard nodig zijn. Hij is qua werking en ligging zijn geld wel waard, ik vind het alleen niet kunnen dat hij binnen jaar al gaat scheuren en verkleuren en stugger wordt. Er zal waarschijnlijk een verkeerde lichting tussen zitten. Ik denk, zeker nu er klachten binnen komen, dat de kwaliteit ook wel weer beter zal worden of al is..

Al met al hoop ik gewoon dat het vanuit Fairfax netjes opgelost wordt, voor alle partijen...

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:16

Ik had de verkeerde maat singel besteld. Eerst een standaard 65 gehaald bij Divoza met 25 % korting omdat deze op voorraad was en te ervaren. Deze was voor het mooie iets te kort maar lag verder heel goed, geen wondjes etc.

Toen een 70 cm standaard laten bestellen. Ze zeiden dat het 6-8 weken kon duren, maar hij was er al met drie weken!! Helaas, de lengte was mooi, maar nu kreeg ze ineens wel wondjes bij een oksel. Deze singel tweedehands verkocht en opnieuw met korting bij Divoza een smalle versie besteld. Dit is nu een kleine drie weken geleden en vandaag kreeg ik bericht dat ik hem op kan halen. Vind dit opnieuw best snel en er is nu weer een 25% kortingsactie.. Dus voor degene die nog twijfelen.

In de tussentijd met mijn oude singel gereden. En toen kon ik het verschil pas goed merken. De singelnijd kwam weer terug en ook het niet meer willen stilstaan met opstijgen. Blijkbaar ligt het zadel dan toch stabieler met fairfax en is de druk beter verdeeld. Ook liep ze met de fairfax rustiger met haar hoofd en kon ze makkelijker verruimen, dat was de afgelopen weken met oude singel weer opvallend minder.

De maat maakt dus wel erg veel verschil heb ik ook gemerkt. Die paar cm langer zorgde dat bij mij de standaard niet meer goed paste. Ben blij dat ik zo de smalle versie op kan halen :)

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:59

nummie ik heb gekeken op divoza maar zie de smalle versie niet staan.
Of moet je hem bestellen