Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janssenf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:50

De singelstoten zijn standaard inderdaad vrij kort, daarom zijn wij langere singelstoten als optie aan gaan bieden, deze zijn 55 cm en van leer in plaats van kunststof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:34

uudje schreef:
@juliette, staat mooi die butterfly, knap gedaan zeg die singelstoten, alleen jammer dat je ze niet zwart zijn.
Mag ik va jou weten waarom je nu de butterfly hebt en niet de iberica?
Zit zelf namelijk nog steeds tussen die twee te twijfelen.

De butterfly is bruin en verder al mijn andere tuig ook. De stoten lijken op de foto ook lichter dan ze zijn. Met gebruik en zonlicht zullen ze vanzelf nog wat donkerder kleuren.

Ik heb voor de butterfly gekozen, omdat ik die mooier vind en de singelstoten voor mij praktischer naar achteren zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:36

janssenf schreef:
De singelstoten zijn standaard inderdaad vrij kort, daarom zijn wij langere singelstoten als optie aan gaan bieden, deze zijn 55 cm en van leer in plaats van kunststof

Bestellen jullie die zo bij christ of zetten jullie die er zelf aan? Die van mij zijn iets meer dan 50 cm geworden.

janssenf

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:42

de langere leren singelstoten worden door onszelf vervangen. lengte komt ongeveer overeen met de lengte die jij hebt aangehouden: 55 cm in plaats van 50 cm, maar natuurlijk is een andere lengte in overleg geen probleem.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:24

@janssenf: ik keek net op jullie website en daar zag ik het kopijzer voor de christ.
Wat is precies de meerwaarde daarvan? Dat de schoft vrij ligt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:29

Kopijzer past alleen in de Premium modellen volgens mij, niet in de Iberica / Butterfly, die hebben er geen "vakje" voor :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:31

Ok, geen optie voor mij dus :P
Maar dan ben ik alsnog wel nieuwsgierig..

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:19

Is het niet zo dat christ die kopijzers eigenlijk ook afraad, in verband met druk op de schoft of zo?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:54

Het ding op zich lijkt mij zo slecht nog niet, maar om er beugels aan te bevestigen dat wordt al snel ronduit dier-onvriendelijk ben ik bang :=

En daarvoor koop je hem toch, lijkt mij :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:56

Dat was dus ook al mijn idee. Dat het juist meer druk zou veroorzaken op de schoft.

janssenf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:21

eigenlijk is de enige reden dat Christ het kopijzer in het assortiment heeft het bieden van beugelophanging bij Premium modellen, door plaatsing van het kopijzer kun je dus beugelriemen bevestigen. daar staat inderdaad tegenover dat de kans bestaat dat je juist druk op schoft of schouder veroorzaakt, dus grote voorzichtigheid is geboden bij gebruik van het kopijzer.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:32

janssenf schreef:

Dat is een goed idee zeg!
Zelf hoop ik stiekem dat als het zo ver is dat ik voor mijn paardje een fellsattel kan kopen christ zo slim is geweest er zelf al leren en langere stoten aan te maken.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:37

@juliette, bruin??? Ik dacht echt dat ie zwart was joh, is dus wel een hele donkere kleur.
Ja dan zou ik inderdaad ook voor bruine stoten gekozen hebben denk ik.
Het ziet er top uit hoor die foto's waar jij op je paard zit, mooie foto's zo in die omgeving met je honden er bij.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:11

Ok, nu snap ik de functie. Toch zou ik als ik christ was dat kopijzer lekker weglaten uit het assortiment. Komt volgens mij alleen maar narigheid van.

Ik ben benieuwd wanneer ik mijn Iberica ga ontvangen :) Heb nu al zin om er lekker op te gaan rijden, ben de wintec die ik nu heb helemaal zat :')

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:47

Ik ben inmiddels ook voorzien van schaap! *\o/*
Dankzij de super-snelle-service van Don had ik 'm vanochtend gewoon al in huis (gisteren besteld).

Ik had Maris geloof ik beloofd om foto's te maken en ervaring te delen ivm hoge-schoft-paard, dus bij deze:

Men neme het paard, beetje idee vormen van schouder, schoft en rug (hij staat bergaf op deze foto's zie ik, beetje ongelukkig)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W6PRGJ78.jpg

Close-upje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LMNIJYYK.jpg

Met schaap
Afbeelding

En de andere kant
Afbeelding

Na de testrit
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QJ6YAVLU.jpg

Alles ligt nog netjes op dezelfde plek (en mijn vinger hangt er weer voor, excuses)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8RTLVVIC.jpg

En ach, ondanks dat-ie niet erg enthousiast te krijgen was vandaag, vond-ie 't toch wel oké. :)
Afbeelding

Mijn dressuursingel paste gewoon (lekker dan, net 'n langere gekocht via MP 8)7 ) en het bleef keurig liggen allemaal.
Paard vond 't behoorlijk wennen, maar was (daardoor?) wel zeer geconcentreerd en dat is wel eens anders!
Paar stukjes draf gedaan, was erg onwennig van zijn kant, maar ineens 'had-ie m', gingen de oortjes erop en durfde hij écht te gaan lopen.
Ben toen maar meteen gestopt. ;)

In ieder geval een positieve ervaring hier; het zit heerlijk (maar dat wist ik al) en het is érg goed voor mijn buikspieren.
Wellicht dat ik nog wat ga spelen met extra inlages, hoewel ik geen schoft of ruggengraat heb gevoeld, maar proberen kan altijd natuurlijk.
Gimli moest dus even wennen, maar misschien had ik 'm ook niet moeten vertellen dat ie 'nu 'n eigen schaap heeft'.. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:36

Hee, hierbij zit de singel weer een stuk naar voren, zijn ze weer leverbaar Don :P

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:26

Gelukkig wel, want verder naar achteren werkt niet voor mijn mannetje. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:30

Leuk dat hij je goed bevalt!

Hier begin ik ook steeds meer gewend te raken aan de iberica.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:32

Die andere is niet gewoon een productiefout ofzo? Die plek voor de singel lijkt gewoon echt helemaal niet te kloppen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:22

Ik was jullie even kwijt :o Loop gelijk 3 pagina's achter :oo

Ik vind zelf de kunststof singelstoten ook wat aan de korte kant, maar kunststof dan wel weer fijn - geen gedoe met zweet en als je het wast wordt het niet hard. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten, uiteraard.

Isegrim, dat was geen productiefout - er kwam vraag naar singelstoten en beugelophanging iets meer naar achteren en dit is duidelijk te ver - de huidige ophanging zit nu tussen de 2 uitersten in....

Pmarena - ik had je een mail gestuurd - niet aangekomen, begrijp ik hier uit??? 8-)

Wat is ie wit Gimli *D Staat erg leuk :j

Bij Juliette ook mooi opgelost - bij de Iberica zitten die singelstoten toch een stuk lager.

Ik vind het kopijzer van de Premium ook 3x niks - als je een zadel wilt, moet je een zadel kopen :n Daarom heb ik hem ook niet op mijn site gezet.

Christ bestelt 1 maat singelstoot en die zetten ze overal aan - ze staan niet erg open voor aanpassingen op dat gebied ;(

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:22

Zo gimli, da's pas service in een dag al in huis, top Don!
Staat je paardje goed, zal alleen het zadel ietsie naar achter leggen, Hij ligt nu te dicht op de schoft, zadel helt daardoor ook wat achterover.[ tenminste zo lijkt het op de foto]

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:27

Uudje - de Iberica volgt de rug - het is geen boomzadel!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:58

Nee dat weet ik, maar dan kan hij toch wel te ver op de schoft liggen?Dat heeft toch niks te maken met wel of niet boomloos?
En dan gaat ie mijn inziens toch echt wel achterover hellen ook al is ie boomloos.
Of zie ik dat nu verkeerd dan? Op de foto lijkt het in ieder geval wel zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:11

Ik vind hem ook te veel op de schoft liggen hoor :j

Zo moest ik hem bij Rena ook leggen met die singelstoten in het midden, om de singelstoten recht boven de singelgroeve te krijgen, dan lag hij echt zo bergopwaarts op de schoft :P

Bij Gimly ligt hij ook zo bergopwaarts, dus te veel op de schoft, de singel kan ook prima een stukje naar achteren (ligt nog geen handbreedte achter de elleboog) en de zitting van de Iberica ligt ook erg dicht op de schoft, zonder zadel zou je iets verder naar achteren komen te zitten.

Dus op alle 3 de punten scoort hij voor mij als: lekker een stukje naar achteren leggen :j

Zit het schaapje er nou achterstevoren op of wat is het...? Het zit zo raar :P

Nee Don ik heb geen mailtje gezien :P

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:08

mijn Iberica hangt weer uit te druipen op stal, tegen deze zondvloed was mijn supergrote Loesdau regenjas zelfs niet opgewassen.