WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:05

Jeetje dat is schrikken... gelukkig ben je je niet te pletter gevallen

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:11

goh wat schrikken...maar daar heb ik soms ook wel schrik voor, ik vind de singelstoten van mijn wow ontzettend snel slijten tegenover die van andere zadels

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:39

pfoe das idd schrikken!
ik meoet ook maar eens aan de fitter. mijn opaard is te vet, als ik start met rrijden ligt mn zadel prima, maar dan opeens na een 30 minuten zakt ie, dan kan t zomaar eens zijn dat mn zadel onderkant de rug raakt, dat kan niet de bedoeling zijn. Vraag me nu af wat te doen, nu aan laten passen en dan over een maand weer? duur grapsje. Rij nu ff tijdelijk met bontje er onder maar dat is m ook niet helemaal! tips?? Zou de hp te groot zijn? eigenlijk is t kussenkanaal te breed..... heb ook nog een set andere kussens maar voordat ik die er onder schroef....

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:50

lijkt me eerder dat je kopijzer te groot is..
anders kan ie toch niet zakken?

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:24

zakt niet over schouder, zakt over ruggegraat omdat t vet wijkt...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:28

Kel2004 schreef:
Vraagje, afgelopen week zijn allebei mijn singelstoten gebroken :o Paard ging af als een raket, maakte zich zo bol en pats, allebei gebroken. Vervolgens was hij natuurlijk in paniek van die klapperende singel die nog aan een kant vast zat :oo Ik ben goed hard gelanceerd hahaha. Gelukkig geen 'pijn' gedaan, beetje stijf en beetje hoofdpijn.

Maar nu is mijn volgende vraag, waar ga ik klagen/regelen/kijken wat de mogelijkheden zijn? Ik heb mijn zadel aangeschaft via Kerry Sharp en die heb ik dan ook een mailtje gestuurd, maar ik wil graag even weten wat jullie zouden doen?
Ik maak mn zadel eens in de maand (gemiddeld) schoon, dus ze waren niet uitgedroogd ofzo. Zadel is ook pas 3 jaar oud (nog niet eens, eerder 2) Ze zijn ook geknapt bij gaatjes die niet zo vaak gebruikt zijn :?

Dit heb ik ook gehad, en dat kan dus gebeuren met alle singelstoten nieuw of al enige jaren in gebruik..
Singelstoten zijn daar niet tegen bestand, helaas..Mij kostte het voor 2 nieuwe singelstoten 80 euro..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 08:42

na het verhaal geknapte singelstoten , ging im gelijk de mjjne checken ... maar is niet te voorkomen als je paard vreselijk flipt blijkbaar ..

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:58

Elco schreef:
Kel2004 schreef:
Vraagje, afgelopen week zijn allebei mijn singelstoten gebroken :o Paard ging af als een raket, maakte zich zo bol en pats, allebei gebroken. Vervolgens was hij natuurlijk in paniek van die klapperende singel die nog aan een kant vast zat :oo Ik ben goed hard gelanceerd hahaha. Gelukkig geen 'pijn' gedaan, beetje stijf en beetje hoofdpijn.

Maar nu is mijn volgende vraag, waar ga ik klagen/regelen/kijken wat de mogelijkheden zijn? Ik heb mijn zadel aangeschaft via Kerry Sharp en die heb ik dan ook een mailtje gestuurd, maar ik wil graag even weten wat jullie zouden doen?
Ik maak mn zadel eens in de maand (gemiddeld) schoon, dus ze waren niet uitgedroogd ofzo. Zadel is ook pas 3 jaar oud (nog niet eens, eerder 2) Ze zijn ook geknapt bij gaatjes die niet zo vaak gebruikt zijn :?

Dit heb ik ook gehad, en dat kan dus gebeuren met alle singelstoten nieuw of al enige jaren in gebruik..
Singelstoten zijn daar niet tegen bestand, helaas..Mij kostte het voor 2 nieuwe singelstoten 80 euro..

Hmmmm oke... typisch gevalletje van jammer maar helaas dus.

Volgende vraag da, hoe kom ik aan twee nieuwe singelstoten en door wie laat ik ze weer aanzetten?

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:00

Zinzi_jewel schreef:
na het verhaal geknapte singelstoten , ging im gelijk de mjjne checken ... maar is niet te voorkomen als je paard vreselijk flipt blijkbaar ..

Ik zal het je nog mooier vertellen, ik ga weer met singel met elastiek rijden :o
Wrdt door Wow niet geadviseerd, maar ze kunnen me wat :))

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:11

welke singel.? zit nl aan een FRA supersingel te denken , rijdt nu met wow curved .. kei fijn maar wat stug

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:21

Mijn singel met elastiek die ik er toentertijd aanhad is doorgescheurd toen paard flink aan de kletter ging :Y) . Had zo'n Eric le Tixerant singel eraan, die was na de flap met gespen bijna geheel door. Ik zou dus zeggen, domme pech!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:36

ik heb een singel van infinity, ik ken het merk totaal niet maar het is een superding , en er zit elastiek aan, nooit geen problemen mee. ook een knightrider met elstiek, gaat ook goed, het kan dus wel . zal ook wel weer met j model paard te maken hebben

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:11

Ik rijd ook met elastiek in singel. Dat kon ook gewoon als het maar aan twee kanten zat.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:59

Ik heb ook elastiek aan de singel een van passier en een van prestige, wel aan twee kanten

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:22

Kel2004 schreef:
Volgende vraag da, hoe kom ik aan twee nieuwe singelstoten en door wie laat ik ze weer aanzetten?

Kun je gewoon bij je fitter bestellen, als die ze niet op voorraad heeft bestelt die ze weer in Engeland. Je kan ze er zelf aanzetten, kwestie van de oude singelstoten van de ring afsnijden, en de nieuwe 'lus' je zelf er aan vast zoals bij een geknoopt kleed (rare omschrijving, maar weet het niet anders te vertellen :+ )

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:57

Blijf me ontiegelijk verbazen wat er gevraagd wordt aan kosten om je zadel aan te passen. Denk dat ik ook maar een omscholing ga doen.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 02:10

Ik zou ook graag cursus volgen om wow fitter te worden (binnen een jaar- 2 jaar) maar vind er spijtig genoeg niet veel informatie over... Zou veel simpeler zijn, lijkt wel of mijn zadel elke 2 maanden moet aangepast worden...

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:51

Ga nog 1 iemand raadplegen voor het nakijken van mijn Wow en anders ben ik er aan uit en gaat er wol in.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:52

Wat is precies het probleem met jouw zadel steinstein?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:31

IK wil het ook graag zelf gaan niet alleen voor me zelf maar ook voor mensen in mn omgeving er is hier geen fitter in de buurt waardoor het elke fit beurt plus 80 euro aan voorrijkosten is :(

Ik wil zeker niet over naar een ander zadel en heb mn zadel nu goed liggen, echter veranderd mijn dame nu zo doordat de rug blokkades zijn opgeheven dat er sowieso iets moet veranderen binnenkort maar mijn wow fit kennis is daarvoor net niet genoeg helaas.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:47

Als het alleen om pompen gaat waarvoor een passer moet langskomen. Dan wil ik ook wel tips geven om het zelf te doen. Met wat handigheid kun je namelijk ook gewoon zelf pompen.
En weet je dat er andere boom in moet, kun je niet meteen dan gewoon een paar van die boogjes bestellen? Je hebt er vast wel een stuk of 3 of 4 voor 80 euro.
Zelf erinzetten kan nooit moeilijk zijn.

Moet je echt andere dingen aanpassen, tja, dan krijg je feitelijk een geheel ander zadel natuurlijk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:41

Je kan veel meer veranderen bijv singel ophanging maar das ook proberen inderdaad. Ik wil zelf een pompje aanschaffen maar wow vertikt het ook maar iets te sturen.

Een beetje pompen is vast niet moeilijk te leren maar het echte afstellen moet je wel kunnen das niet zomaar wat pompen.
Boom wisselen doe ik zelf heb er meerdere van -1 tot 2 dat lukt me prima het echte afstallen moet ook wel lukken met wat oefenen maar heb liever wat extra kennis onder de arm :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:10

ik heb anders van de week gewoon mn pompje binnen gekregen hoor seven, vorige week besteld en nu in huis...
ik begreep dat bomen wel duurder zijn geworden je hebt ze eerder voor 60-70 euro t stuk..., ik heb nu maat 1 t\m 3 liggen voorlopig kan ik voort

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:44

Ik heb ook gewoon het pompje door WOW opgestuurd gekregen, binnen een week had ik hem in huis..

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:12

Needje schreef:
Wat is precies het probleem met jouw zadel steinstein?

Hij schuift naar voren.( heeft het eigenlijk altijd wel gedaan)
Zadel ligt achterover. Leg het goed naar achteren, echter kruipt het naar voren.