voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boooo

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:04

Gaaf!
Welke kleur? (laat me raden, emhh roze? :') )

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:05

O:)
Echt slecht, hij heeft exact dezelfde kleur als de budget pad. _O-

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:38

Tobila schreef:
Sodeletuut schreef:

Jij ook bedankt voor je info! Ennehh, waarom is bovenstaand zadel nou geen maat 2 >;) ?? Vind de bruine namelijk erg mooi!! Maargoed, laat ik eerst maar eens kijken of het de lexington of de london gaat worden :D

[EA-TK-AP] Barefoot London maat 2. Niet bruin, maar wel maat 2. :P

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:13

Sodeletuut schreef:
[EA-TK-AP] Barefoot London maat 2. Niet bruin, maar wel maat 2. :P

Bedankt voor de tip ;) !
Deze heeft alleen geen VPS, dus dan moeten er dubbeldikke inlages onder, toch?
Is zonder VPS veel "slechter" dan met VPS? Of maakt het niet zo veel uit?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:21

Oh ik had niet gekeken, maar ik zou zelf persoonlijk niet voor een zadel zonder vps gaan. :)

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:39

Ik heb net voor het eerst met het Lexington testzadel gereden! Heerlijk! Eerst vandaag een buitenrit en morgen probeer ik hem in de bak.
Ik zat dit keer niet meer zover naar voren, maar juist zelfs meer rechtop dan op mijn boomzadel!
Ik zat ook lang niet zo breed als de vorige keer, wat ook wel komt door de smalle pommel denk ik.
Ik had alleen wel een beetje wiebelbenen naar mijn idee :D
Hij ligt ook echt als een huis, verschuift niks, ook niet als ik opstijg met mijn 80 kg :o (met een opstapje ;) )!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:27

Tobila schreef:

Ik wil dat zedel!!! Alleen heb ik er niet echt genoeg geld voor ben ik bang... Zeker omdat dit zadel nog zo nieuw is. Aan de andere kant wil ik wel persee vps en maat 1, persee bruin en persee een dressuurmodel. Alleen ook graag drytex :') En een prijs tot 400 of zo :o

Wil mijn wintec dan ook wel verkocht hebben eigenlijk... Thorowgoodje van nu is best ok, maar als zijn rug nou vast blijkt te zitten, is dat wel weer een extra reden voor barefoot. Je voelt echt alles van je paard, en het zit heel zacht, heerlijk. De eerste keer vond ik het nogsteeds superbreed en wiebelig, maar als ik nu zie hoe mijn zusje er mee kan rijden... fenominaal! Ze zit echt veel stiller, vliegt niet meer alle kanten op... heeft dan wel een paar maanden geduurd (1 tot 2x per week rijden) maar nu wil ze nooit meer zonder!

Wel zijn we nog met verbeteringen bezig: er komt een banaansingel (of ander model wat nog meer gebogen is) en die zwarte wrongseatsaver zijn we ook nog naar op zoek. En ik ga een onderlegger maken dus, maar (poedersuiker!!!) het bontje dat ik zo goed als gekocht had is onder mijn neus weggekaapt (omdat het met mij niet zo goed ging gaat en ik niet snel genoeg op de computer kon/was om te reageren :( )
Verder zoeken dan maar, of toch een bontje zonder ruggegraatuitsparing nemen... Zou je met een scheerapparaat ook een ruggegraatvrijheid in een bontje kunnen scheren? :+ Gek idee, of??

Ook wil ik eigenlijk ook een lexington én een london getest hebben voor ik er een koop. Heb nu alleen ervaring met Cheyennes.

Al met al veel gedoe hier, hoop dat het snel allemaal wat rustiger wordt en ik me weer met zadels kan bezighouden, en jullie kan vervelen in dit topic ;) Oja, beugelriemhoesjes (zwart) zoek ik ook nog, iemand die toevallig liggen?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:53

@ zafiera.. Je onderschrift.. geweldig.. Dat zeggen mijn man en ik altijd tegen elkaar.. _O-

Ik zal eens kijken, volgens mij heb ik nog wel zwarte hoesjes liggen. Mag je voor de verzendkosten wel overnemen.
Volgende week zal ik eens voor je gaan zoeken.. Heb eerder geen tijd. Mijn zadel (trekker) krijgt de vuurdoop de komende dagen.. Tripje naar de kust geboekt :D

Enneh.,. komt allemaal wel goed. :(:)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:38

Olikea schreef:
@ zafiera.. Je onderschrift.. geweldig.. Dat zeggen mijn man en ik altijd tegen elkaar.. _O-

Ik zal eens kijken, volgens mij heb ik nog wel zwarte hoesjes liggen. Mag je voor de verzendkosten wel overnemen.
Volgende week zal ik eens voor je gaan zoeken.. Heb eerder geen tijd. Mijn zadel (trekker) krijgt de vuurdoop de komende dagen.. Tripje naar de kust geboekt :D

Enneh.,. komt allemaal wel goed. :(:)

lief van je :o Beetje offtopic ook, maargoed. Die beugelriemhoesjes: ik zou het heel fijn vinden, stuur maar even een pb'tje in de loop van de week dan.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:33

Afbeelding
*\o/* *\o/* Hij is af!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:33

Aaah, wat een leukerd! Nu nog foto's op Misty! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:18

Jaa dat komt deze week wel! :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:39

ik zoek nog een bruine pad voor mijn bf Cheyenne maat 1

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:39

Ik werd door pmarena op dit topic gewezen en zag net dat mijn verkoop advertentie hier ook al stond :D
Boomloos gaf voor mijn pony veel voordelen ze liep lekker soepel en los. Alleen voor mijzelf was het iets minder helaas. Het zit wel heerlijk zacht en met de dubbele inlage's ook iets smaller alleen jammer genoeg voor mij nog te breed. Mijn heupen zijn niet helemaal goed waardoor ik na een kwartiertje rijden al last krijg. Ben nu aan het nadenken wat voor zadel ik wil, toch weer met boom of boomloos maar dan met een smalle zit. Ik ga het topic even verder doorlezen om te kijken of er nog tips in staan.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:34

Mooi zeg dat dekje :))
Je ziet de lijnen van de inlagevlakken niet, die zitten echt alleen aan de onderkant?

Ik heb vandaag in de winkel het soort bontje gezien dat ik tweedehands wilde kopen, maar nu lijkt het me ineens wat minder geschikt (ben bang dat het te smal is voor inlages door de wel erg brede ruggegraatvrijheid die die dingen hebben). Misschien toch eentje 'zonder' kopen...

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 22:56

je kunt eventueel hem wat innemen als de ruggegraatvrijheid wat te breed is naar je zin?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:00

Ik bedoel vooral dat er waarschijnlijk te weinig bont zal zijn om de inlges onder/in te stoppen. Het is echt maar een heel smal strookje in het midden. En boomzadels hebben daar vaak geen brede kussens, maar de boomloos-inlages zijn wel breed...

Even passen en meten!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:02

ah zo. je kunt natuurlijk de inlages wel bijknippen, maar weet niet of dat effect heeft op de nuttigheidsfactor.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:51

Waarom wil je er persé bont onder?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:44

Wil de inlages eigenlijk niet bijknippen. Maar wil wel graag bont, omdat nepbont sneller schuurt, en sympanova of iets soortgelijks me echt niks lijkt voor deze pony. Ze heeft ook best een gevoelige huid :j

Ga het gewoon proberen!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:14

en hoe gaat het dan met een "boom" dekje? :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:22

@ Diva_Jenny: Ik liep tegen hetzelfde probleem van breed zitten aan na mijn bevallingen. Het smalste boomloze zadel qua zit is wat mij betreft de Ghost. Verder heeft de Startrekk dressuur ook een smalle zit (vergelijkbaar met de zit van een boomzadel). Ik rij nu met een Trekker pro endurance classic, die zit iets breder (maar toch nog smal genoeg voor mij), geeft voldoende steun en is aan alle kanten aanpasbaar waardoor het echt perfect ligt op mijn Haflinger (en ook op onze smalle c-pony trouwens).

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:36

hallo ik heb weer een vraagje. epplejeck heeft ook boomloze zadels en ik wil er daar 1 van.
wie weet hoe die kwaliteit is???
die ene van 199 euro wil ik zo wie zo niet.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:07

Die zadels van de Eppeljeck en FRA zou ik lekker links laten liggen, die zijn qua opbouw niet te vergelijken met de Barefoots en voor die prijs heb je ook een leuke tweedehands Barefoot. Ik vind het ook erg zonde dat dat zadel nu in bijna elke ruitersportzaak te krijgen is en mensen via dat zadel voor het eerst in aanraking komen met boomloos terwijl dat zadel echt helemaal niks voorsteld. Ik zou je echt aanraden om op zoek te gaan naar een goede tweedehands Barefoot, dan krijg je waar voor je geld (en bovendien kennis van zaken en een goede garantie en service).

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:47

ik ben net gebelt door epplejeck en die vrouw vertelde mij dat de leveranciers het afraden om op mijn paard een boomloos zadel te leggen. ik heb een slanke draver met hoge schoft en doordat dravers geen bespiering op de rug hebben raden ze dat af ook boomloze westernzadels. je zou dan geen steun hebben en de rug kunnen verpesten.

wat vinden jullie ervan?