WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:43

Nog even een reactie op het schuivende dekje. Ik had ook bij mijn andere zadels last van schuivende dekjes. Ik heb een paard dat ernorm veel beweging heeft, door de lucht lin de wow is het nog bewegelijker dus schuift het dekje nog erger maar het zadel blijft netjes op zijn plek liggen. Daarnaast kan het materiaal van het dekje de boosdoener zijn. Alles wat niet katoen is kan brandblaren veroorzaken en meer schuiven. Oplossingen zijn dekjes met een anti slipstrip en goed vastmaken.

Reactie op de stoelzit. Dit kan komen door een verkeerde balans. Dus het zadel ligt achterover. Dit kan zijn omdat het zadel te ver naar voren wordt gelegd. Dus op de schouder. Uit ervaring weet ik dat een heel groot deel van de ruiters zadels te ver naar voren leggen. Zadelboompunt moet 3 vingers(bij grote handen en 4 vingers bij kleine handen) achter de schouder liggen. De stoelzit kan ook komen omdat de boommaat te krap is.

Ik heb een paard met een enorm moeilijke rug om daar een passend zadel op te krijgen. Vandaag toch weer het bewijs gekregen tijdens mijn les dat mijn merrie draaft als nooit tevoren. Dus met veel schoudervrijheid. Ik kan perfect in balans blijven, ook als ze vertrekt. En ik heb daarnaast ook een hele kritische merrie, die niets pikt, zeker als een zadel niet ligt. (ben zelf ook een kritische klant)
Dus heeft mijn wow-fitter het goed gedaan. :)

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:05

Ik heb bij alle niet passende zadels schuivende dekjes gehad, incl. Wow zadel. Heb nu een Fairfax wol zadel dat goed ligt en dezelfde dekjes blijven keurig op hun plaats liggen. Ik denk dus echt dat schuivende dekjes door een niet passend zadel worden veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:26

Aimee schreef:
:?

Als je dan toch zo goed bij houdt wat ik allemaal schrijf, zou je moeten weten dat ik behoorlijk wat kritiek heb op Wow én op Wow-zadelpassers. Dus wat je hier boven neerzet, raakt kant noch wal.
Ook bepaalde verkooptechnieken heb ik als één van de weinigen hier daadwerkelijk aan de kaak durven stellen. Juist daarom zijn jouw berichten, russel, duidelijk uit op een bepaald statement.
Sorry, maar je bent niet de enige die kritiek uit en wat je uit is nogal ongegrond. Zeker nu ik weet dat je dus nooit daadwerkelijk een Wow hebt gehad.

Overigens heb ik ook een Korrector gehad en daar is nooit over verteld dat het alle zadels passend kan maken. Sterker nog, bij aankoop werd gelijk vermeld dat het sowieso alleen geschikt is bij zadels met een (te) brede boom/kussenkanaal.

Aimee, ik moet altijd zo lachen om jouw vreselijke kattigheid....echt :j Gelukkig is dit bokt en niet real life... :D Enne wat dacht je van de master him self?????Of mag ik dat niet zeggen.....

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:24

Schangah schreef:
Nog even een reactie op het schuivende dekje. (....) Daarnaast kan het materiaal van het dekje de boosdoener zijn. Alles wat niet katoen is kan brandblaren veroorzaken en meer schuiven. Oplossingen zijn dekjes met een anti slipstrip en goed vastmaken.
Een dekje met echte wol (bontje, als daar het zadel op aangepast is) zou m.i. ook geen brandblaren veroorzaken (mijn paard geeft daar nog de voorkeur aan boven katoenen dekjes).
N.B. Met anti-slip kun je het probleem krijgen dat er haren loskomen van je paard, en dat kan vervelend zijn bij paarden met een erg dunne vacht.
Citaat:
Zadelboompunt moet 3 vingers(bij grote handen en 4 vingers bij kleine handen) achter de schouder liggen.
Kun je uitleggen wel punt je precies bedoelt met zadelboompunt? En met schouder bedoel je waarschijnlijk schouderblad?
Citaat:
En ik heb daarnaast ook een hele kritische merrie, die niets pikt, zeker als een zadel niet ligt.
Klinkt bekend hahaha!

Revanches

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 18:32

Moderatoropmerking:
Dames, zullen we het hier enigzins vriendelijk en respectvol houden? Het is niet de bedoeling om elkaar voor vanalles uit te maken, en naar elkaar betweterig over te komen. Deel je eigen ervaring, en houdt het daarbij!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:49

russel schreef:
Aimee, ik moet altijd zo lachen om jouw vreselijke kattigheid....echt :j Gelukkig is dit bokt en niet real life... :D Enne wat dacht je van de master him self?????Of mag ik dat niet zeggen.....

Dat is een intonering die je er zelf bij leest ;)

The master himself? Dat is David Kempsell, da's geen Nederlandse zadelpasser, dus ik ga er niet zomaar vanuit dat jij daar je Korrector bij hebt gekocht.

Op de website van Wow staat gewoon aangegeven dat de Korrector niet altijd bruikbaar is.
http://www.fteltd.co.uk/Korrector/korrectorvsflair.htm
http://www.fteltd.co.uk/Korrector/korrectorbenefits.htm
Uiteindelijk is de Korrector gewoon een zadelpad, het maakt een niet-passend-zadel niet tot een passend zadel, maar kan in sommige gevallen wel de drukverdeling verbeteren.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:32

voor de liefhebbers: zag een nette wow vzh fit 1 net staan op eenmaal andermaal, nette prijs zo op het oog

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:07

MarChak schreef:
Schangah schreef:
Nog even een reactie op het schuivende dekje. (....) Daarnaast kan het materiaal van het dekje de boosdoener zijn. Alles wat niet katoen is kan brandblaren veroorzaken en meer schuiven. Oplossingen zijn dekjes met een anti slipstrip en goed vastmaken.
Een dekje met echte wol (bontje, als daar het zadel op aangepast is) zou m.i. ook geen brandblaren veroorzaken (mijn paard geeft daar nog de voorkeur aan boven katoenen dekjes).
N.B. Met anti-slip kun je het probleem krijgen dat er haren loskomen van je paard, en dat kan vervelend zijn bij paarden met een erg dunne vacht.
Citaat:
Zadelboompunt moet 3 vingers(bij grote handen en 4 vingers bij kleine handen) achter de schouder liggen.
Kun je uitleggen wel punt je precies bedoelt met zadelboompunt? En met schouder bedoel je waarschijnlijk schouderblad?
Citaat:
En ik heb daarnaast ook een hele kritische merrie, die niets pikt, zeker als een zadel niet ligt.
Klinkt bekend hahaha!

Even verduidelijken:
Wol bedoel ik niet kunststof materialen zoals nylon.
idd schouderblad (het schouderblad roteert maar liefst 8 cm)
zadelboompunt bedoel ik.
Antislip bedoel ik bovenop het dekje.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:21

ik moet zeggen dt ik vaak hoor dat er dekjes onder de wow wegschuiven maar ik heb er geen last van... ik heb harry's horse br event,equest,qhp,stubben en kieffer chabrakken en alles ligt goed.. ik heb dan geen ankys maar das puur omdat ik die zo saaaaii vind.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:22

Bedankt Shangah, alleen de zadelboompunt is me nog niet duidelijk, bedoel je daarmee de voorste punt van de kamer?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 06:35

Elco schreef:
Als je het topic goed door leest passeren er wel namen met ervaringen..

Bedankt voor je hulp Elco. :roll:
En bedankt aan alle mensen die mij een pb hebben gestuurd, daar kan ik mee aan de slag. Fijn! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:05

Aimee schreef:
russel schreef:

Dat is een intonering die je er zelf bij leest ;)

The master himself? Dat is David Kempsell, da's geen Nederlandse zadelpasser, dus ik ga er niet zomaar vanuit dat jij daar je Korrector bij hebt gekocht.

Op de website van Wow staat gewoon aangegeven dat de Korrector niet altijd bruikbaar is.
http://www.fteltd.co.uk/Korrector/korrectorvsflair.htm
http://www.fteltd.co.uk/Korrector/korrectorbenefits.htm
Uiteindelijk is de Korrector gewoon een zadelpad, het maakt een niet-passend-zadel niet tot een passend zadel, maar kan in sommige gevallen wel de drukverdeling verbeteren.

Nee, :D ik ga de naam niet noemen, heeft ook geen zin om mijn ervaring te vertellen, degenen die tussen de regel door kunnen lezen, weten wel wie ik bedoel. Jouw interpretatie is ook echt zo zoals ik het bedoel :+
Het is wel mooi hoe jij dan even de defenitie van die corrector weergeeft en zoals hij mij niet is verkocht onder een zadel die eigenlijk in de kliko hoorde....en dat is helemaal mooi, want ik was al duidelijk dat het die 2500 euro niet ging worden...en achteraf duidelijk is geworden dat op mijn paard allesbehalve een WOW zou gaan passen... ;) En dat bedoel ik maar.

Als dekjes schuiven dan is het ook te zien bij aanpassing, dat hoort gezien te worden. Ook ik heb een pracht splinternieuw zadel ooit gekocht, ook na de rit zat het dekje half onder het zadel en op zijn kont, ook dat zadel bleek alles behalve te passen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-11 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:07

bij mij liggen niet alle dekjes goed, maar de Eurostar pads en de HKM zadelvormige chabrakken wel, en dat is voor mij afdoende

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:11

Ach russel, onder mijn oude zadel lagen alle dekjes als een huis! Maar dat zadel bleek ook absoluut niet te passen...
Verder heb ik niet zoveel zin om tussen de regels door te moeten lezen. Dus liever gewoon straight to the point. Je kan gewoon melden wie jou onzin verkocht heeft.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:14

russel schreef:
Nee, :D ik ga de naam niet noemen, heeft ook geen zin om mijn ervaring te vertellen, degenen die tussen de regel door kunnen lezen, weten wel wie ik bedoel. Jouw interpretatie is ook echt zo zoals ik het bedoel :+
Het is wel mooi hoe jij dan even de defenitie van die corrector weergeeft en zoals hij mij niet is verkocht onder een zadel die eigenlijk in de kliko hoorde....en dat is helemaal mooi, want ik was al duidelijk dat het die 2500 euro niet ging worden...en achteraf duidelijk is geworden dat op mijn paard allesbehalve een WOW zou gaan passen... ;) En dat bedoel ik maar.

Als David Kempsell je de Korrector niet heeft verkocht, hebt je dat ding niet bij 'the master himself' gekocht.
Ik weet heus wel wie je bedoelt, die doet zich namelijk wel vaker als zodanig voor. Mijn bericht is dan ook om te onderschrijven dat dat zeer grove leugens zijn ;)

Heb je er wel eens een andere Wow-zadelpasser bij gehad dan?
Wie heeft jou duidelijk gemaakt dat jouw paard nooit een Wow gaat passen?
Ik heb nu sterk de indruk dat je dat zelf hebt bedacht. Wat zijn je redenaties?
Zit je trouwens ook in alle andere topics van producten-die-je-ooit-niet-hebt-aangeschaft-omdat-je-het-niet-goed-genoeg-vond de boel af te branden?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:29

Jessix schreef:
Elco schreef:
Als je het topic goed door leest passeren er wel namen met ervaringen..

Bedankt voor je hulp Elco. :roll:
En bedankt aan alle mensen die mij een pb hebben gestuurd, daar kan ik mee aan de slag. Fijn! :)

Is dat soms sarcastisch bedoelt Jessix.???

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:35

haha zou je denken? :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:42

wat een fijne sfeer hier!
(ja, dat is sarcastisch :') )

nog 2.5 weken maximum wachten voor mij :):) ik begin wel ongeduldig te worden nu :+

Mijn fitter heeft gezegd dat het op zich niet erg is als een dekje een beetje schuift, omdat het bij de schouder anders is dan bij een wolzadel...bij een wow beweegt alles veel meer bij de schouderpartij...maar ze heeft me ook wel gezegd dat schuivende dekjes normaal perfect op te lossen is als de lucht goed afgesteld is. oid. kan het niet exact hetzelfde verwoorden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:05

Aimee schreef:
russel schreef:

Als David Kempsell je de Korrector niet heeft verkocht, hebt je dat ding niet bij 'the master himself' gekocht.
Ik weet heus wel wie je bedoelt, die doet zich namelijk wel vaker als zodanig voor. Mijn bericht is dan ook om te onderschrijven dat dat zeer grove leugens zijn ;)

Heb je er wel eens een andere Wow-zadelpasser bij gehad dan?
Wie heeft jou duidelijk gemaakt dat jouw paard nooit een Wow gaat passen?
Ik heb nu sterk de indruk dat je dat zelf hebt bedacht. Wat zijn je redenaties?
Zit je trouwens ook in alle andere topics van producten-die-je-ooit-niet-hebt-aangeschaft-omdat-je-het-niet-goed-genoeg-vond de boel af te branden?

Aimee, je moet nou gewoon stoppen. Zoals jij de dingen steeds een draai geeft. Heb jij wel in de gaten dat je steeds ogelovelijk aan het afzeiken bent en dat jij iemand die net even anders denkt en ervaringen hebt niet accepteert dat die die heeft?
Je bent nog al tegenstrijdig, in je 1e alinea de je alsof je het echt snapt en in de 2e alinea heb je besloten mij maar even weer een rotschop te verkopen...ni de hoop medestanders op te roepen om mij even publikelijk af te branden?

Ik blijf mij mijn ervaring er worden WOW's verkocht met een WOUW effectinsunuatie door wow aanpassers die wow-naam hebben.
aanpassers die adviseren bij drukkingen en wrijvingen die een blessure hebben laten ontstaan door te rijden, weten niet wat ze zeggen. Krijg IK, iig het gevoel dat ten koste van alles WOW kennelijk het concept is dat altijd past. Reguliere dekjes hebben altijd een normale onderlaag en veroorzaken geen blaren.

En of het nu perfect is af te stellen met lucht, dan adviseer je dat meteen..en dan los je dat meteen op.

Dat er mensen met andere ervaringen zijn, zeker gezien de topic titel, ja Aimee, die mogen zich ook laten horen en is het niet verzonnen, jammer voor jouw, maar ik ben niet de enige die negatieve ervaringen met de verkoopverhalen van WOW hebben...en helaas heb ik wel degelijk een duur ongebruikte corrector boven liggen.....volkomen waardeloos al bij aanschaf, want ja als het geen nieuwe WOW werd, dan t5och wel nog even 120 euro verdienen aan een corrector voor een zadel dat ook niet met opvullen passend te maken was, maar wel met corrector?????? :7

Dus iemand interesse in een 2e hands nieuwe corrector?? :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:30

maar wat jij beschrijft russel is toch enkel onkunde van de door jou niet genoemde fitter? En een klant die zich om heeft laten praten of zit ik er dan naast??

Elkaar met een wijzend vingertje te lijf gaan heeft weinig nut en is nogal ver van dit topic verwijderd of het nu wel of niet over de wow gaat. Laten we dit een informatief topic houden zonder persoonlijke aanvallen ben je het niet eens met een fitter of een bokker houd het netjes leg uit waarom en laat het aan de persoon zelf over of je de naam etc vermeld maar wees in allertijd duidelijk dan kunnen mensen die er aan denken een wow aan te schaffen ook iets aan dit topic hebben :D

Natuurlijk mag iedereen min punten aangeven, iedereen kan aangeven wat de mening is over een fitter. Ik heb ook een mindere ervaring met 1 fitter en 2 positieve ervaringen met 2 verschillende fitters. Maar deze zijn wel uit de eerste hand en niet van horen zeggen, daar hebben mensen veel meer aan :))

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:17

Russel: heb je niet gewoon een heel slechte ervaring met een zadelpasser? Afgezien van het feit dat het wow is of niet?
Wow past niet altijd, dat zeggen ze zelf ook. Alleen door de verschillende combinatie die je kan maken, door een andere boom en een andere vulling zijn er dingen mogelijk die soms met een normaal zadel niet mogelijk zijn. Daarnaast blijft het ene paard nog steeds beter lopen met wol en de ander met lucht, als is het zadel exact hetzelfde. Voorkeur van het paard en de zit van de ruiter.
Stoelzit bij wow lijkt er op te duiden dat het zadel te hoog voor ligt of een ruiter die zelf aan zijn zit moet werken. Ik zie zelf ook soms wow zadels zo hoog liggen of waar veel te veel lucht in zit... Maar goed, veel wolzadels zijn ook te krap of te dik gevuld.

_bella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:41

Ik ben op zoek naar een tweedehands H girth. Als iemand een te koop weet, hoor ik het graag. :j

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:44

russel schreef:
Aimee, je moet nou gewoon stoppen. Zoals jij de dingen steeds een draai geeft.

Jij bent de enige die hier steeds de boel aan het verdraaien is. Neem in je bovenstaande bericht je uiteenzetting van 'het verhaal van de bult', zo zit het dus helemaal niet in elkaar, maar dat wil je duidelijk niet lezen.
Je doet alsof jij de enige bent die kritiek heeft, daarintegen ben jij de enige in dit topic die ongegronde kritiek heeft. Je herhaalt doodleuk wat ik te melden heb, of draait dat net een stukje naar jouw hand, om maar het laatste woord te moeten hebben.
Terwijl uit jouw berichten duidelijk blijkt dat je niet goed op de hoogte bent en duidelijk ook niet goed ingelezen bent. Heel vervelend voor jou dat een zadelmaker jou in de maling heeft kunnen nemen, maar durf gewoon je eigen zwakte toe te geven.
En je kunt dus niet aangeven waarom Wow niet geschikt is voor jouw paard?
Er zijn namelijk sowieso bepaalde type paarden waar Wow niet voor geschikt is, maar dat ga ik je niet voorkauwen :')

Verder zijn er weet ik het hoeveel zadelmakers in Nederland actief die troep verkopen als zijnde fantastisch passend. Waarom brand je die niet af?

Dat brengt me op een ander onderwerp (gelukkig :D )
Ik ben wel benieuwd wie de Wow-bezitters als kundige zadelmakers zien, die dus géén Wow-zadelpassers zijn.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:12

Ik quote mijn collega nog even:

Revanches schreef:
Moderatoropmerking:
Dames, zullen we het hier enigzins vriendelijk en respectvol houden? Het is niet de bedoeling om elkaar voor vanalles uit te maken, en naar elkaar betweterig over te komen. Deel je eigen ervaring, en houdt het daarbij!

Moderatoropmerking:
En geef hierbij een laatste waarschuwing. Het is NIET de bedoeling een moderator opmerking te negeren, men gaat hier willens en wetens door met het elkaar onderuit halen en het vervuilen van dit topic terwijl er al een mod. opmerking is geplaatst. Praat het uit via pb maar stop ermee dit topic te vervuilen, wordt deze mod opmerking nu wederom genegeerd kunnen de personen in kwestie een sanctie verwachten.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:21

Mocht er iemand nog interesse in een headplate nr 1 hebben ik heb er nog eentje liggen