Uw zadel is echt speciaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cambiar schreef:... en nu heb ik een Australian stockzadel, gekocht van Francis (zie profiel). Zadeltje zit heerlijk (danku Francis))
Francis schreef:Cambiar schreef:... en nu heb ik een Australian stockzadel, gekocht van Francis (zie profiel). Zadeltje zit heerlijk (danku Francis))
Graag gedaan![]()
Stoelzit? Hmm, daar sta ik dan weer van te kijken want dat zou op een stock toch niet moeten... da's wel jammer.
Ben wel heel nieuwsgierig hoe de maliboud bevalt trouwens.
Francis schreef:Was iemand hier niet op zoek naar een portugees zadel?
Ik weet niet of deze al opgemerkt was hier maar aangezien ik TS - en dus 't onderschrift ook - in een ander topic regelmatig tegenkom plaats ik em hier ook maar even...
[EA-TK-AP] Schitterend portugees handgemaakt zadel, voor brede paarden
Francis schreef:Ik ga me nu op glad ijs begeven omdat ik 't niet zeker weet maar er zijn vast mensen die me dan wel terug fluiten, maar volgens mij was het zo dat de boom van het zadel bepaalt of iets een 'voorwaardse' zit heeft of niet. De boom van dit zadel is 'a la brida' en niet voorwaards gebouwd. Dat het er van 'buiten' 'engels' uit ziet wil niet zeggen dat je er niet 'a la brida' op kunt rijden.
Het omgekeerde kom je bij de stocksaddles tegen. Een echt stocksaddle heeft een boom met bars maar tegenwoordig zie je ze ('neppers' dus eigenlijk) ook heel veel met een engelse boom. Die laatste is dus net het omgekeerde van de Relvas, een Engelse boom maar a la Brida seat = toch voorwaardse 'zit' (of eigenlijk is de balans van het zadel voorwaards gericht). In het geval van't stocksaddle lijkt het me overigens een groter probleem, zo'n mix, want voorwaardse balans in een zadel met poley's lijkt me niet echt prettig. Terwijl een a al brida zit op een Relvas geen probleem zal zijn als het goed is.
(maar goed, wat ik nu schrijf is wat ik denk geleerd te hebben van dit topic, misschien heb ik het wel weer helemaal verkeerd begrepen)