Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:08

Mhwee die loire vind ik zo ook niks aan... its gonna be a flop i guess

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:16

Wel een goede, vind de spruce gaaf, maar ga dan toch even eerst de binnenkant voelen voor ik besluit of ik die ga kopen..

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:06

Ik zal er vanavond een foto van maken, hoop dat je het kan zien op foto!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:10

xLiez schreef:
Heeft iemand toevallig de kleding van Kramer al binnen? Matcht dat met de nieuwe Lemieux kleuren? Ik heb de atlantic en orchid al binnen, zal ze vanavond showen op haflinger en haflinger kruising.

Ben benieuwd naar de orchid op de Haflinger

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:29

Zal de goedkopere kwaliteit niet kunnen komen omdat alles duurder wordt en ze de prijs niet enorm omhoog willen gooien? Geen idee wat de prijzen twee jaar terug waren hoor, maar volgens mij zijn ze niet explosief gestegen (vergeleken met PS dan)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:45

Met de kleding was het duurder en minder kwaliteit.
Mijn Roija vest was veel dikkere fleece en was 61 euro, de marine fleecetrui was de helft zo dun en 73 euro.
Het is dat het kleurtje zo mooi is van de marine, maar dat prijsverschil + mindere kwaliteit vond ik toen echt wel een bummer. Ik kocht ze juist omdat het zulke warme vesten waren, dus dat doe ik nu niet meer.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:40

Jammer als ze echt dunner zijn, vind de auedes al “dun” genoeg.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 16:55

Goeie ja, ik wilde ook de spruce maar als de kwaliteit dan minder is zijn er goedkopere versies in die kleur

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 17:24

Granoek schreef:
Goeie ja, ik wilde ook de spruce maar als de kwaliteit dan minder is zijn er goedkopere versies in die kleur

Zo denk ik er ook over, als het toch niet meer op Lemieux lijkt kan het ook wel een ander merk worden.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 20:12

Ik hoorde van een collega van mij die bij EJ werkt dat de dekjes daar binnen zijn. Ik ga morgen even langs om te kijken en te voelen. Ben heel benieuwd anders ga ik gewoon in de oude collectie shoppen.

louise30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 20:46

Vandaag de nieuwe suede dekjes gezien in de EJ. Maar zowel het nieuwe patroon als de kleuren trekken mij persoonlijk niet. Weer geld bespaard *\o/* Ik vond de dekjes ook dunner aanvoelen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 22:06

Neeeee, zijn de dressuur Loires nu vierkant? |( Nou, daar gaat mijn bankrekening blij mee zijn... Ik vind vierkante dekjes echt spuuglelijk ;(

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:13

Gisteren op Horse Event de Loires even in het echt gezien en ik had ook wat hierboven al vaker gezegd is: dekje voelt veel dunner dan de vorige Loires, vierkanten veel groter en inderdaad vierkant van vorm (al koop ik altijd springversie en die is wel rond). Op deze manier geen Loires meer voor mij.

Had laatst ook een suede cc Spruce binnen gekregen, alleen de afwerking van het grijze randje vind ik zo lelijk... Dus die gaat weer retour :( Als het zo blijft, dan is dit denk ik ook het einde van mijn LeMieux verzameling ;(

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:42

laura_estee schreef:
Gisteren op Horse Event de Loires even in het echt gezien en ik had ook wat hierboven al vaker gezegd is: dekje voelt veel dunner dan de vorige Loires, vierkanten veel groter en inderdaad vierkant van vorm (al koop ik altijd springversie en die is wel rond). Op deze manier geen Loires meer voor mij.

Had laatst ook een suede cc Spruce binnen gekregen, alleen de afwerking van het grijze randje vind ik zo lelijk... Dus die gaat weer retour :( Als het zo blijft, dan is dit denk ik ook het einde van mijn LeMieux verzameling ;(

Nu er ook al wat mis is met de afwerking vraag ik mij af of ze het hele roer om hebben gegooid? Ergens anders produceren of tegen veel minder kosten? Kan me niet voorstellen dat je als producent nu met veel plezier naar minder gaat. Dus er zal een reden voor zijn. Jammer

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:48

Nou ja, je kan het aanstellerij vinden.. Maar dit is wel iets waar ik me aan ga ergeren
Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:52

Zijn het echt uiteindes die niet af zijn geknipt of ligt het geheel los? Het is sowieso niet netjes.

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 08:55

Ligt nog niet geheel los, maar de stiksels laten wel al los/zijn niet goed vastgemaakt. Ging mij voornamelijk om dat lelijke randje in dat grijze randje zelf. Ik snap dat je zo'n randje houdt, maar probeer dat dan op een plek te doen waar die niet zo opvalt... Zit bij dit dekje op zo'n 5 a 10cm vanaf bovenkant dekje naar beneden (zijkant achterkant zeg maar)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:23

laura_estee schreef:
Ligt nog niet geheel los, maar de stiksels laten wel al los/zijn niet goed vastgemaakt. Ging mij voornamelijk om dat lelijke randje in dat grijze randje zelf. Ik snap dat je zo'n randje houdt, maar probeer dat dan op een plek te doen waar die niet zo opvalt... Zit bij dit dekje op zo'n 5 a 10cm vanaf bovenkant dekje naar beneden (zijkant achterkant zeg maar)

Klopt dit viel mij ook meteen op en dacht al waarom hebben ze dit niet minder opvallend bovenop gedaan...

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:24

Ik begin me nu wel af te vragen of ik de nieuwe dekjes wil kopen..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:32

laura_estee schreef:

Dat begrijp ik. Dekje wordt in de winkel denk ik ook zo niet verkocht, dat wil niemand . Met opsturen zit je er zo mooi mee want je gaat er vanuit dat bij zo'n duur dekje toch echt niet op een stukje band bezuinigd.

Aries_31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 10:35

kimmie1 schreef:
laura_estee schreef:

Klopt dit viel mij ook meteen op en dacht al waarom hebben ze dit niet minder opvallend bovenop gedaan...

Precies deze gedachte inderdaad

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 14:28

Niet echt bijzonder, maar misschien voor iemand:Afbeelding

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:04

Je kan het helaas niet goed zien op de foto’s, maar er zit in die vakjes zero vulling. Voelt nu als een dun dekje van een goedkoper merk. Heb er nog niet mee gereden.

Afbeelding

Orchid en atlantic op haflinger (beide pony’s zijn op afvalkamp haha)
Afbeelding
Afbeelding

Orchid en atlantic op mijn haflinger kruising (hij is 21 dus iets grijs in zijn vacht)
Afbeelding
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:07

Ik vind die kleuren dit keer echt prachtig.. Alle drie.. Maar waarom ze nou zo terug moeten schroeven in kwaliteit..

Nog iets wat me nu te binnen schiet bij het zien van deze foto: ik denk dat het nieuwe patroon lastiger haarvrij te maken is door het verlopende patroon. :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 21:17

Ik zou eigenlijk juist wel blij zijn als er nog minder vulling in zit… Van mij hoeft een dekje echt geen ondersteunende functie te hebben, mijn zadel is goed. En is ook weer minder warm. Alleen de kleuren… Alle 3 mooi maar toch weer redenen om ze niet te nemen: blauw en orchid beide kleuren die ik al heb, en bij de groene vind ik het grijze randje een verschrikking. De kleur groen zelf wel heel erg mooi. Wel jammer dat ze inleveren op kwaliteit en de prijs hetzelfde houden, meer dan €50 voor een dekje vind ik neigen naar oplichterij, het is maar een lap stof :=