Durf inmiddels niet meer te zeggen of het goed ligt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britt1 schreef:Ik heb de Edix crescent binnen.
Durf inmiddels niet meer te zeggen of het goed ligt![]()
[ [url=m/TGTpyL.jpg]Afbeelding[/url] ]
puppy1128 schreef:Singel 60 cm, kon ruim een vlakke hand onder doen. Beide kanten even lang aangesingeld. Moet ie toch langer of is dit een prima maat? Mijn andere singel is 80 cm (was 75, maar beetje uitgerekt.) En die komt bij de lusjes van het dekje.
[ Afbeelding ]
VeraW schreef:Even dubbel checken. Ik denk dat mijn pony een banaan singel nodig heeft. Zadel schuift namelijk n
[ [url=m/wjZSa1.jpg]Afbeelding[/url] ]
aar voren. Nu heb ik onderstaande van een stalgenoot mogen proberen. Heb waar de pijl staat richting de voorbenen gedaan. En kwa maat is deze goed of net te klein?
[ [url=m/RZs4m1.jpg]Afbeelding[/url] ]
VeraW schreef:VeraW schreef:Even dubbel checken. Ik denk dat mijn pony een banaan singel nodig heeft. Zadel schuift namelijk n
aar voren. Nu heb ik onderstaande van een stalgenoot mogen proberen. Heb waar de pijl staat richting de voorbenen gedaan. En kwa maat is deze goed of net te klein?
Nieuwe singel en een ander dekje. Maat is nu denk ik goed. Alleen nu vindt ponylief hem niet fijn. Ze knort tijdens het rijden. Zou het kunnen door het andere materiaal en het elastiek? Normaal heb ik een leren singel zonder elastiek
VeraW schreef:VeraW schreef:Even dubbel checken. Ik denk dat mijn pony een banaan singel nodig heeft. Zadel schuift namelijk n
Nieuwe singel en een ander dekje. Maat is nu denk ik goed. Alleen nu vindt ponylief hem niet fijn. Ze knort tijdens het rijden. Zou het kunnen door het andere materiaal en het elastiek? Normaal heb ik een leren singel zonder elastiek
VeraW schreef:Bedankt allemaal voor het meedenken/reageren. De singelzoektocht gaat verder...Zou de qhp banana iets zijn? De qhp bold is nergens meer te bestellen. Iemand die toevallig de qhp banana heeft? En hoe bevalt hij?
Avalanche schreef:Elastiek moet je ook niet superstrak aantrekken.
Heel veel mensen singelen met elastiek echt veel te strak aan. Paard vindt ademen ook best fijn
Avalanche schreef:Ja maar echt....... echt bizar gewoon hoe strak er aangesingeld wordt.
Een goed passend zadel blijft liggen, ook als je losjes aansingelt.
Avalanche schreef:Cathago is de beste imolet wel op dat je recht singelt, want hij zit scheef.
Ik zou bij dit paard een rechte singel doen, paard is niet buikig genoeg voor een crescent.
Tekna singels vind ik sowieso niet geweldig.
Edix rechte singel denk ik voor haar.
Citaat:Het is niet ongebruikelijk dat er een opening is aan de voorkant van de singel tussen het materiaal en het borstbeen van het paard, vooral wanneer het paard stilstaat. Dit maakt deel uit van het ontwerp waardoor de spieren van de schoudergordel kunnen bewegen, in plaats van geblokkeerd te worden. De opening aan de voorkant geeft niet aan dat de druk is overgedragen naar de achterkant van de singel.