Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:40

Ik heb de Edix crescent binnen.
Durf inmiddels niet meer te zeggen of het goed ligt :+
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 12:58

Heb je een foto van iets meer opzij?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:11

Britt1 schreef:
Ik heb de Edix crescent binnen.
Durf inmiddels niet meer te zeggen of het goed ligt :+
[ [url=m/TGTpyL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo op het eerste oog zou ik zeggen; lengte kan krap aan (zou 5cm langer mogen), singelstoten worden wat naar voren getrokken en singelgespen liggen niet mooi recht.. zou me vor kunnen stellen dat het zadel dus wat naar voren getrokken wordt hierdoor?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:21

Singel 60 cm, kon ruim een vlakke hand onder doen. Beide kanten even lang aangesingeld. Moet ie toch langer of is dit een prima maat? Mijn andere singel is 80 cm (was 75, maar beetje uitgerekt. := ) En die komt bij de lusjes van het dekje.

Afbeelding

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:26

puppy1128 schreef:
Singel 60 cm, kon ruim een vlakke hand onder doen. Beide kanten even lang aangesingeld. Moet ie toch langer of is dit een prima maat? Mijn andere singel is 80 cm (was 75, maar beetje uitgerekt. := ) En die komt bij de lusjes van het dekje.

[ Afbeelding ]

Als je verder geen problemen ondervindt zou ik deze prima vinden!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 17:05

VeraW schreef:
Even dubbel checken. Ik denk dat mijn pony een banaan singel nodig heeft. Zadel schuift namelijk n
[ [url=m/wjZSa1.jpg]Afbeelding[/url] ]
aar voren. Nu heb ik onderstaande van een stalgenoot mogen proberen. Heb waar de pijl staat richting de voorbenen gedaan. En kwa maat is deze goed of net te klein?

[ [url=m/RZs4m1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nieuwe singel en een ander dekje. Maat is nu denk ik goed. Alleen nu vindt ponylief hem niet fijn. Ze knort tijdens het rijden. Zou het kunnen door het andere materiaal en het elastiek? Normaal heb ik een leren singel zonder elastiek

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 17:19

Ja, niet elk paard waardeert elastiek. Mijn vorige kon ik echt niet met elastische singels rijden, die ontplofte en wende er ook niet aan helaas. Ander materiaal moest hij eerst echt aan wennen, dus de 1e keer rijden kon ik echt niks ervan zeggen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 18:00

VeraW schreef:
VeraW schreef:
Even dubbel checken. Ik denk dat mijn pony een banaan singel nodig heeft. Zadel schuift namelijk n
aar voren. Nu heb ik onderstaande van een stalgenoot mogen proberen. Heb waar de pijl staat richting de voorbenen gedaan. En kwa maat is deze goed of net te klein?

Nieuwe singel en een ander dekje. Maat is nu denk ik goed. Alleen nu vindt ponylief hem niet fijn. Ze knort tijdens het rijden. Zou het kunnen door het andere materiaal en het elastiek? Normaal heb ik een leren singel zonder elastiek

Vindt je gespen te hoog komen toz van de singel flap
Kan zomaar zijn dat daar vacht tussen komt. En ze dat niet fijn vindt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 18:24

VeraW schreef:
VeraW schreef:

Zo ingezoomd kan ik het niet goed zien, maar deze singel lijkt mij echt nog te kort.

Ik zou een maat groter nemen, want de gespen horen denk ik eerder ter hoogte van de blauwe streep te komen.

Afbeelding

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 19:44

Bedankt allemaal voor het meedenken/reageren. De singelzoektocht gaat verder...Zou de qhp banana iets zijn? De qhp bold is nergens meer te bestellen. Iemand die toevallig de qhp banana heeft? En hoe bevalt hij?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:09

VeraW schreef:
Bedankt allemaal voor het meedenken/reageren. De singelzoektocht gaat verder...Zou de qhp banana iets zijn? De qhp bold is nergens meer te bestellen. Iemand die toevallig de qhp banana heeft? En hoe bevalt hij?

Ik weet niet welke maat je nodig hebt? Ik heb nog de 75cm liggen, is nu te lang. Meneer is flink afgevallen. :D

Bevalt verder prima.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:52

Hoe doen jullie dat wanneer je een nieuw singel koopt, pas je die en gebruik je 'm ook een keer met rijden of pas je 'm alleen? Wat als het singel niet past, stuur je deze gewoon terug?

Ik zit te twijfelen tussen 75cm en 80cm voor mijn Haflinger. Momenteel heeft ze een 60cm anatomisch singel welke duidelijk te kort is, maar daarnaast heeft ze ook een crescent singel nodig. Dus tijd voor een andere :D
Zit ook te twijfelen tussen de Anatomica IV en de EDIX crescent, welke vinden jullie fijner? Andere optie's sta ik ook voor open, maar singel moet wel bruin zijn :o

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:07

De edix is zonder meer super fijne singel

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:36

Elastiek moet je ook niet superstrak aantrekken.

Heel veel mensen singelen met elastiek echt veel te strak aan. Paard vindt ademen ook best fijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:46

Avalanche schreef:
Elastiek moet je ook niet superstrak aantrekken.

Heel veel mensen singelen met elastiek echt veel te strak aan. Paard vindt ademen ook best fijn :j

Ook zonder elastiek... met alle kracht wordt die singel dan aangesnoerd. De meesten die mijn singel zien willen hem ook nog wel 2 gaten strakker trekken :=

Paard vindt ademenen inderdaad wel fijn. Ik doe de singel nooit strak.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:04

Ja maar echt....... echt bizar gewoon hoe strak er aangesingeld wordt.

Een goed passend zadel blijft liggen, ook als je losjes aansingelt.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 00:22

Hallo,

Ik heb vandaag 2 nieuwe singels geprobeerd, de topfit en de horka. Wat vinden jullie ervan?

Topfit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Twijfel over de lengte en of hij niet te dicht in de oksel komt.. en de velletjes ertussen komen.

Horka:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor mijn gevoel trekt deze de stoten ook naar voren en zou die een maatje langer mogen.

Had vorig jaar de catago geprobeerd, vond het een hele mooie singel maar de naden waren vrij scherp tegen de buik. Dus besloten om hem retour te doen. Hier nog een keertje de foto’s ter vergelijking. Veel ruimte bij de ellebogen en voor mijn gevoel liggen de stoten recht naar beneden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rijd nu nog met de tekna singel maar die is aan vervanging toe en trekt mijn stoten steeds meer naar voren.
Afbeelding
Afbeelding

En de fairfax, maatje te lang hier. En voor mijn gevoel erg dicht achter de oksel/velletjes?
Afbeelding
Afbeelding

De le mieux vond ik echt super mooie kwaliteit, maar is te breed bij de gespen voor mijn merrie en komt daardoor in de elleboog..

Ben heel benieuwd naar jullie mening. Misschien moet ik helemaal naar een ander type zoeken qua model.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 00:36

Cathago is de beste imo :) let wel op dat je recht singelt, want hij zit scheef.

Ik zou bij dit paard een rechte singel doen, paard is niet buikig genoeg voor een crescent.

Tekna singels vind ik sowieso niet geweldig.
Edix rechte singel denk ik voor haar.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:14

Avalanche schreef:
Ja maar echt....... echt bizar gewoon hoe strak er aangesingeld wordt.

Een goed passend zadel blijft liggen, ook als je losjes aansingelt.

Vergeet niet de ruiter die ook netjes in Balans moet kunnen zitten/rijden.

Wij hebben een tijdje een verzorger gehad voor de ene merrie.
Mijn zusje had geen problemen met zadel wat scheef zakt etc.
De verzorgster elke x weer...
Uiteindelijk was volgens haar het paard schuldig.... Die deed dat met opzet.

Doei verzorgster....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:20

Klopt hoor. En dan het paard de schuld geven he 8)7

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:23

Ja joh... Echt
En ik heb echt nog een lange tijd geprobeerd haar uit te leggen dat ze zelf schuldig was en niet goed in balans zat.
Dus dat ze op beide stijgbeugels moet steunen en niet op 1 kant...
Maarja.... Ze had ja zin zwaar leven gehad dus ze wist alles wel en hoefde niets meer te leren.
En doei }:0 ze reed op de braafste en in principe makkelijkste merrie die al nu 17 jaar bij ons is

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:06

Ja dan werkt echt geen enkele singel.

Bizar ook weer.....

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 09:31

Avalanche schreef:
Cathago is de beste imo :) let wel op dat je recht singelt, want hij zit scheef.

Ik zou bij dit paard een rechte singel doen, paard is niet buikig genoeg voor een crescent.

Tekna singels vind ik sowieso niet geweldig.
Edix rechte singel denk ik voor haar.

Vind je de catago niet te kort? Dit is de grootste maat die er is.. En vroeg me af, is dit wel een rechte singel? Heb even een plaatje van internet gepikt maar volgensmij zitten de gespen niet recht tegenover elkaar?
Afbeelding

En wat vind je van de topfit? Dat is wel echt een rechte dacht ik :)

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:19

Wat een fijn topic dit!
Zouden jullie met mij mee willen denken?

Ik heb een merrie die wel wat buikig kan zijn, maar vooral haar singelgroeve ver naar voren heeft liggen en het schouderblad ver naar achter. De singel trekt dus snel het zadel naar voren. Een rechte singel is geen optie. Maar nu ik de prolite heb gepakt die ik nog had liggen, gaat ook niet goed, want de rand van de holle kant drukt veel te hard in haar buik waar de voorkant (bolle kant) los komt.

Wat voor singel heb ik nodig? Crescent of asymmetrisch?

Singelgroeve:
Afbeelding

Prolite:
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:26

Citaat:
Het is niet ongebruikelijk dat er een opening is aan de voorkant van de singel tussen het materiaal en het borstbeen van het paard, vooral wanneer het paard stilstaat. Dit maakt deel uit van het ontwerp waardoor de spieren van de schoudergordel kunnen bewegen, in plaats van geblokkeerd te worden. De opening aan de voorkant geeft niet aan dat de druk is overgedragen naar de achterkant van de singel.