[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:25

Vandaag eindelijk een echte rit kunnen maken met de kifra pad!
Heb zelf het idee dat mijn zadel veel beter blijft liggen met deze pad en dat mijn paard het ook prettiger vindt :D

Afbeelding

Afbeelding

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:48

Jasia schreef:
Heb zelf het idee dat mijn zadel veel beter blijft liggen met deze pad en dat mijn paard het ook prettiger vindt :D

[ [url=m/rAqF2O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bWHFD7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, dat ziet er comfortabel uit +:)+ !!

Gladijs

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:13

Ziet er goed uit met dat kifra pad!!
Even een vraag, ik ben vandaag overvallen door regen terwijl ik er naast liep, dus ghost vet leder met schaapzitting is drijfnat geworden... Heb het gedroogd en een beetje vet op het leer gedaan, maar was dat wel verstandig? Iemand ervaring, tips?
Wellicht Buitenzinnig? Alvast bedankt :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:19

Jasia schreef:

*\o/*

Ziet er lekker kleurrijk uit!
mag ik je foto's op mijn site zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:22

Jasia schreef:

Ziet er netjes uit! Grappig dat het roze met een wit zadel erop veel minder hard oogt dan wanneer je er een zwart zadel op legt. Ik ben niet echt een roze-fan, maar dit staat heel subtiel. :j

Eigenlijk wilde ik dit per pb doen, maar toen dacht ik dat het voor anderen hier misschien ook wel interessant is om te zien: 1 of 2 pagina's terug kreeg [***] met zijn scheermesschoft het welverdiende predikaat 'ramp van een rug voor zadels' :o en dat is ook zo (heel blij met de wel-passende Ghost!), maar ik bedacht ineens dat ik me niet kon herinneren dat zijn rug ook zo was toen ik hem vorig jaar kocht. Ik kocht namelijk een paardje met een (in mijn ogen), lekker korte, rechte en strakke rug, überlange benen en een superlage staartimplant, heerlijk barok allemaal vond ik. 8-)
De osteopaat vertelde vervolgens dat al zijn wervels verkeerd stonden, hij zijn hele rug verkort had en daardoor chronisch met zijn staart tussen de benen stond, dus heb ik hem braaf daarvoor laten behandelen en heb hem volledig rij-vrij gegeven. Ik had alleen nooit verwacht dat het verschil in rug tussen voor en na zo groot zou zijn.

De foto rechts is half oktober oktober, nog voor het begin van alle behandelingen, toen hij 4 jaar en 2 maand oud was. Links is bijna precies zes maanden later, namelijk vorige week en na alle osteo en chirobehandelingen.
Ook goed om te weten: hij is in al deze tijd voor zover ik weet niet in de hoogte gegroeid.

Afbeelding

Nu ziet hij er dus eindelijk uit zoals hij er zes maanden geleden ook uit had moeten zijn. Het enige wat jammer is dat hij dus van een ramp van een rug voor hem naar een ramp van een rug voor zijn zadel is gegaan. :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:29

wat een verschil zeg! maar ik vind hem er nu stukken beter uit zien!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:42

xyzutu. Ik vind de nieuwe rug een hele verbetering - er staat bij ons een oud paard met zo'n rug en die kan bijna niet meer lopen, dus wees blij met deze nieuwe houding en die "ramp van een zadel rug" vullen we gewoon lekker op met zachte schuimpjes of zo :D
Spoiler:
(het lijkt wel een hyena - sorry - op de oude foto)
Y;(

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:48

Kitty_ schreef:
Jasia schreef:

*\o/*

Ziet er lekker kleurrijk uit!
mag ik je foto's op mijn site zetten?

Ja hoor, dat mag, leuk!

Jeetje wat een verschil zeg! Ik vind Rio echt een prachtig dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:23

Jee, schuimpjes! :Y) :D
Wat sneu, dat zo'n oud paard daar zolang mee door moet lopen. [***]'s 'oude' rug is door zes maanden onbedoeld wanbeleid erin gereden (ingereden met niet passend zadel, vervolgens blijven rijden toen hij spieratrofie op de rug kreeg en uiteindelijk kreupel was) dus als dat zo snel de mist in gaat dan is het denk ik ook vrij snel weer te herstellen. Bovendien was het voor mij geen probleem om op recept van de dokter een half jaar niet op hem te rijden zodat alle werveltjes zich weer op zijn eigen tempo kon ontvouwen. Ook als ik met goed passend zadel was gaan rijden dan had dat het herstel namelijk toch vertraagd/bemoeilijkt. Eigenlijk is het dus nog best vlot gegaan, maar als hij nog een jaar langer zo verkreukeld had rondgelopen dan had de osteo hem al veel minder kans op herstel gegeven.
Maar nu hij dus bijna beter is mag hij ook weer aan het werk: als we de all clear krijgen mag hij over een maand voor het eerst weer onder het zadel met de Ghost! *\o/*
Het zadel past hem perfect doordat de panelen precies in de juiste stand vastgezet kunnen worden en dan helemaal de welving van zijn rug volgen. Nu alleen de pad nog, maar desnoods koop ik gewoon twee losse panelen en plak ik die onder een dekje; dat geeft hetzelfde effect. 8-)

Hyena... :')
Het wordt al iets minder hyena als je de horizontaal horizontaal draait, alleen wordt hij daar zelf niet aantrekkelijker van:
Afbeelding
;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-16 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:35

We hadden het er al over gehad - die schuimpjes etc. :j

Het is een uitermate vriendelijk groot "karrenpaard" maar ze kan af en toe niet echt goed meer opstaan, of de achterhand valt even om. Als ik langs loop komt ze even een knuffel halen en ze doet nooit lüllig tegen de kleintjes, als ik daarmee langs loop. Maar die rug..... :n

Rio is nog jong genoeg. Je bent sneller te vroeg en nooit te laat met rijden :)

Alle complimenten voor je geduld wat dat betreft - meestal staat iedereen te dringen om te starten.... _/-\o_

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:41

Lange lange tijd hier niet gereageerd, maar ik wil toch even wat delen :)

Morgen wordt mijn nieuwe zadel geleverd *\o/*
Lilianne is bij mij langsgekomen en samen zijn we uitgekomen op een Ghost Florac.

Ondanks dat ik zelf de conclusie had getrokken dat ik nog wel echt moet afvallen voordat ik echt fanatieker kan gaan rijden met Trick, heb ik toch vast het zadel besteld omdat ik in augustus op vakantie ga met Tricky naar Zeeland :) De Florac zat namelijk prima (ik moet echt wel anders leren lichtrijden en meer balans vinden, maar dat wijt ik maar gewoon aan het feit dat ik al een hele tijd niet echt met een zadel op Trick heb gereden O:) :') ) en als ik Trick z'n bokken kan uitzitten op 3 dekjes dan lukt dat vast ook op een zadel zonder wrongen :Y)

Dus morgen komt mijn gladleren bruine Florac *\o/* *\o/*

Nu zelf de komende twee maanden nog ff flink afvallen en zorgen dat Trick weer beter wordt van zijn hoefbevangenheid, en dan ga ik op de leukste vakantie ever {:}

En natuurlijk een applausje voor Buitenzinnig dat ze ervoor heeft gezorgd dat ik het zadel ruim 2 weken eerder krijg dan verwacht _/-\o_

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:15

Wat leuk! Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe zadel!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:19

Wat een schoft heeft Rio :oo Ik heb dan weer het andere uiterste, geen schoft en tonnetje rond.

Ik droom nu van de Ghost Maremma (grijs of naturel <3 ) maar ik vrees dat ik mijn vriend niet zo ver krijg zoveel geld uit te geven aan een zadel voorlopig :+
Eigenlijk denk ik ook niet dat ik snel aan het rijden ben helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:28

Ik droom ook van de Maremma - en van de Bua, maar ik moet toch echt eens stoppen met zadels kopen terwijl ik zelfs nog nooit op mijn paard heb gezeten.
Slechte gewoonte, foei. _-:( :z

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:32

xyzutu2 schreef:
Ik droom ook van de Maremma - en van de Bua, maar ik moet toch echt eens stoppen met zadels kopen terwijl ik zelfs nog nooit op mijn paard heb gezeten.
Slechte gewoonte. _-:( :z

Ik zit er zo nu en dan wel even op, maar ja ook al in tijden niet meer echt rond gestapt :+
De bua ga ik even opzoeken, ookal moet ik dat eigenlijk niet doen natuurlijk :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:37

De Maremma is heeeel fijn hoor jongens :))

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:38

pleiada schreef:
De Maremma is heeeel fijn hoor jongens :))

Shht ^)
Ik heb helemaal geen geld (nouja, ok ik heb de helft van wat zo'n ding moet kosten O:) )

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:42

Nog even sparen dan maar :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 18:44

pleiada schreef:
Nog even sparen dan maar :D

Ik vind nieuw alleen zo sonde, tweedehands is meestal net zo goed en veel goedkoper :j
Zijn meer dingen waar ik mijn geld wat ik niet heb aan uit wil geven helaas :Y)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:43

Femek, heel graag gedaan! Hoop dat jullie een hele leuke vakantie hebben en je pony snel opgeknapt is!

pleiada, jaa, hij is fijn he!

De gevlekte Ghost Maremma zonder wrongen mag nu weg voor €600 incl. verzenden ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:08

Afbeelding
deze dus :D ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:16

Kwetal schreef:
[ [url=m/IEYNsY.jpg]Afbeelding[/url] ]
deze dus :D ;)

Die vind ik eigenlijk iets te veel }:0
Maar ik moet stiekem wel op mijn handen zitten hoor :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:29

Voor dat prijsje zou het me een zorg zijn of het iets te veel }:0 is - helaas heb ik een paardje, wat je niet kunt terug vinden als je dit beeldschone schaap er op legt (80cm mini mix :D )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:31

Kwetal schreef:
Voor dat prijsje zou het me een zorg zijn of het iets te veel }:0 is - helaas heb ik een paardje, wat je niet kunt terug vinden als je dit beeldschone schaap er op legt (80cm mini mix :D )

Voor wat je krijgt inderdaad niet te duur, maar ik ben afhankelijk van mijn vriend en nu niet echt in staat te rijden dus dan word het al wat ingewikkelder. :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:39

Als bureaustoel??? :+