De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:41

Daar was ik al bang voor.. Ik stond al op het punt om af te rekenen bij de Drunens ruiterhuis webshop maar toen dacht ik, hmm laat ik toch maar even vragen hoe de maten vallen. Jammer!

Op de site van EJ zag ik de HH memory forma beschermers. Die zijn er ook in maat XL. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

VWestra

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:47

Ik heb een Fries met niet mega dikke benen. De BR beschermers passen maar klittenband houdt niet teveel over. De le mieux passen bij mij wel na het oprekken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:03

Ze kunnen dus wel opgerekt worden? BR peesjes gaan bij hem überhaupt niet dicht :') of ik moet het klittenband echt strak trekken.
Ik maak me vooral zorgen over de onderste sluiting. Daar gaat zijn huidige BR pro max beschermer ook steeds los.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 20:13

Aranel schreef:
Ze kunnen dus wel opgerekt worden? BR peesjes gaan bij hem überhaupt niet dicht :') of ik moet het klittenband echt strak trekken.
Ik maak me vooral zorgen over de onderste sluiting. Daar gaat zijn huidige BR pro max beschermer ook steeds los.

Nee als je met andere beschermers al vaak problemen hebt dan zou ik de snug boots niet aanraden, die gaan dan echt niet passen, ook niet na oprekken (zo ver kan het niet opgerekt worden namelijk)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:14

Ik trek mijn lovende woorden voor de Pessoa peesbeschermers in rubber terug in. :')

Ik heb ze nu ongeveer 20x gebruikt denk ik en toch zeker al 10x waren ze helemaal gedraaid en zaten dus achterstevoren om na het rijden.

Heel vervelend.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:49

Aranel schreef:
Kunnen jullie mij wat vertellen over de maten van de Snugboots? Ik wil ze bestellen voor mijn Fries maar de normale BR persbeschermers in full gaan dus al niet dicht bij zijn smakpoten :+

Zou een L dan groot genoeg zijn?

Als je de L voor de achterbenen bestelt (die kunnen ook voor gebruikt worden), die passen dan wel. Toevallig vandaag de achter om de voorbenen gedaan, en die moest ik op z'n strakst doen, de voor zitten altijd op z'n wijdst.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 21:05

wwillemijn schreef:
Aranel schreef:
Kunnen jullie mij wat vertellen over de maten van de Snugboots? Ik wil ze bestellen voor mijn Fries maar de normale BR persbeschermers in full gaan dus al niet dicht bij zijn smakpoten :+

Zou een L dan groot genoeg zijn?

Als je de L voor de achterbenen bestelt (die kunnen ook voor gebruikt worden), die passen dan wel. Toevallig vandaag de achter om de voorbenen gedaan, en die moest ik op z'n strakst doen, de voor zitten altijd op z'n wijdst.

Hangt dan ook weer heel erg van de lengte van de benen af. Mijn kwpn van 170 past bijv de L echt niet om zijn voorbenen, die zijn echt te hoog.
Maar een paar pagina's terug stond een tekening van de le mieux website met alle maten van de snugboots, als je dat even opzoekt en je fries zn benen na meet dan weet je het zeker.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:14

Moet je even mijn berichten checken, ik heb de foto's gepost met maten.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:10

Ja nameten zou ik ook even doen. Mijn NRPS'er van 1,72 past de L wel om z'n voorbenen dus is maar net wat voor beentjes je paard heeft qua lengte.

Ik heb hier de maattabel bij de hand

Afbeelding

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:26

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:10

Bedankt voor alle reacties!
Ik durf het niet aan om de beschermers voor de achterbenen te bestellen, mijn paard tikt net de 1,65 aan dus die zijn dan weer te lang.

Maar dat geeft niet, ik blijf het internet afstruinen op zoek naar wat anders :) Mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:12

De le mieux pro sport mesh raad ik aan. Zelfde materiaal als snugboots, maar dan in brushing boot en met elastiek. Lang elastiek. Dus niet krap zoals snugboots.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:17

Oké, maar die zou ik dan uit Engeland moeten bestellen denk ik? Als ik google op die beschermers kom ik tot en met pagina 3 alleen engelse websites tegen.

Ik heb net op de site van Divoza mooie leren Kentaur beschermers gezien, maar met neopreen voering. Als ik die er nu uit sloop.. :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:26

Ja klopt, ik heb hem bestel bij hope valley saddlery

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:38

Ik net ook! :D
Heb toch maar de L besteld. Denk dat de xl misschien toch te hoog zijn en te veel overhouden qua elastiek ruimte. Nu maar hopen dat ze passen anders was het een dure koop :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:53

Hoop t ook voor je Aranel!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:09

Crines schreef:
Ik trek mijn lovende woorden voor de Pessoa peesbeschermers in rubber terug in. :')

Ik heb ze nu ongeveer 20x gebruikt denk ik en toch zeker al 10x waren ze helemaal gedraaid en zaten dus achterstevoren om na het rijden.

Heel vervelend.

Dat zijn echt ..... Dingen maar voor de wei wel fijn. :o

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:05

Iemand al ervaring met de lemieux teknique tendon boots?

De snugboots lijken me minder fijn met springen

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:27

Joki schreef:
Iemand al ervaring met de lemieux teknique tendon boots?

De snugboots lijken me minder fijn met springen

Die lijken mij ook wel wat en idd om dezelfde reden. Helaas heb ik er ook nog geen ervaringen over gevonden.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:21

Mijn merrie staat sinds kort achter met dalmar cross beschermers en springschoenen op de trailer ipv transport beschermers. Heeeeeel veel koeler voor dr benen! Nu nog alleen achter gedaan zo, wie weet later ook voor als ze normaal gaat doen op de trailer

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:13

Dochorse heeft de le mieux pro sports/mesh ook hoor

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:37

Little_Gift schreef:
Dochorse heeft de le mieux pro sports/mesh ook hoor

Goh ik zie het ja.. nou ja inclusief verzenden zijn ze uit Engeland alsnog goedkoper.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:12

X_Michelle_X schreef:
Mijn merrie staat sinds kort achter met dalmar cross beschermers en springschoenen op de trailer ipv transport beschermers. Heeeeeel veel koeler voor dr benen! Nu nog alleen achter gedaan zo, wie weet later ook voor als ze normaal gaat doen op de trailer

Dat doe ik al jaren!
Transportbeschermers vind ik echt ondingen.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:38

Heeft iemand toevallig ook ervaring met de dressage boots van le mieux of de kentucky dressage boots? Hoe blijven deze na het rijden? En de pasvorm?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:27

Heb sinds kort de Lemieux snugboots. En wow: wat zijn die dingen awesome! Heb ze alleen gekocht voor om de voorbenen en vroeg me af wie ze hier ook voor achter heeft? Bevallen ze, of zijn lagere beschermers achter toch fijner? :)