[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:43

FRA laat de singels maken door Westip zover ik weet, dus die zouden exact hetzelfde moeten zijn :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:33

Hoeveel dekjes (pads) hebben jullie voor je boomloze zadel? En hoe vaak was je die?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:46

1 Boomloze pad en dan nog een halfpad met diverse sjabrakken. En dan heb ik voor bijzondere situaties nog diverse inlages liggen en dan ook nog eens bijna alle maten pommels. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:49

Ik had eerder (onder de barefoots) twee pads, één in gebruik en één in de was. Ik waste de pads om de twee maanden ongeveer, en na het rijden gewoon even uitborstelen.
Nu heb ik een schapenvacht onder m'n zadel (hidalgo), die kan ik niet wassen maar borstel ik wel uit.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:50

Blijheid schreef:
Ik had eerder (onder de barefoots) twee pads, één in gebruik en één in de was. Ik waste de pads om de twee maanden ongeveer, en na het rijden gewoon even uitborstelen.
Nu heb ik een schapenvacht onder m'n zadel (hidalgo), die kan ik niet wassen maar borstel ik wel uit.

Waar borstel jij dan mee? :) Ik wil mijn pad nl ook wel graag uitborstelen na het rijden maar weet niet goed waarmee.

Ik heb maar 1 pad. Neem ik af en toe mee naar huis & is dan ook wel vrij snel weer droog :)
Zondag heeft ze over het algemeen toch een 'rustdag' en anders doe ik gewoon wat grondwerk/longeren oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:52

Gewoon de zachte borstel uit m'n poetskist :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:53

Haha oké, nou.. Als dat ook werkt! :D

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:10

Mensen met een Freeform ? Vraag aan jullie;
De rand van de zitting van het zadel, waaronder de beugelophanging zit lijkt heel erg grof op foto's. Hoe is dit in het echte leven, en irriteert het als je in het zadel zit?

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:22

Jenn0dv bij het testzadels die ik ooit gehad heb nergens last van gehad, maar geld net zoals met de barefoot zadels je het beste met de gesp naar beneden kan rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:25

Ik had er geen last van, maar bij alle randjes en dingetjes is er altijd wel 1 iemand op de 1000 die het wel vervelend vind :)

O trouwens van de zadeltassen in Portugal: daar zijn hele mooie modellen van Stowaway en Easycare van, zie ook in mijn profiel zo'n tas :j

En een tip: beter niet met de gespen naar boven rijden want de kans zit er toch wel in dat bij langere ritten door ruig gebied met niet altijd ervaren ruiters daar best problemen mee kunnen ontstaan, die bobbel zo onder het been...kan ook doordrukken naar het paard toe.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:28

Rianne_ schreef:
Blijheid schreef:

Waar borstel jij dan mee? :) Ik wil mijn pad nl ook wel graag uitborstelen na het rijden maar weet niet goed waarmee.

Ik heb maar 1 pad. Neem ik af en toe mee naar huis & is dan ook wel vrij snel weer droog :)
Zondag heeft ze over het algemeen toch een 'rustdag' en anders doe ik gewoon wat grondwerk/longeren oid.

Ik gebruik een hondenborstel en eens in de week de stofzuiger erover.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:29

jenn0dv schreef:
Mensen met een Freeform ? Vraag aan jullie;
De rand van de zitting van het zadel, waaronder de beugelophanging zit lijkt heel erg grof op foto's. Hoe is dit in het echte leven, en irriteert het als je in het zadel zit?

[ Afbeelding ]

Ik heb er nooit last van gehad toen ik nog een freeform had

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:47

Ik vond dat wel vervelend bij het testen (ik ben dus die 1 op de duizend)
Maar ik had dat ook bij de stella, daar is zo een ovaaltje uitgestanst met het logo..
Zelfs daar had ik schuurplekken van. *gevoelig huidje)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:06

Dat is dan ook wel ultiem inderdaad, dat je daarvan al last hebt :P

Ik heb in al die jaren ook hooguit 2, misschien 3 keer gehad dat iemand vertelde last te hebben van de beugelophanging :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:16

Wat lastig als je daar last van hebt. Mijn vriendinnetje heeft ook last van mijn boomloze zadel, maar dat komt omdat mijn zadel haar eigenlijk niet zo goed past. Ik voelde de beugelophanging in het begin ook wel zitten, maar daar heb ik inmiddels geen last meer van. Wat ik wel vervelend vind zijn de hele dikke beugelriemen waarvan je het uiteinde eigenlijk nergens kwijt kunt, die zitten vaak dubbel onder mijn benen. Scheelt wel dat ik altijd een maillot + rijbroek draag.

(en even een egocentrische terzijde: ik heb gisteren een topic gemaakt op HAW, waarin ik rijd op mijn Barefoot London (link staat in onderschrift). Omdat ik niet bij kliekjes hoor hier op bokt komen er weinig reacties en dat zou ik wel heel leuk vinden, want ik ben op zoek naar tips :mrgreen: . Ik merk dat ik mijn houding steeds beter vind ik de London)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:43

Vraagje voor kennis: is er ook nog een Torsion dealer in Nederland? Ik kan alleen skyriding in belgie vinden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:50

Bij mijn weten niet, nee :n

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:50

bert is niet verkeerd hoor ;)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:16

[quote="pmarena"]He verdraaid, dat is niet de bedoeling inderdaad.... maar als meerdere mensen het hebben dan zal het geen toeval meer zijn denk ik -O-

Als ik dan een nieuwe singel toestuur dan krijg je daarbij weer hetzelfde natuurlijk dus dat is ook geen oplossing.... ik ga nog eens in overleg met Barefoot hierover.

Wat vinden jullie zelf, worden de

singels onbruikbaar erdoor?[quote]

Ik heb ook een S&B singel. De gespen geven idd bobbels op het stukje elastische singel dat onder de gespen ligt. Tot nu toe heeft Storm er geen last van. We rijden nog niet heel intensief. Dat scheelt misschien. Ik hou het in de smiezen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:21

Marcella schreef:
1 Boomloze pad en dan nog een halfpad met diverse sjabrakken. En dan heb ik voor bijzondere situaties nog diverse inlages liggen en dan ook nog eens bijna alle maten pommels. :+

En doe je dan als je met die halfpad rijdt, doe je dan eerst de halfpad, dan een sjabrak erover en dan het zadel erop?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:25

Zilfstar schreef:
Vraagje voor kennis: is er ook nog een Torsion dealer in Nederland? Ik kan alleen skyriding in belgie vinden.

nope, skyriding is de importeur voor Be en Nl en ook de enige verkoper , ik ben nog een tijd met torsion bezig geweest om NL importeur/verkoper te worden, maar ik kwam er niet uit met ze en uiteindelijk hebben ze alles in België ondergebracht. maar geloof dat Skyriding goed te benaderen is voor eventueel passen etc hoor :j
heb een keer mailcontact gehad en hij is heel behulpzaam :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:45

Olikea schreef:
Ik vond dat wel vervelend bij het testen (ik ben dus die 1 op de duizend)
Maar ik had dat ook bij de stella, daar is zo een ovaaltje uitgestanst met het logo..
Zelfs daar had ik schuurplekken van. *gevoelig huidje)

Je zou eens kunnen kijken of een andere zitting verschil maakt?
Ik had er bij de ene zitting (elite) wel last van, en bij de andere (classic) niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:45

Sonja_vR schreef:
Zilfstar schreef:

nope, skyriding is de importeur voor Be en Nl en ook de enige verkoper , ik ben nog een tijd met torsion bezig geweest om NL importeur/verkoper te worden, maar ik kwam er niet uit met ze en uiteindelijk hebben ze alles in België ondergebracht. maar geloof dat Skyriding goed te benaderen is voor eventueel passen etc hoor :j
heb een keer mailcontact gehad en hij is heel behulpzaam :j

Klopt :j
En maak je niet druk over de voorrijkosten, ik betaalde bij Bert net zoveel al bij zadelmakers die wel uit NL kwamen :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:53

OK, gaan we hem eens benaderen. Vraagje trouwens over een echt gaaf zadel dat hij heeft:

http://www.skyriding.be/producten/zadels/pampa-saddles

Wat zou de KNHS hiervan vinden als je ermee gaat starten :+
(Trekker mag niet ivm de voorboog bijv, dus ben benieuwd wat ze hiervan vinden. haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:24

Zilfstar schreef:
OK, gaan we hem eens benaderen. Vraagje trouwens over een echt gaaf zadel dat hij heeft:

http://www.skyriding.be/producten/zadels/pampa-saddles

Wat zou de KNHS hiervan vinden als je ermee gaat starten :+
(Trekker mag niet ivm de voorboog bijv, dus ben benieuwd wat ze hiervan vinden. haha)

Het heeft geen zweetbladen en is niet Engels qua type, dus dat mag niet :n
Ik heb wel eens met dit zadel getest, het zit echt super comfortabel :j Alleen niet voor ponylief helaas. Er zitten een soort uitsparingen in de kussens waarde beugelriemen en singel door lopen. Je hebt als het ware voorste stukje kussen, gat, achterste deel kussen. De randen zijn niet echt mooi afgerond, waardoor er duidelijk irritatie ontstond (wat dikke plek, gelukkig na een dag weer weggetrokken). Qua flexibiliteit viel het me ook tegen, het is een behoorlijk vast ding.
Wel supersuperlicht :j Als je paard er tegen kan lijkt het me een perfect endurance zadeltje :j