Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:18

Over dat bontje wat overigens van Mattes is volgens mij:

Ik vondt het wel heel mooi staan bij charlotte dujardin!!! Mooier dan een zwarte singel

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:22

Mmm weet het toch niet. De ene loopt er elke dag meer beetje als gewoontje bij en de andere tja... Heb er paar keer mee gereden nou in het water loopt hij altijd al anders en op wedstrijd had ik geen vergelijk (loopt altijd snders dan thuis) en zei mij instructice van hee heb je een fairfax en vroeg of ze verschil zag zei ze nee.

Dus het was een rot week om te proberen met zo veel water in de bak. Dus heb maar 2 keer in normale omstandigheden kunnen proberen dus denk dat hij terug gaat. Veel geld en heb hem onvoldoende in 1 en dezelfde omstandigheid kunnen proberen.

1ste dsg was wel wauw maar daarna valt tegen.

Klasien

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:28

Ik hoop die van mij zeer binnenkort binnen te krijgen. Ik heb een maat langer getest, die was eigenlijk net aan de lange kant, nu heeft ze een kortere besteld (lang geleden al). Die ga ik dus ook een week testen. Bij mij is wondjes namelijk het grote probleem. Ik verwacht wat betreft gangen geen wonderen, het is absoluut geen bewegingswonder. Maar met de singel die ik getest heb (2 weken lang) had ik na 2 keer al veel minder irritatie met het opzadelen en aan het einde van de 2 weken helemaal geen irritatie meer. En geen wondjes. Hoop dat dat met de kortere ook zo zal gaan.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:38

Dat van Rapide is ook gewoon een vorm van reclame, ze geven dit ook bij de nieuwe zadels van Kent & Masters.
Ik weet dat dat samen met een Saddlefitter hier uit de buurt in overleg erbij gedaan wordt.
Ze (lees Kent & Masters) wilde een goed merkadvies geven voor het leeronderhoud en zijn toen met Rapide begonnen.
Kan mij dus voorstellen dat dit bij Fairfax ook zo gegaan is.

Ik heb ook 2 singels van Fairfax en de 3e is in bestelling :o , de oudste is meer dan een jaar oud en ik heb totaal geen problemen.
Ik haal direct na het rijden de haren eruit (met een harde borstel) en droog de singel iets af.
Onderhouden doe ik vooral met een vochtige doek en daarna als het leer wat droog voelt met Rapide Lederdressing ( dit gebruikte ik echter al jaren voor dat ik de singel had).

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:59

Mijn bijna 1 jaar oude singel, is inmiddels terug naar de fabriek gestuurd om daar te laten beoordelen.
Wil hier toch even een pluim geven aan de service van Pas de Deux die dit meteen oppakt en probeert op te lossen! Ik ben benieuwd wat er van komt!

Marouss91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:14

Ik heb mijn Fairfax singel nu een jaar en ben er erg tevreden over. Ik onderhoud mijn singel met Rapide lederdressing en verwijder direct na het rijden het zweet van de singel. Zweet is zout en dus heel slecht voor het leer. Mijn singel is nog heel soepel en zo goed als nieuw. Ik bewaar mijn singel in de kast op mijn zadel, zodat de singel de vorm houd die hij ook heeft als hij met rijden gebruikt wordt. Dan heb je minder kans op scheurtjes. Het is wel een singel die veel onderhoud vraagt maar als je dat doet heb je er echt een super singel aan! Paard loopt veel ruimer en singelnijd is verdwenen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 07:53

Marouss91 schreef:
Ik heb mijn Fairfax singel nu een jaar en ben er erg tevreden over. Ik onderhoud mijn singel met Rapide lederdressing en verwijder direct na het rijden het zweet van de singel. Zweet is zout en dus heel slecht voor het leer. Mijn singel is nog heel soepel en zo goed als nieuw. Ik bewaar mijn singel in de kast op mijn zadel, zodat de singel de vorm houd die hij ook heeft als hij met rijden gebruikt wordt. Dan heb je minder kans op scheurtjes. Het is wel een singel die veel onderhoud vraagt maar als je dat doet heb je er echt een super singel aan! Paard loopt veel ruimer en singelnijd is verdwenen.

Dit doe ik ook allemaal maar mijn singel ziet er toch echt niet uit :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:06

Bijzonder, nieuw bericht van net aangemelde gebruiker en alleen positief :+

Marouss91, in welke relatie sta je tot Fairfax? Verkoop je ze, heb je er een ander belang bij?

Mijn singel lijkt wel te verkleuren. Ik maak hem na het rijden schoon met een vette doek. Daar doe ik ook mijn zadel en singelstoten mee. Die is net zo nieuw en blijft mooier.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:32

Belker schreef:
Bijzonder, nieuw bericht van net aangemelde gebruiker en alleen positief :+

Marouss91, in welke relatie sta je tot Fairfax? Verkoop je ze, heb je er een ander belang bij?

Mijn singel lijkt wel te verkleuren. Ik maak hem na het rijden schoon met een vette doek. Daar doe ik ook mijn zadel en singelstoten mee. Die is net zo nieuw en blijft mooier.

Ik heb de normale singel al vanaf het begin dat ze op de markt kwamen en onderhoud mijn spullen net als Marouss91.
Dat ze er nu ook een advies bijgeven, om Rapide te gebruiken, daarover heb ik al eerder gepost.

Ik gebruik lederdressing van Rapide al jaren. Lang geleden, toen er in de Bit nog interessante test werden gedaan, door de groom van Ijsbrand Chardon, kwam de lederdressing als beste uit de test.

Wel is er verschil in de 2 singels die ik heb. Een normale en een smalle heb ik in bezit. De normale is wat minder soepel dan de smalle, die ik een half jaar geleden gekocht heb.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:22

Marouss91 schreef:

Ik heb mijn vorige singel ook altijd na het rijden afgedaan van zweet en zeer regelmatig ingevet. En toch werd de singel zeer hard, zaten er scheuren in en was de singel verkleurd... Het enige wat ik blijkbaar 'verkeerd' deed was zadelzeep gebruiken. Nu maak ik de singel schoon met een vochtige doek en vet ik 'm in met rapide.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:27

Ik begrijp niet wat er anders aan dit leer is als je geen zadelzeep mag gebruiken. Dat is toch speciaal voor leer :?

Djoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:51

marouss91 verkoopt de fairfax singel bij Pas de Deux volgens mij.

Ik snap ook niet waarom de singel niet gewoon schoongemaakt kan worden met zadelzeep. Dit kan tenslotte met elk leer. Behalve deze dan....

Ik heb geen advies destijds bij mijn singel gehad maar gebruikte altijd al Rapide, dus deze hier ook mee onderhouden.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:35

Ik heb de singel ook binnen, met een tube rapide gel. Verder instructies dat zweet gelijk verwijderd moet worden. Niets over zadel zeep.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:57

Ik maakte de singel altijd schoon met water en daarna vette ik 'm in met zadelvet van passier maar heb nu, nav dit topic, rapid gel aangeschaft. Ik moet zeggen: dat is wel fijn spul hoor! Maar ook nooit instructies erbij gehad en ook nog geen antwoord op mijn mail gehad via fairfax. Ze zouden eea kortsluiten met fairfax en mij dan iets laten weten maar da's denk ik al een week of 3 geleden ondertussen.

Marouss91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:57

Waar ik werk staat toch los van mijn bevindingen wat betreft de Fairfax singel? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:25

M'n singel was terug naar pas de Deux... Inmiddels is hij terug naar Fairfax zelf. Ze willen zelf beoordelen hoe de singel is.

Ik ben benieuwd. Deze hoef ik iig niet terug.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:11

Mijn singel is ook terug bij Fairfax, die van mij is vanaf het begin af aan al hard geweest. Ik wist toen niet beter, maar inmiddels heb ik al veel andere Fairfax singels in handen gehad en deze zijn allemaal zoveel zachter dan mijn singel! Ik heb er nu een te leen en ik merk dat dat zoveel verschil maakt bij mijn paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:22

Mijne idem fortuna. Als ze me geen betere kunnen leveren wil ik mijn geld terug.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:26

Hoe lang had/ heb je jou singel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:35

Maandje of 2/3?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:44

En wat was bij jou het probleem ( sorry, waarschijnlijk overheen gekezen :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:45

Enorm stug. Randen zijn hard.

Ik had het in eerste instantie ook niet zo in de gaten. Maar een stalgenootje heeft er ook een en die was zo heerlijk soepel!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:00

Dat is bij die van mij dus ook zo. Wist ik veel! Heb mail gestuurd naar pas de deux maar nu gingen ze met fairfax in conclaaf en ik heb mijn singel dus niet op moeten sturen. Ze wachten reactie fairfax af. Maar mijne blijft ook gewoon staan in een boog en ik wil ook gewoon een soepele! Ben dus benieuwd wanneer die reactie eens komt. Ik heb geloof ik een dag of 2 na Vonneke gemaild omdat zij toen zei dat ze haar singel 2 dagen kwijt zou zijn. Heb jij inmiddels een levensinstelling gekregen oid Vonneke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:14

Ik had hem opgestuurd met de gedachte hem twee dagen kwijt te zijn. Toen ik gisteren nog niets gehoord had even gemaild. Fairfax wil zelf beoordelen dus singel is naar fabriek...

Heb er gelukkig een te leen van stalgenootje de komende twee weken. Maar wel onhandig.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 23:26

Ja kan ik me voorstellen. Ik kan hem niet missen, andere singels rij ik haar mee stuk en opzadelen is dan een ware strijd. Wat dat betreft blij det ik 'm nog niet kwijt ben, maar zit wel met smart te wachten op antwoord. Gelukkig heb jij iemand van wie je 'm kunt lenen.