Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:16

Heb een singel vam 65cm en Gloa is van nature behoorlijk smal. Hangt er ok een beetje vanaf hoeveel ik tekort zou komen. Een 50cm kan je niet overbruggen maar 20cm is wel te verlengen zonder idiot lange stoten te krijgen.

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:48

Op mijn Cheyenne had ik een 70 voor Rena :)

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:37

Stelvio: Het merk weet ik niet, heb hem tweedehands voor een tientje van MP :o Hij is 80 cm en van leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:29

pmarena schreef:
Op mijn Cheyenne had ik een 70 voor Rena :)

Ik volgens mij een 55 en dan zat hij op 2 gaatjes van boven. We gaan het morgen merken :) .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:33

Ben benieuwd :)

Ik wel een Cheyenne maat 1, die zwart-bruine van jou met die fork was een maat 2 dacht ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:31

pmarena schreef:
Ben benieuwd :)

Ik wel een Cheyenne maat 1, die zwart-bruine van jou met die fork was een maat 2 dacht ik :)

Daarna heb ik nog een keer een maat 1 gehad. Op de maat 2 had ik volgens mij een oude 45cm van mijn vorige ponytjes.

Maar als het allemaal niet past is dat voor mij geen drama. Zit vlakbij een zadelmakertje die met alle liefde mij een lapje leer verkoopt zodat ik weer kan hobbyen :+ .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:33

Hij een restje kwijt, jij als een kind zo blij :P

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:27

Mistralleke schreef:
Stelvio: Het merk weet ik niet, heb hem tweedehands voor een tientje van MP :o Hij is 80 cm en van leer.

Dat is dan boffen, zo'n fijne singel voor een tientje ;)

Ik ben me toch een beetje aan het orienteren voor een andere singel, mocht het met de singelverlengers niet zo lekker werken en nu zag ik deze bij Divoza Afbeelding
Toevallig is het ook nog de enige singel die verkrijgbaar is in maat 85, net de maat die ik nodig heb voor de Iberica

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:22

ik zweer bij de elastische Westip singels, ik heb nu eentje van 115 aan de Iberica, ik heb er nog 1 van 88 cm liggen, maar ook ik heb, net als Pmarena, een hekel aan singelstoten over het vel.
Van de winter, als Morrie minder vet is, zal ik toch de kortere singel moeten pakken,want de singel die ik nu heb, zit al op de laatste gaatjes

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:16

hebben jullie de singel dan zodanig lang, dat die op het dekje ligt, zeg maar ? Ik gebruik nu mijn longeersingeltje, maar die is aan vervanging toe dus ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe. Ik ben gewend van bij een dressuurzadel dat de singel op zich vrij kort is, met lange singelstoten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:21

ik wel, ik hou niet van singelstoten over bloot vel en ik ga er geen extra dekje onder doen, of singelbontjes of whatever

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:23

nee extra dekjes is ook niet aan mij besteed, hoe minder hoe liever. Heb er ook geen onder de Iberica liggen, dat die onderkant vuil wordt, kan mij niet schelen.

mss toch maar iets dat ik in het achterhoofd moet houden, als ik een nieuwe singel bestel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:28

Vandaag de butterfly opgehaald bij Don *\o/* . Ondanks bezoek meteen even naar stal gereden om te passen. Uiteraard kwam ik bij de singel een stukje van 20cm tekort _-:( . Dus dan ook maar even naar de zadelmaker voor een stukje leer :+ .

De hele middag aan het knutselen geweest, nieuwe singelstoten gemaakt en aan de pad bevestigd. Zelf heb ik niet zo'n problemen met een stukje stoot over mn pony heen. Mocht dit voor haar wel problemen geven dan koop ik bij goedhard ofzo een beschermstukje zoals ze die ook bij endurance zadels gebruiken.

Heb ook nog wat foto's gemaakt. Let niet op het enthousiasme van mijn pony -O- . Ze was niet zo happy met dr krullen nadat ik de vlechten weer eens had verwijderd.

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EZQNXVPL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O3QHYNUU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8DDGIZLY.jpg

Afbeelding

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:03

Dat doe je knap! :wow:

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:20

Wauw, dat ziet er goed uit! :)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:22

Ik heb vandaag weer eventjes op mijn Iberica gehobbeld :)
Moest even uitproberen of paard-lief nog hoestte tijdens de 'arbeid' :+
Ze heeft alleen in het begin een keer of vier achter elkaar gehoest, tijdens het draven, toen ze te enthousiast werd. (het was een bries die eindigde in een hoest, of andersom :Y) )
Toch, nadat ze weer rustig was, besloten verder te rijden en daarna heeft ze niet meer gehoest.
Zelfs in galop had ze nergens last van :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:26

@juliette, staat mooi die butterfly, knap gedaan zeg die singelstoten, alleen jammer dat je ze niet zwart zijn.
Mag ik va jou weten waarom je nu de butterfly hebt en niet de iberica?
Zit zelf namelijk nog steeds tussen die twee te twijfelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 10:28

Juliette86 schreef:
Vandaag de butterfly opgehaald bij Don *\o/* . Ondanks bezoek meteen even naar stal gereden om te passen. Uiteraard kwam ik bij de singel een stukje van 20cm tekort _-:( . Dus dan ook maar even naar de zadelmaker voor een stukje leer :+ .

De hele middag aan het knutselen geweest, nieuwe singelstoten gemaakt en aan de pad bevestigd. Zelf heb ik niet zo'n problemen met een stukje stoot over mn pony heen. Mocht dit voor haar wel problemen geven dan koop ik bij goedhard ofzo een beschermstukje zoals ze die ook bij endurance zadels gebruiken.

Heb ook nog wat foto's gemaakt. Let niet op het enthousiasme van mijn pony -O- . Ze was niet zo happy met dr krullen nadat ik de vlechten weer eens had verwijderd.

[ Afbeelding ]

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EZQNXVPL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O3QHYNUU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8DDGIZLY.jpg

[ Afbeelding ]

Netjes hoor :)

Alleen jammer dat de singelstoten bij die van jou ook te ver naar achteren zitten net zoals bij Rena...schuift hij bij jou tijdens her rijden niet te ver naar voren dan? :=

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:11

Best apart dat ze die singelstoten op die plek doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:46

Op zich is het voor puur het ding zelf wel de logische plek, een beetje in het midden :)

Alleen te paard komt het geheel dan al snel te veel op de schoft te liggen als je de stoten recht naar de singelgroeve laat lopen...dat zie je bij de Barefoots met nog vaste stoten (i.p.v.) ook vaak gebeuren :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:09

Voor Gloa is dit juist perfect, want bij haar gaat alles naar achteren. Was voor mij één van de redenen om voor een butterfly en niet voor de iberica te gaan. Vandaag gereden (foto's komen nog) en hij is maar een klein stukje naar achteren geschoven en ik kwam niet te ver naar achteren uit. Morgen iets strakker aansingelen.

Was wel heel erg wennen en het eerste gevoel was voor mij ronduit eng. Ik rij nu een 5 maanden zonder zadel met oa de BF bbp en een dekje met een singel. Dan heb je alle ruimte en vrijheid. De christ is veel meer gesloten en liet mij niet op mn eigen (stoelzit) manier zitten O:) . Hierdoor is mijn zijwaartse balans nu zwaar verstoort en moet ik echt gaan wennen. Het hielp ook niet echt dat Gloa nu al 4 weken stil stond en vandaag alle kanten op schoot en dan vooral zijwaarts natuurlijk.

Ivm met mijn holle rug moet ik een beetje in stoelzit kunnen zitten anders krijg ik rugpijn. De blokken voorop dwingen mijn bovenbenen wat verder naar beneden dan ik nu prettig vind. Ik ga nu een paar weken zo rijden om te kijken of het went en anders maak ik de voorste blokken wat smaller.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:18

Ahja, in dat geval komt het juist goed uit +:)+

Hihi, dat met die blokken heb ik nu juist weer helemaal niet, ik wil ik ook altijd mijn benen wel iets voor me hebben zodat mijn onderrug eerder bol dan holt wordt en mijn heupen niet op slot gaan, en deze blokken komen voor mij perfect uit :D

Maar jij bent wat langer volgens mij, zal dan daar ook wel mee te maken hebben denk ik, dat je wat langere benen hebt...? :)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:51

Ik heb ook een holle rug, waardoor ik echt slecht naar achteren/rechte rug kan zitten het is bij mij hollen of stilstaan. stoelzit, of licht naar voren gebogen.
Heb zelf het idee op de christ beter te zitten kwa rug.
Maar zal eens vragen of er iemand foto's wil maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:05

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:49

Leuke foto"s, heerlijke omgeving en met die honden erbij.
Veel beter zo met lange singelstoten, anders zat je been constant met die gespen in de knoei.
Ze zouden bij Christ die dingen meer op behoefte aan ruiter moeten gaan maken.