Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:32

Flubberboot schreef:
Ik heb zin in 9 augustus *\o/* Ben benieuwd wat de andere kleuren gaan zijn maar de groene staat hier zeker bovenaan op het lijstje!!!

Hier ook! Ik ga toch kleurtjes blijven gebruiken onder mijn nieuwe zadel, vind het veel te leuk haha

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 14:44

DemiSisa schreef:
Iemand ervaring met de balance én control beugels van LeMieux en weet of er echt duidelijk verschil te merken is? Vind de prijs toch best wel verschillend, dus liever de goedkopere natuurlijk :+

De nieuwe kleurtjes lijken gaaf! Onwijs benieuwd naar wanneer ze uitkomen. De groene wil ik heeel graag, maar ook ik ga even wachten op korting :D

Ik heb ze aan dezelfde verkoopprijs staan. Ze zijn inkoop namelijk hetzelfde.

Bij de Balance heb je minder druk op je enkels, is een wat natuurlijkere houding. Deze wordt veel bij dressuur en buitenrijden gebruikt. De control is recht en wordt meer gebruikt door de springruiters.

Elvieraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:09

Ik heb de balance beugels nu bijna een jaar en ik ben echt mega tevreden, bij ‘normale’ beugels had ik altijd last van mn enkels (uitgerekte enkelbanden) bij deze heb ik hier totaal geen last van. Ik gebruik ze zowel voor springen als dressuur :)

Over de zakjes: ik merkte ook dat er weinig zakjes waren die groot genoeg waren of aan mijn eisen voldeden, daarom heb ik zelf zakjes genaaid. Dit was echt mega simpel en kostte me een uurtje :)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:15

L_Ruiterhuis schreef:
DemiSisa schreef:
Iemand ervaring met de balance én control beugels van LeMieux en weet of er echt duidelijk verschil te merken is? Vind de prijs toch best wel verschillend, dus liever de goedkopere natuurlijk :+

De nieuwe kleurtjes lijken gaaf! Onwijs benieuwd naar wanneer ze uitkomen. De groene wil ik heeel graag, maar ook ik ga even wachten op korting :D

Ik heb ze aan dezelfde verkoopprijs staan. Ze zijn inkoop namelijk hetzelfde.

Bij de Balance heb je minder druk op je enkels, is een wat natuurlijkere houding. Deze wordt veel bij dressuur en buitenrijden gebruikt. De control is recht en wordt meer gebruikt door de springruiters.

Andersom toch juist? Tenminste op de site van Lemieux zelf staat de Balance beugels zijn om schokken bij springen/landing op te vangen, dus dan zouden die toch voor springen zijn? (al gaat het uiteindelijk erom waar je eigen voorkeur naar uitgaat natuurlijk :o )

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 03:37

Enzo_Ollie

Het verschil is vooral dat de Balance een schuin voetbed hebben en de control een recht voetbed. De meeste springruiters geven de voorkeur aan het rechte voetbed zonder demping. De Balance met demping verkoop ik meer aan de dressuurruiters. Misschien dat ze ontworpen zijn voor de springruiters maar in de praktijk is de verkoop/gebruik dus meestal andersom. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ze niet voor het een of voor het ander kunt gebruiken. Het is waar je eigen voorkeur naar uit gaat en of je last hebt van je enkels en/of knieën of niet.

Enzo_Ollie

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 08:19

Oh grappig, ik heb nl de control(rechte) gekocht bij een dressuurruiter die 'm ook kocht en dacht dus idd dat die vooral aan dressuurruiters verkocht werd.
Wel grappig dat het dan in de praktijd vooral andersom is!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:28

Gaat er iemand nog in engeland bestellen als de kleuren bekend zijn? Ik NL hebben de meeste ruitersportzaken altijd alleen maar tm maat 42 ingekocht maar de dynamique vestjes vallen kleiner bij mij dan de gewone vesten dus zoek 44 of 46 uk16 of 18.

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:45

Is er hier iemand die mijn loire navy met memoryfoam in goede staat wilt ruilen tegen een suède (in bijvoorbeeld navy/oak/sienna of een ander leuk kleurtje op een schimmel)?

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:29

EJ heeft de nieuwe collectie erop staan. Ik vind de kleuren prachtig, maar ze hebben allemaal dat biesje. :(

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:31

Oe die nieuwe kleuren, vind ze alle 3 super gaaf,maar de Orchid gaat er zeker komen

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:34

oh nee ik vind ze alle 3 prachtig :Y) vooral de orchid ben ik benieuwd hoe de kleur in het echt is

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:41

Britt_xxx schreef:
EJ heeft de nieuwe collectie erop staan. Ik vind de kleuren prachtig, maar ze hebben allemaal dat biesje. :(

Ik ben verkocht die trui komt er zoiezo.
Even de rest vd collectie afwachten haha

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:02

Zou de merlot legging bij de rioja passen qua tint?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:04

Ik vind ze alle 3 niet mooi dus dat is lekker goedkoop :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:08

Vind ze ook niet mooi. Dat scheelt weer :D

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:09

Mooie kleuren maar moet wennen aan het nieuwe patroon. Is dit eenmalig of standaard?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:19

Jammer dat de spruce een grijs randje heeft. Verder echt mijn kleur! Orchid ook tof :j
Atlantic beetje saai

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:21

Nu valt de spruce me eigenlijk een beetje tegen... ik heb al de hunter Green en de oak green dus ik zie geen reden om de spruce ook te kopen.
Die roze vind ik dan wel eigenlijk verassend leuk

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:26

Ik hou van blauw dus die mag komen bij een goede aanbieding.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:32

Ja, ik ben dus weer verliefd op alle 3 de kleuren.. -O-

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 08:47

Ik kom even onder mn steen vandaan :+
Wat een gvd lelijk patroontje... Hier stopt mijn collectie :=

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:49

Ik vind ze ook alle 3 prachtig, alleen baal wel een beetje van het nieuwe patroon. Vond dat simpele juist zo mooi altijd..

Denk wel dat ze er komen, volgend voorjaar als de nieuwe zomercollectie er is, dan scoor ik ze wel met korting ofzo. :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:52

De roze vind ik heel mooi maar op mijn haflinger of dat mooi is?

Afbeelding

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:00

Ik vond de oude idd ook mooier en jammer van het biesje bij de Spruce, wilde die eigenlijk voor een wedstrijdset doen heb alleen niks grijs om dat ook te kunnen combineren :+

Maar kleur is alsnog super mooi en de Orchid vind ik ook mooi, maar ik koop ook altijd in de aanbieding, vorig jaar had hypostore meteen korting op de nieuwe collectie dus toen had ik wel meteen de fig gekocht, maar wil 't nu toch eerst in het echt zien ook ivm het biesje.
Ik vind het patroon zelf wel sjiek trouwens

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:00

ZoeyDercks schreef:
Ik kom even onder mn steen vandaan :+
Wat een gvd lelijk patroontje... Hier stopt mijn collectie :=

Hahaha eindelijk geld sparen!