[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:09

Sheran - in principe kan dat ook, maar is wel afhankelijk van jouw gewicht en de conditie van je paard. (spekrug of bottenbak - vedergewicht of een onsje meer) ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:54

Lamsvel heeft ook de eigenschap dat het wel gaat pletten na verloop van tijd, inlages zijn qua duurzaamheid / werking dan wat betrouwbaarder :)

Maar als je het gewoon goed in de gaten houdt of de ruggengraat vrij blijft liggen dan kan je natuurlijk prima ook op andere manieren werken :j

Bovendien vind niet iedereen een vrij kanaaltje boven de ruggengraat heel belangrijk, Barefoot wel.
Maar er rijden natuurlijk zat paarden rond met zadels en dekjes die geen vrij kanaaltje hebben, je bent daarin vrij om je eigen keuzes te maken in principe.

Zelf wil ik echt ruggengraatvrijheid en Barefoot vindt het ook serieus belangrijk maar de meningen verschillen gewoon :P

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:34

NachtlampjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:21

Kijk ook even op Facebook, bij de boomloze zadel verkoopgroepen. Daar krijg je vaak snel reacties van mensen die iets hebben liggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:06

Nieuwe ghost quilty in bruin vetleer op de leasepony <3
BZ, onwijs bedankt voor het goed adviseren qua materiaal, de 'stroefheid' is exact zoals ik hem graag heb!

Afbeelding

Afbeelding

Singel is alleen wat naar voren geschoven volgens mij. Donderdag ff proberen het singelsysteem iets naar achteren te verplaatsen. Fenders zijn besteld, dus nu even met leen riemen/beugels aan de haal.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:12

Ziet ernaar uit dat je leasepony zijn singelplek vrij ver naar voren heeft, denk dat singelsysteem naar achteren verplaatsen niet gaat helpen. Eerder dat dan ook je zadel mee naar voren wordt getrokken. Misschien een C-singel? Maar ik ben niet zo thuis in de Ghost, dus weet niet wat de opties precies zijn ;)

Kleur staat m wel goed trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:23

Ja ik geef de schuld aan zijn bolle buik :')
Ben benieuwd of er mensen met tips zijn idd :j !

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:32

de singel laten waar hij ligt en de V van het zadel zo instellen dat die er recht boven ligt (dus je legt het zadel naar achteren en de V trek je naar voor - we moeten echt dringend een instructie PDF'je maken :o ) Het zadel blijft op die manier liggen waar het gelegd is... De V ziet er niet altijd uit als een V, maar soms ook als een |/ (de rechte stoot bij de voorbenen en schuine wijst naar achteren)

Vergeet helemaal te zeggen dat het er knap uitziet - moge we de foto gebruiken??? Op Facebook etc?)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 23:50

Nachtlampje schreef:
Kijk ook even op Facebook, bij de boomloze zadel verkoopgroepen. Daar krijg je vaak snel reacties van mensen die iets hebben liggen :)

Dank je wel voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 00:39

Kwetal schreef:
de singel laten waar hij ligt en de V van het zadel zo instellen dat die er recht boven ligt (dus je legt het zadel naar achteren en de V trek je naar voor - we moeten echt dringend een instructie PDF'je maken :o ) Het zadel blijft op die manier liggen waar het gelegd is... De V ziet er niet altijd uit als een V, maar soms ook als een |/ (de rechte stoot bij de voorbenen en schuine wijst naar achteren)

Vergeet helemaal te zeggen dat het er knap uitziet - moge we de foto gebruiken??? Op Facebook etc?)

Na 3 keer lezen heb ik er nog niet helemaal een beeld bij :')
Heb je plaatjes??? :Y)

Thanks! Dat mag wel hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:54

Kwartje is gevallen inmiddels, volgens mij.

Ik denk dat ik het ook op die manier heb gedaan, maar zal er donderdag nog even op letten. Het zadel is ook niet verschoven en lag op dezelfde plaats als voor het rijden. :j

wel jammer dat de inlages in het dekje niet te wisselen zijn trouwens.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 08:07

Sorry (nog) geen plaatjes - misschien dat BuitenZinnig die inmiddels gemaakt heeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:55

Ben wel benieuwd hoe die er met fenders uitziet, denk dat dat er toch een stuk leuker uitziet want vind hem nu wel erg wegvallen op het paard hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:56

Ghost, the saddle that isn't there? :+
Ik had dus verwacht dat hij toch nog best groot zou zijn (al is dit de verkorte versie) maar als ik hem zo zie liggen op hem valt het prima mee. Dan te bedenken dat het een grote D/kleine E pony is :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:58

Ik vind hem op dit beestje ook wel erg wegvallen, maar misschien moet hij ook nog een beetje zakken :)

Beter weinig zadel dan veel zadel iig vind ik :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:40

WubWub, heel graag gedaan! Heel veel plezier met je zadel!
Fijn dat de stroefheid is zoals je wilde! Ziet er ook mooi uit op je paard.

Heb geen foto zoals Don bedoelde, maar ik kan het wel met een foto uitleggen.

Afbeelding

Bij dit paard kun je het systeem mooi als V gebruiken. Wat Don aanraad is je zadel zo neer te leggen zoals hij hoort, de voorste stoot (dus de linker op de foto) naar voren te halen zodat deze verticaler ligt, ipv een V. Je kunt je voorstellen dat dan de rechter stoot iets schuiner komt te staan.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:25

Ik mocht vandaag op de überbrede Haflinger van Swift even een rondje met de Ghost Agnello rijden.
Even heel erg wennen hoor, dacht dat sommige PRE's die ik rij breed waren, maar dit paard, zohe! En hoe goed hij ook blijft liggen, toen Swift een rondje had gereden schoof het zadel toen ze af stapte, bleek dat hij zeker 3 gaatjes aangesingeld kon worden! Maar tijdens het rijden merkte Swift er niets van.

Afbeelding

Afbeelding

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:50

Ah daar is mijn tankje met de super gave Agnello. Ik vond het echt een heel mooi en fijn zadel en het lag super op mijn Haf! De drie gaatjes die er nog bij konden nadat ik afstapte waren inderdaad wonderbaarlijk, de Ghost zadels liggen zo stabiel op hem! Ook deze Ghost lag dus weer perfect en reed echt heerlijk, zeker een aanrader dus! De Agnello heeft zijn looks ook echt mee, het is echt een zadel om verliefd op te worden!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:05

Zo, bedankt voor de tips hier in het topic!
Ik ga voor de Barefoot Rid-on-Pad Physio :Y)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:31

De Agnello staat ook erg leuk op een Haflinger - binnenkort ook in zwart schaap te krijgen :)
Leuke foto's en ik hoop dat het met de singelplaats van de Ghost ook duidelijk is??? Misschien kan Suzanne nog een paar foto's maken om het te tonen?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:03

Ja, doe ik morgen even!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:07

+:)+ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:51

Ja is duidelijk hoor, maar zeker handig om een handleiding te maken :j

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:25

Wat een gave haf! :D

Mijn paard en ik zijn ook nog steeds happy met de Ghost. Wel laat ik binnenkort iemand langs komen om eens te kijken of de Hidalgo nou wel of niet goed op mijn paard ligt. Aangezien ik er niet vanaf kom, moet ik hem misschien maar gewoon houden. Wat een luxe, dan heb ik twee zadels om af te wisselen. :)

Edit: jammer, het lukt niet om foto's te uploaden vanaf mijn mobiel. :(

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:53

Thanks Dani_! Ik vind hem ook prachtig (al is hij zonder winter vetjes nog mooier ;) ), ik hou wel van het ouderwetse type. Mijn lijf wat minder maar met de Ghost is het gelukkig heel goed te doen.