[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:48

Pmarena, Superliesje kwam laatst met de volgende "klacht" over de Stretch & Breath singel van BF, heb jij daar vaker iets over gehoord?
En wordt daar ook iets mee gedaan? Ik ondervind namelijk precies het zelfde met mijn singel en ik heb 'm net zo lang in m'n bezit als Superliesje.
Zie onderstaand bericht:

SuperLiesje schreef:
Als laatste heb ik nog een vraag over de Stretch & Breath singel van Barefoot
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zoals hopelijk op de foto's is te zien zijn er in het elastiek achter de gespen 2 bobbels gekomen. Deze zijn "hard" en niet meer terug te drukken. Ze drukken ook in mijn paard zijn buik, en ik merk dat hij het niet fijn vind om aangesingeld te worden, terwijl hij eerst geen kick gaf. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren? Zo ja, hoe is het op te lossen? Ik haal de singel er na het "rijden" altijd helemaal af en in mijn kast ligt hij op het zadel.

Zelf ondervind ik nog niet dat mijn paard er ook echt last van heeft, maar echt fijn lijkt het me ook niet :n

haukieboy

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:08

O, da's fijn om te lezen. Heb deze singel net gekocht :-(

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:58

Mijn singel heeft ook 2 bobbels na het rijden heb ook een stretch en breath. Komt door de druk van het aansingelen. Ik duw ze steeds terug. Paard heeft er ook geen last van. Gebruik de singel wel pas 2 maanden max 2x per week.
Hoop dus dat dit niet erger wordt.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:05

Hoi, ik heb even een vraagje.
Ik heb vandaag de Barefoot Stella limited edition van een stalgenoot op mijn pony gelegd. Echter zat hier een flexibele pommel in, en gezien pony-lief best rond is en weinig schoft heeft schoof het zadel bij het lopen direct naar voren. Zal dit minder worden als er een vaste pommel in zit? Ik wil dit gaan testen door een tweedehands pommel (wel de juiste maat uiteraard) te kopen en deze in dat BF zadel van stalgenoot te doen om te kijken of je dan nog schuift.
Had zelf een randols zadel, die is alleen kapot gegaan. Daar zat een gewone pommel in en die schoof niet. Kan het dus daar aan hebben gelegen dat de BF ging schuiven?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:19

Mijn zadel ging ook schuiven met een te grote pommel, dus het is wel mogelijk dat het daaraan ligt.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:56

Oh ik had even een enorm baalmoment vanavond.... Ik had sinds een paar dagen contact met iemand die via Marktplaats een London te koop heeft, zo goed als nieuw 1x meegereden. Op het eerste gezicht zag het er perfect uit maar omdat ik graag meer info wilde, zeker voor ik het geld (in eerste instantie) over zou maken wilde ik graag ook de productiecode hebben en foto's van het zadel zelf. Foto's zouden eraan komen en inmiddels had ik ook besloten dat ik het zadel komende zaterdag "even" op zou gaan halen (totaal 300 km) Afijn vanavond nog even contact gehad omdat ik er zeker van wilde zijn dat het zadel een verplaatsbare beugelophanging heeft (daar heb ik bij mijn Barrydale veel profijt van gehad)en verstelbare wrongen. De verkoper was er zo goed als heilig van overtuigd dat dit zadel voorzien was van mijn gewenste opties maar zou het nog even nakijken. Dat kon bijna niet meer fout gaan, wel dus, belt de verkoper even later op dat het een vaste beugelophanging is. Dus ik ben afgehaakt..... ;(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 23:59

Wees blij dat je het baalmoment nu had en niet bij ontvangst van het zadel !

Begrijp daarom nog wel dat het tegenviel, natuurlijk :(:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 00:09

Balen zeg! Maar heel verstandig dat je voor een verplaatsbare gaat.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 00:15

Ik heb expres zoveel mogelijk informatie gevraagd om te voorkomen dat het niet helemaal aan mijn verwachtingen zou voldoen. Ik wist, voor het verhaal van de vaste beugelophanging van dierfysio haar nieuw London, niet eens dat dat principe er eerst was, dus daar heb ik expliciet naar gevraagd.
Omdat de verkoper aangaf het zadel nog niet zolang te hebben dacht ik dat het echt om het nieuwere model zou gaan en was helemaal blij met mijn op handen zijnde aankoop. Het zadel bleek echter nét iets ouder dan verwacht en ik ben zeker blij dat ik niet in een opwelling, van pure blijdschap, het zadel op heb laten sturen. (dus ook wel een beetje opgelucht)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 07:41

suuske schreef:
Mijn singel heeft ook 2 bobbels na het rijden heb ook een stretch en breath. Komt door de druk van het aansingelen. Ik duw ze steeds terug. Paard heeft er ook geen last van. Gebruik de singel wel pas 2 maanden max 2x per week.

Ik ben benieuwd hoe het over nog 2 maanden gaat dan :) ik kon ze in het begin ook nog terudrukken, maar inmiddels gaat dat niet meer. In ieder geval lijkt het me niet de bedoeling dat dit gebeurt!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:23

SuperLiesje schreef:
suuske schreef:

Ik ben benieuwd hoe het over nog 2 maanden gaat dan :) ik kon ze in het begin ook nog terudrukken, maar inmiddels gaat dat niet meer. In ieder geval lijkt het me niet de bedoeling dat dit gebeurt!

Hier het zelfde verhaal inderdaad, niet meer terug te drukken..

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:43

is dat met die singel alleen bij de fra of ook bij de westip?
ik heb de westip ( dressuur en de western, maar nog geen last van gelukkig)

akke-spring, fijn dat je het idd nu weet ipv dat je daar gestaan zou hebben

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:48

Het gaat om de Stretch & Breath singel van Barefoot zelf :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:34

He verdraaid, dat is niet de bedoeling inderdaad.... maar als meerdere mensen het hebben dan zal het geen toeval meer zijn denk ik -O-

Als ik dan een nieuwe singel toestuur dan krijg je daarbij weer hetzelfde natuurlijk dus dat is ook geen oplossing.... ik ga nog eens in overleg met Barefoot hierover.

Wat vinden jullie zelf, worden de singels onbruikbaar erdoor?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:38

Nee denk inderdaad dat het zelfde probleem dan weer ontstaat -O-
Bij mij is de singel nóg niet onbruikbaar maar ik vind het geen fijn idee. Superliesje gebruikt de singel al niet meer omdat haar paard erdoor geïrriteerd raakt.
Ben benieuwd wat Barefoot er van zegt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:01

Als iemand de singel wil retourneren door die bobbels: gewoon even mailen naar je verkoper hoor!
Foto erbij, bestelnummer erbij, en dan komt het goed :)

O wat betreft schuivend zadel met zachte pommel: dat is heel veel voorkomend.
Ik vind die zachte pommel zelf echt 3x niks :n

Alle vorm gaat uit het zadel en het glijdt alle kanten op... blegh.

Maar er zijn nog best veel mensen die hem wel helemaal geweldig vinden :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:03

Oh dan ga ik inderdaad even contact opnemen met Equixantos! Zal vanmiddag even foto's maken van de mijne.
Thanks voor de tip :) Maar dan moet ik denk ik ook nog iets van een mail/factuur hebben waaruit blijkt dat ik 'm daar heb gekocht zeker?
Geloof niet dat ik die nog heb -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:11

Ik heb zo'n flexibele pommel, maar zou 'm ook niet permanent willen gebruiken.

Een prima noodoplossing om bijvoorbeeld de wachttijd te overbruggen indien de juiste maat pommel besteld is, maar niet voor veelvuldig gebruik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:18

Een beetje verkoper kan zelf wel je factuurnummer terugzoeken hoor als je daar besteld hebt, maar het is natuurlijk wel fijn als je iets aan kunt geven van rond welke tijd en onder welke naam hij gekocht / betaald is want een terugbetaling moet natuurlijk wel gekoppeld kunnen worden aan een ontvangen betaling :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:19

Ik weet gelukkig nog wel met welk rekeningnummer/op welke naam, dus ik kijk het wel even terug via internetbankieren. Dan kan ik er ook een datum bij geven :)

Welke singel raad jij aan ipv de Stretch&Breath?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:29

Tja, ik snap er niks van waarom nu dan een paar mensen dat probleem met die bobbels hebben terwijl ik daar nooit iemand over gehoord heb bij de Westip / FRA variant die toch op het oog hetzelfde lijkt te zijn....

Geheel elastische singel werken vaak toch heel erg fijn en daarover hoor ik de meest enthousiaste reacties van klanten. Ik heb zelf al jaren een Tixerant singel die supergoed bevalt maarja dat is qua prijs ook niet iets dat je iedereen aan kunt raden :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:31

Hm dat is wel vreemd inderdaad.. Ga ik denk ik toch eens naar zo'n Westip/FRA variant kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:35

Nou dat is dus ook mijn insteek, wil je iets vergelijkbaars dan toch een Westip / FRA, maar als ik dat zo domweg zeg en daarbij dan hetzelfde probleem ontstaat misschien....dat wil ik dan ook niet op mijn geweten hebben zeg maar :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:38

Haha, snap ik! Tsja, op zich bevalt 'ie me gewoon super. Dus zou wel graag iets vergelijkbaars willen.
Op eigen risico dan ;)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:42

Ik heb al jaren een westip singel en daar heb ik dit probleem niet mee, ik heb ook een stel fra singels die dit ook niet hebben maar die heb ik minder lang in gebruik.