Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:48

Het gaat echt niet aan de glycerine liggen hoor.

Ik heb hem enkel met wat water afgenomen en daarna ingevet met voedend ledervet. Hij is nog zo stug als dat hij altijd geweest is.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:31

Heb geen vergelijkingsmateriaal. Mijn singel is aan de binnenkant best zacht en soepel, dat is ook dunner leer. De dikkere reep leer op de buitenkant is zo'n 2 mm dik en stevig. De singel kan wel plat liggen. Heb deze nu een jaar en één keer met Passier zadelzeep gereinigd en daarna met Passier ledercreme behandeld. Dat was omdat er na het natte seizoen aardig wat zandspetters op zaten.
Ik ben er nog tevreden mee, maar als ze de smalle versie eindelijk eens gaan verkopen in 85 cm, dan neem ik die. Bij de oksels zie ik namelijk duidelijk zweetafdrukken aan de buitenkant zitten, daar gaat zijn been er dus overheen. Hoop dat een smallere dan net iets beter zit daar.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:02

Ik heb gister besteld vandaag in huis.

Heb hem even los voor gehouden maar de singel is inderdaad erg breed!

Ik weet dus niet of ik nu niet de smalle had moeten hebben.

Overigens zat bij mijn singel en leer zakje met een kleine tube rapide zoals aanbevolen.

Ik vindt alleen die singellussen met die nagels erin wel wat goedkoop ogen. Soery mijn mening!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:37

@Birel1
Dat is dan nieuw denk ik dat ze rapide meeleveren dat had ik toendertijd niet.
Heb je de singel wel goed opgemeten tussen de voorbenen?

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:47

Ik heb mijn singel destijds ook bij Pas de Deux besteld en ook keurig een tubetje Rapide ledergel er bij gekregen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:00

Hartje schreef:
Ik heb mijn singel destijds ook bij Pas de Deux besteld en ook keurig een tubetje Rapide ledergel er bij gekregen.

Ik niet hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:55

Ik ook niet.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:04

Ik wel, 2 stuks zelfs.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:32

dat was misschien na onze bestelling vorig jaar dames dat hun wel rapide erbij hebben gekregen.

vonneke wil je me nog een foto sturen van. jou singel

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:42

Ik heb mijn singel nu op de week af een jaar, en toen kreeg ik er dus wel wat bij.
Verzorg hem gewoon normaal en hij kan ook zo goed als vlak op de grond liggen als ik hem neerleg.
Hij is ook nog steeds erg zacht.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:00

Ik kreeg er ook niks bij heb de singel sinds dit jaar, ik ga morgen even rapide halen!

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:25

Maar vindt wel raar dat het aan die glycerine zou liggen dat ze verkleuren of stuk gaan. Want zeg nou zelf dan had mijn zadel, hoofdstel en wat dan ook allang stuk moeten zijn ;). Of de qualiteit van het leer van fairfax is niet super of ze hebben aandelen in rapide.... Hihi!!

Goed vandaag meegereden aangezien die week proef is in gegaan maar het was onmogelijk te voelen aangezien het al een hele kunst was om een beetje fatsoelijk een rondje te kunnen rijden aangezien wij momenteel zwemvliesen nodig hebben in de bak. Maar het weer blijft nog wel even xo dus moet ik het nu even doen met een "water"bak.

Zaten overigens wel hele goede stukken bij, of dit toeval was of kwam door de singel of omdat het licht voetiger werd door het water ik heb geen idee!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:34

Heb 'm ook gekocht bij Pas de Deux in juni 2103...geen tube Rapide gehad...Vind het wel netjes dat ze dat wel zijn gaan doen. Ik had 'm besteld via internet en zelf opgehaald. Of je nu rapide gebruikt op dat van passier...dat moet niet uitmaken toch. Leer reinigen met wat water en zadelzeep en dan insmeren met een goede creme, daar kan goed leer nooit slechter van worden.
Er is vorig jaar echt een run op die singels geweest dus het kan best zijn dat er een paar tussen zitten die van mindere kwaliteit leer blijken te zijn. Hoop dat ze dat dan netjes oplossen, ze zijn duur genoeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:42

Priscilla_90 schreef:
dat was misschien na onze bestelling vorig jaar dames dat hun wel rapide erbij hebben gekregen.

[naam] wil je me nog een foto sturen van. jou singel

O... Morgen doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:42

Ik heb singel pas paar maanden en geen rapide.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:01

Hartje schreef:

Ik heb hem in februari bij pas de deux opgehaald en niks meegekregen en ook niks te horen gekregen over alleen rapide gebruiken.

Dat vind ik ook Birel1. Die popnagels zijn een erg snelle en simpele afwerking.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:56

Er had iemand hier wat geschreven of geciteerd of paarden die met hun tong uit de mond liepen en met de fairfax niet meer.

NOU.... Mijn paard die deed dit dus ook altijd met losrijden. En waneer je hem meer aan de teugel reed dan hing zijn tong er niet meer uit.

Ik met hem vandaag voor het eerst de singel geprobeerd en hij hing zijn tong niet meer uit zijn mond.... Zal het echt zo zijn of toeval?? Want dat hij ruimer kan lopen met deze singl kan ik nog wel een beetje inkomen maar dat hij zijn tong niet meer eruit laat hangn kon ik echt niet geloven. Hij had ook echt binnen een mum van tijd een schuimkraag op zijn mond waar je u tegen zegt. Hij was ook ligter op de hand maar niet constanter in aanleuning. Voor de rest had ik wel het iede dat hij hoger op gooide.

Mijn andere paard had er gister al onder gelopen maar het was zo ontzendt waterballet dat ik geen idee had of door het water iets specifiec anders deed of door de singel.

Vandaag liep hij in eerste instantie zoals altijd met veel druk op mijn linkhand. Maar op een gegeven moment deed ik iets en toen was hij echt super op 2 handen (wat ik met hem nog niet heb meegemaakt) heb hem pas. En toen was hij zooo super in de hand. Maar even bij begin, vandaag vanaf de 1ste draf pas gooide hij zo hoog op (bij hem is hoog opgooien goed teken, dan begint zijn achterhand teminste ook wat te doen)

Ik rij hem eerst altijd lang en laag. Toen gooide hij al meteen zo hoog op, en kon goed dalen. Daarna ben ik hem gaan oprichten en had echt het gevoel dat hij wel heel erg goed liep. En volgens mij deden zijn achterbenen nu ook echt wat (hij laat ze altijd er maar achteraan hangen , slepend.)

In de galop had ik niet echt zo iets van het is beter. Wellicht dat ik het niet voelde of dat er echt niks extras gebeurde.

Dus tja beide liepen er positief beter onder maar toch denk ik nog mmmm zat alles mee vandaag of is het echt 9.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:01

Maar na het rijden is hij niet meer zo plat hij wik dan wel in dat bruggetje staan zoals jullie dat noemen. Kan hem wel weer plat duwen maar ligt dat aan mij. Ik smeer hem meteen na rijden met rapide want tja hij moet goed blijven haha

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:01

Was van de week mijn fairfax singel vergeten mee te nemen naar stal dus had een gewone singel gepakt. Maar moet zeggen dat ik echt heeel veel verschil merk. Met de fairfax loopt die veel soepeler en ruimer echt een wereld van verschil en kan er ook mee strekken met me andere singel krijg ik alleen maar tact fouten

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:00

tja Birel1, die van mij loopt nu een half jaartje met fairfax en sinds een week een nieuw bit, hij snapt nu weer hoe de tong eruit moet.. ligt echt niet aan de FF lijkt mij. ik vind het onlogisch klinken..
dat het bit te hoog lag was de oorzaak haha!!

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:26

Kisszz tja geloof er ook niet zo in. Maar waarom heb je een ander bit ingehangen. En is dit een goed bit (wat je paard prettig vindt)?

Die van mij doet alleen met los stappen en lang en laag, bij oppakken noet meer.

Maar hij is altijd bij de vorige eigenaar op zo ongeloofelijk veel druk gereden en met geen mm ruimte, allen vast houden en vooruit trappen, dat ik bij hem toch het gevoel heb dat hij het daarom doet als hij lang en laag loopt.

Overigens loopt hij allang niet meer op zo veel teugeldruk als dat ik hem kocht.

Ben nu eigenlijk over aan het gaan op Sensogan bitten van sprenger. Bijna alles wat ik heb is aurigan maar senosgan is net als deze fairfax wel een aanrader.

En overigens die kan je 3 dagen gratis proberen bij ruitershop boxmeer!

Zoals je begrijpt ik probeer als er bij staat dat je iets kan test vaak alles uit.

Waarom: nou waarschijnlijk omdat ik niet goed ben;-) nee maar proberen het meeste eruit te krijgen. En aangezien een paard niet kan praten en ik er alleen achterkomt wat een paard fijn vindt door het te proberen .

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:31

Had gevraagd naar evt t bontje. .maar fairfax levert deze niet zelf omdat de bontjes niet van hun zelf zijn en dat de singels ervoor gemaakt zijn dat bontjes niet nodig zouden zijn..
Ben benieuwd met meneer zijn Arabieren huidje

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:40

Mijne is ook onrustig met de tong, maar bij haar werkt juist zo veel mogelijk koper, cupiron (95% koper). Sensogan vond ze juist niet fijn. Heb ik ook geprobeerd..

Mijn singel kan ik overigens ook als bruggetje neerzetten terwijl ik bij stalgenoten een hele soepele heb gezien.. ik weet niet of dit voor het paard uitmaakt? Singel vast is singel vast.. dan lijkt het mij meer te gaan om de zachtheid van de binnenkant, niet de beweeglijkheid??

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:48

Als de singel goed past is het bontje echt niet nodig. Mijn paard krijgt overal singelwondjes van, behalve van de fairfax.

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:17

Oke vergeet het tong uit de mond probleem... Bij mijn paard is dat dus niet over met een fairfax. Had gehoopt dat het een blijvende verandering was maar helaas net als bij bitten 1 ste dag goed en op de 2 of 3 dag doet hij gewoon weer zoals hij het ervoor deed.

Gister geen tong uit de mond en minder sterk vandaag was de tong er weer en was weer wat sterker. Maat lang en laag was hij niet meer zo constant in draf als gister.

Nu maar hopen dat de bewegingen wel blijven en het geen gewening wordt en terug valt in zoals hij was;-) hah!

Dus had vandaag wel zo iets van is dit het wel deze singel. Nou ja morgen maar weer zien of er nog fijn onder loopt.

De andere was vandaag vrij en die mag morgen weer aan de bak!