WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:49

Nou volgens mij rijdt hij niet met een Wow hoor.

Zinn

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:50

volgens mij ook niet :P ik kan geen boogje ontdekken en via google naar foto's zoeken, zie ik ook nergens een wow

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:55

Ik herken er ook absoluut geen Wow in :n

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:09

ik zie inderdaad ook geen wow, boogje zie ik op t filmpje ook niet :)

Afbeelding

en de hele totilas discussie iedereen heeft een mening hij was vaster bij gal maar die had al veel meer met hem nu zie je duidelijk spanning en dat komt inderdaad de bewegingen niet ten goede, maar als ik sommige thuis filmpjes zie dan is hij al veel beter op zn plaats bij rath.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:36

kim1207 schreef:
heb nog een curved singel 65 cm met donkerbruin en nutmeg in de aanbieding
en kussens 18 inch nutmeg dwg met tab en stitchline, nog iemand interesse>>>

Ja, ik, maar je reageert niet meer op mijn PB waarin ik de vraag stel welke maat de singel nou echt is.
Als de singel 65 is wil ik deze heeeeeeel graag van je overnemen :D

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:52

Denk dat ik meer Wow wilde zien dan er werkelijk was... de link naar het filmpje werkt niet meer (juridisch gedoe geloof ik) en heb net nog een ander filmpje van de Grand Prix opgezocht, slechte kwaliteit dus ook niet echt goed te zien... Mocht het toch zo zijn, dan is hij er niet beter mee gaan lopen, maar die discussie hoort in een ander topic thuis. Ik hou dus weer even m'n mond :x

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:57

ik ga m opmeten, maar ik denk eigenlijk toch 55

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:21

Over singels gesproken, heeft iemand ervaring met de le Tixerant singel met een WoW zadel?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:24

Dat is een singel met elastiek in het midden toch ? Ik heb alleen gehoord dat je ze veel kleiner moet bestellen dan een gewone singel ivm het elastiek. En dat de barnsby comfort dezelfde singel is ( en die van danny kroetch er erg op lijkt )

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:44

Ja Maris, idd met elastiek. Ik heb inmiddels al enorm veel singels geprobeerd, van leer krijgt mijn paard nare schuurplekken en met elastiek schuift de singel dus ik sta op het punt en Mattes banaansingel te bestellen, maar nu kan ik deze singel tweedehands overnemen. Het schijnt niet de schuiven door de antislip en daarom ook niet te schuren, maar ik ben heel benieuwd naar ervaringen met een WoW zadel..

Ik heb overigens pas sinds kort een WoW. Merk heel duidelijk dat het concept zelf voor mijn paard wel echt werkt omdat ze er veel ruimer en losser onder beweegt, maar ze heeft wel na het rijden een bult op de plek van de tab/stitchline. Met een bontje eronder is het minder, maar dat lijkt me een beetje een lapmiddel. De fitter komt weer langs en ik hoop echt dat we er een oplossing voor kunnen vinden.. en dan nog een singel :')

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:58

De singel van danny kroetch lijkt er heel veel op + heeft bont aan de onderzijde Misschien is dat nog beter voor je paard ? want ik kan me voorstellen dat dat anti slip ook niet echt fijn is voor een paardenvelletje ! Of zit dat anti slip niet aan de onderzijde ?

een bult bij de stichline ? Is je headplate dan niet te smal misschien ????

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:13

Dat is een goede Maris, maar ik ben juist weer bang dat met dat bont het antislip teniet gaat.. *zucht* Het zijn ook niet echt bedragen waar je het 'even' voor test..

Te smal lijkt me sterk, er zit een HP 4 in en volgens mij twijfelde ze tussen 3 en 4. We zullen het zien als ze komen kijken :) Ik hoop inderdaad ook dat het een kwestie is van een foute headplate oid..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:17

Mij lijkt anti slip juist niet zo fijn bij een singel ??! ik kan me voorstellen dat de huid onder singel best wel meebeweegt met de beweging van de voorbenen. En dan houdt de singel die huid juist "vast". Ik weet het niet zeker hoor.
Misschien dat anderen dat beter weten !

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:19

Batje.. Bultje bij de tab! De stitchlijn ligt bytheway ruim 10 cm lager he.
Ik vind die tab (ijzer) te voelbaar in het kussen. Ligt toch een beetje in de spier onder de schoft. Ik heb mijn zorgen erover geuit bij mijn fitter. Die zei dat dit paard beter een zadel had gehad zónder tab... 8)7
Fitter heeft het zadel wel passend gemaakt.
Maar als er bultjes zouden ontstaan op de plaats waar de tabs zitten moest ik hem terug laten komen.
Misschien zit er vrij weinig lucht in de voorkussens ?? .. dat ze (ivm bultjes) dan dus echt wel het paard raken ??

Ik rij mijn paard met wow ook met een bontje om e.e.a. te verdoezelen. Een mattes bontje ligt er super onder. Kun je de lussen aan de zijkant meteen afknippen, die kun je toch nergens aan vastmaken op de wow. Mijn paard loopt overigens wel heel fijn onder de wow. Alleen snel uit balans.. ik ook.. Zou dat dan toch komen door die beweeglijkheid van luchtkussens??

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:38

De singels van DK die ik ken (dressuursingels) zijn idd allemaal met bontje onder :j zit velcro op de singel en dan kan je het bontje er gewoon opplakken, heel gemakkelijk om te wassen. En dat waren ook zo'n luchtzadels, dus ik denk dat die singels iig wel kunnen bij een wow. Verder wel super dingen :j
Ik denk dat een mattes anatomische gevormde singel ook wel kan dienen hoor, ik heb zo'n singel en bij het testrijden hadden we die eraan gedaan. Mijn merrie moet een singel met bontje, anders krijgt ze wondjes en ik moest dus zeker weten dat ik ermee kan blijven rijden, en dat ging perfect :j

dat antislip zal mss voor sommige paarden wel goed zijn, maar als je paard gemakkelijk plekjes krijgt, is het denk ik wel een risico...ik zou het bij mijn merrie al geeneens proberen, ben er zeker van dat ze daar ook plekken van zou krijgen. Bij een antislip longeersingel (en dan bedoel ik wel goede kwaliteit, kieffer ed...) ligt ze zelfs tot bloedens toe open, binnen 10 minuten.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:44

Daar zit ik ook wel mee hoor Maris. Alles schuift bij mijn paard, maar ik ben ook niet zo'n fan van antislip. Aan de andere kant zijn veel gebruikers positief en een stukje antislip op je borstbeen lijkt me uiteindelijk fijner dan een heel zadel op je nek ;)

He vitelli, 'fijn' dat het probleem bekend is.. Ik dacht zelf idd aan de tab, maar ik had in het vorige topic stichtline gelezen, vandaar de twijfel :) Jij hebt nu een zadel met tabs en dat levert geen problemen op door het bontje? Het kan inderdaad best dat er voor weinig lucht in zit, ik heb meestal weinig vulling voor zodat de kussens mooi om het paard vormen.
Haha, dat balansgebrek voel ik ook! Ik ben er meteen een paar daagjes mee naar de Veluwe geweest en ik was na elk galopje dankbaar dat ik er nog op zat :') Ik heb overigens een heel vlakke zit en dat is voor mij echt een verademing, terwijl ik overtuigd was dat ik van een opgesloten zit hield..

Dit is overigens de bult na een lange, hete rit. Na een uurtje in de bak is het veel kleiner. De bult zelf doet geen pijn en is na een paar uur weg, maar ze begint nu wel gevoelig op de rug te worden. Even niet rijden dus, osteopaat en fitter op bezoek en hopelijk met een nieuwe singel een nieuwe start :)

Afbeelding

-edit- Zinn, wat heftig dat je paard daar zo gevoelig op reageert!
Ik kan de Trixerant singel proberen voor ik 'm koop, dus dat ga ik zeker even doen. Als dat niets is dan ga ik voor de Mattes. Die DK is inderdaad erg mooi, maar het is me gewoon te veel geld voor een gok..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:48

Oei, das een flinke bult zeg ! Zit volgens mij meer ter hoogte van de tab. Stiklijn zit veel lager.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:51

Batje: wat voor kussens heb je? De stitchline zit bij mij veel lager dan de plek waar bij jou de bult zit. De tab is niet zo groot, en zou meer aan de voorkant van het kussen zitten? Ik vind het echt een aparte bult.

@ Maris: Jij had me toch een pb gestuurd over de h-singel? Hij is wel helemaal goed, alleen net 10 cm te lang ;( . 5 cm had ik wel aangedurfd, 10 niet.

:)* De beugelophanging zit volgens mij op dat punt. Zit daar misschien iets niet goed? En onder het kussen zit een plastic plaat, die moet mooi onder je kussen vallen. Tenminste ik geloof plastic, iets hards iig :D .
Laatst bijgewerkt door 2005 op 23-06-11 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:54

het lijkt voor mij zo wel op een typische bult door drukking... is het langs 1 kant of beide?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:56

Ja, dit is ook echt de ergste bult hoor, hij is doorgaans kleiner, ongeveer een 20ct plekje. Altijd rechts, paard is ook rechtsgebogen.
Ik weet eigenlijk niet welk kussen ik heb, ga ik navragen! Bedankt voor het meedenken :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:57

Ik zou niet meer rijden als mijn paard zo'n bult kreeg van het zadel .....

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:00

je moet zelf eens voelen bij je zadel... mss zit er wel iets verkeerd of voel je idd de beugelophanging ofzo erdoor. Ik heb wel eens soortgelijke bultjes gezien en daar waren de kussens te zacht, er moest lucht bij. Als je op de kussens doorduwde, voelde je de andere kant erdoor en dat drukte dan telkens op de rug bij bepaalde bewegingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:02

Dat ziet er uit als een lekkere wrijving op de huid, gevuld met vocht?? Daar ligt iets wat niet blijft liggen en idd daar zou ik dus geen zadel meer op leggen, ook niet met antischuif, want als een zadel zo schuift, dan past het gewoon niet, ook al is het een WOW.

Vraag mij af of WOW een soort hetpastaltijd-geloof heeft, want ik lees toch net zo vaak gevallen van niet passen als bij de "normale" zadels.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:05

Wow heeft dat geloof niet. Dat maken mensen er zelf van.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:15

Ik ben ook niet zo happig met doorrijden, maar ik moest wel een paar keer daarna rijden om te kijken of het aan het dekje of de singel lag. Heb daarna dus 2x met andere singel en 2x met ander dekje gereden en mijn conclusie is dat het aan het zadel ligt. Daarom komt de fitter dus ook weer :) (die opperde dat het aan het dekje kon liggen, vandaar) Misschien stond het er een beetje krom, maar ik rij dus inderdaad niet meer tot de osteo en fitter zijn geweest :)
Dat WoW altijd past heb ik nooit gezegd. Ik hoop alleen dat het bij mijn paard gaat passen ;)

(lees net je edit 2005, ik ga vanavond even voelen, tnx!)