Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:30

Ik heb ze er nu ff onder geprobeerd maar ga ze er ook weer overheen doen, vind het lastig opzadelen. Paard is groot en ik ben klein en er dan zitten mijn stoten steeds ergens onder het zadel :+

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:32

Met beugels eronder heb je toch wat minder bewegingsvrijheid lijkt mij.

Arno heeft vorige week mijn Ideal zadel nagekeken. Hij vond het een heel fijn zadel alleen mijn paard is wat rondgeribt waardoor de singel wat naar de oksels schuift.
Helaas had hij daar niet een kant en klare oplossing voor. Eigenlijk zou de voorste singelstoot nog meer naar voor geplaatst moeten worden maar daar is geen plaats meer voor vanwege de wrong. Hij wilde even over een oplossing nadenken en gisteren heb ik van hem bericht gehad dat het enige wat hij kon doen een lusje erbij maken is maar dat het zadel daar niet mooier van wordt. Dus ik heb hem gezegt er nog even over na te willen denken. Momenteel ligt het zadel weer wat beter. Dus ik weet eerlijk gezegt nog niet of ik er wat aan laat doen. Hij vraagt normaal 35 euro voorrijkosten in Nederland maar omdat hij geen kant en klare oplossing had hoefde ik hem toen nog niet te betalen. Prima service vind ik.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:33

Renske_ schreef:
LovesFire er wordt juist aangeraden om níet met je beugels onderlangs te rijden, maar juist met je beugels gewoon er overheen.
Dat daar verder niet iets over wordt gezegd is denk ik omdat de meeste mensen ze standaard al er overheen dragen, sterker nog Arno bevestigde bij het zadel wat ik afgeleverd zag worden zelf de beugels aan het zadel, en dus idd over het zweetblad heen.
Hoe heb jij dat gedaan bij het proefrijden?

oh oke dan, ik heb dr zelf nooit problemem mee gehad dus wist ik dat niet eens haha maar goed :=
bij mij deed hij ze er ook overheen maat toen zei ik dat ik ze er altijd onder deed en hij deed ze dr ook gewoon voor mij eronder. :)
met proefrijden ''op mijn zadel dan'' had ik ze er ook gewoon over. maar het proef rijden op zijn zadel weet ik niet meer.
ach ja, wat ik al zei het is nu eenmaal zo en nu doe ik mijn beugels er over en blijf ik goed vetten en dan maar hopen dat het minder wordt. :j

supertinkie

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:52

Wat vaag... Hij heeft bij mij er niks over gezegd over het wel of niet over of onder dragen van de beugels. In eerste instantie ben ik van plan ze er onder te doen, maar begin nu toch wel een beetje te twijfelen, als het niet goed is... Maar goed, ik kan nog beide kanten op. Zal wel eens even zien als het zadel er straks is!

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:22

Hij gaf wel netjes bij mij aan dat je je beugelsluiting beneden kan doen met een hoesje of zoiets. Heeft iemand dat al hier????? Dus beugels normaal maar ijzere sluiting beneden?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:52

Ja dat heb ik.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:54

Ik ook!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:03

ikke ook

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:42

ik ook :j

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 21:41

Ik ook! Heb mijn zadel dan nog wel niet, maar heb het wel zo besteld! ;)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:11

Arno heeft terug gebeld vandaag.
Afspraak staat op 9 april. Juiij :D !

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:17

Shalot schreef:
Hij gaf wel netjes bij mij aan dat je je beugelsluiting beneden kan doen met een hoesje of zoiets. Heeft iemand dat al hier????? Dus beugels normaal maar ijzere sluiting beneden?

Ik heb hele andere beugelriemen van 'm gehad. Enkele riemen (dus slechts één riem op het zweetblad ipv dubbel) die boven met een soort 'lus' aan de stalen haak en onderaan zitten de gaatjes. Als je dan je beugelriemen door de onderkant doet dan kan je zo een haakje door een van de gaatjes doen. Nou ja... ik maak wel eens een foto. :+
Hebben jullie allemaal gewone beugelriemen gehad?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:57

Ik heb die met die hoesjes naar beneden :j

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:28

AnneB schreef:
Shalot schreef:

Ik heb hele andere beugelriemen van 'm gehad. Enkele riemen (dus slechts één riem op het zweetblad ipv dubbel) die boven met een soort 'lus' aan de stalen haak en onderaan zitten de gaatjes. Als je dan je beugelriemen door de onderkant doet dan kan je zo een haakje door een van de gaatjes doen. Nou ja... ik maak wel eens een foto. :+
Hebben jullie allemaal gewone beugelriemen gehad?

gekregen ? :wow:

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:29

Ik heb mijn zadel ook zonder die lelijke lusjes op het zweetblad besteld, die zitten bij mij niks te doen. Ik heb ook met hoesjes besteld.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:31

Die zijn op zich ideaal Anne, maar ik heb die niet, ik kan m'n beugels gewoon opsteken.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:40

Dat is het enige nadeel, dat ze niet omhoog kunnen. Verder zijn ze super fijn :j

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:40

wat is het verschil met rijden?
afwasborstel schreef:

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:24

Hier gewoon ouderwets met een lusje, vind ik het makkelijkste, geen gedoe met gekreukte zweetbladen of irritant drukkende hoesjes in m'n onderbeen (met die korte pootjes van mij had ik daar nogal eens last van met aansporen namelijk).

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:42

lovesFIRE schreef:
mooie zadels allemaal ! <3

ik heb mijn zadel nu al aardig ingereden maar ik krijg enorme vouwen in het zweetblad :?
ik dacht eerst dat het door het brandt-tekentje wat aan de singel is bevestigd dat het daar door kwam.
maar het word van kwaat tot erger echt mega zonde.
ik heb nu mn beugels eroverheen gedaan (normaal rijdt ik er altijd onder)
en het is al ietsjes minder even goed ingevet en hopen dat het nu weg gaat.
als die komt zal ik eerst is vragen hoe dat komt, baal hier wel van..

Ik vind het vreselijk rijden met de beugels eroverheen. Zit voor geen meter :(
Om te voorkomen dat het zweetblad opkruipt, zet Arno een lus aan de achterkant van het zweetblad waar mn singelstoten doorheen gaan, dan blijft het zweetblad mooi op zn plek :D

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:54

Mag ik vragen wat jullie ongeveer voor een nieuw zadel kwijt waren? Ik wil over een tijdje namelijk ook een nieuw zadel aan laten meten en dit lijke me hele fijne zadels!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:57

TaeBo schreef:
Ik vind het vreselijk rijden met de beugels eroverheen. Zit voor geen meter :(
Om te voorkomen dat het zweetblad opkruipt, zet Arno een lus aan de achterkant van het zweetblad waar mn singelstoten doorheen gaan, dan blijft het zweetblad mooi op zn plek :D

Dat is wel mooi idd :j ga ik ook vragen als ie mijn zadel komt doen :j
Heb dat nu ook met huidig zadel :j (al gebruik ik m niet maar dan wel :)) )

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:18

Weinig alleen je voelt die gesp niet onder je been want die zit bij je beugel.

Shalot schreef:
wat is het verschil met rijden?
afwasborstel schreef:

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:58

Grappig hoe iedereen weer iets anders fijn vindt, ik heb juist last ervan als die hoesjes onder zitten en voel de gespen boven helemaal niet :+

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:03

MelanieB schreef:
Dat is wel mooi idd :j ga ik ook vragen als ie mijn zadel komt doen :j
Heb dat nu ook met huidig zadel :j (al gebruik ik m niet maar dan wel :)) )

Is echt superfijn! :j