Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:36

Dees schreef:
Als die gympie het grote nieuws is van LeMieux voor vandaag....
dan vind ik dat eigenlijk wel een behoorlijke aanfluiting.
Zo'n gympie heeft alleen hééééééél in de verte iets te maken met paardensport (lees: niets) :')

Heb je hun werk handschoenen nog niet gezien tussendoor? :')

Soms slaat Lemieux door met dingen, dat vind ik weleens jammer.

manzano

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:45

Zijn wel meer merken die sneakers in het assortiment hebben toch? Zie het wel vaker. Vind deze wel leuk overigens.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:04

en gympen verkopen ook goed :P

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:41

Ik heb ze bijv van Ariat en die zitten heel fijn maar zijn niet waterdicht oid.
Vind die kleur groen ook wel leuk.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 14:10

Ah joh, dan is dat matchend als je de ride and run doet. Ruiter + hardloper in dezelfde kleuren :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 17:22

Ohhh ik zit al op mijn handen voor die bruine puissance, moet mijn bankkaart kapot knippen om niet de espresso Rhône the kopen maar die spruce komt er 100%

Mijn petrol, peacock en green mogen weg _O-

ennaile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:15

Ik kom dit topic ook even binnenvallen:
Momenteel 'super sale' bij Ooteman. Ook nieuwe Lemieux Puissance voor 69,95 bijvoorbeeld.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:26

Aaah stom dat ik nu even op mijn elders let haha, ik wil eerst de nieuwe collectie afwachten

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:37

Ik vond de Ooteman sale ook wat tegenvallen eigenlijk… De meeste dingen zijn al lang in de aanbieding en maten enzo zijn beperkt beschikbaar. Ergens is dat maar goed ook :$

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:04

Ik ben even op insta van lemieux gaan terugkijken en vorig jaar werd de collectie op 8aug gedeeld. Betekend dat dat we ze volgende week ergens te zien gaan krijgen?

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:30

Hier ook fan van Lemieux dekjes. Ze liggen mooi en natuurlijk veel keus in kleuren.
Ik ben nu aan het rond kijken op marktplaats en kom daar veel mooie dekjes tegen.
Ik vroeg me af of jullie wel eens een dekje van marktplaats kopen en hoe jullie deze dan wassen? Stel het paard wat het gedragen heeft had een schimmel bijvoorbeeld. Maar op 60 graden wassen lijkt me erg slecht voor het dekje. Hoe doen jullie dit?

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:10

Kan je dat zien op een via marktplaats gekocht dekje dan of t paard schimmel had?
Ik was mn dekjes altijd op 30 graden, smeer de zwarte vlekken in met ossengal. En droog ze vervolgens plat zodat de hoekjes niet gaan opkrullen.

@waidida; ik las wel ergens dat dit 8 augustus zou zijn. Geen idee alleen meer waar ik dit heb gelezen. :+

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:18

Nee dat kan je niet zien, je weet natuurlijk niet wat er mee gebeurt is voordat je het koopt. Vandaar mijn vraag.
Bedankt voor de wastip!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:26

Talindos schreef:
Hier ook fan van Lemieux dekjes. Ze liggen mooi en natuurlijk veel keus in kleuren.
Ik ben nu aan het rond kijken op marktplaats en kom daar veel mooie dekjes tegen.
Ik vroeg me af of jullie wel eens een dekje van marktplaats kopen en hoe jullie deze dan wassen? Stel het paard wat het gedragen heeft had een schimmel bijvoorbeeld. Maar op 60 graden wassen lijkt me erg slecht voor het dekje. Hoe doen jullie dit?

ik was al mijn dekens eerst op 40gr met een vlekverwijderaar voordat ze op mijn paard komen.
ook nieuwe dekjes. kleding voor mijzelf was ik ook altijd eerst.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:02

Met een blokje kun je de meeste haren er wel uit krijgen, ik verwijder de meeste haren eerst voordat een dekje of ander paardenspul de was ingaat. Ook bij 2de hands dekjes krijg ik altijd de meeste haren hiermee weg.

Afbeelding

liekewx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:07

Weet iemand toevallig of de lemieux spectrum mocha loire nog ergens te krijgen is?

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 08:51

Heeft er iemand ervaring met de Lemieux Shower Tek? Lees wisselende ervaringen, zeker tov de Rambo Summer Series. Wil hem met dit soort weer gebruiken maar mag niet te warm zijn als de zon even door breekt. Onder de Bucas Sun Shower had hij het nu echt te warm.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:01

Connaisseur schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Lemieux Shower Tek? Lees wisselende ervaringen, zeker tov de Rambo Summer Series. Wil hem met dit soort weer gebruiken maar mag niet te warm zijn als de zon even door breekt. Onder de Bucas Sun Shower had hij het nu echt te warm.

[SV] [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.
Heel veel voorbij gekomen laatste dagen

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:18

Ik was enthousiast over de kwaliteit maar ga hem waarschijnlijk verkopen en voor een Rambo summer series. Hij is voor mijn merrie echt te warm met dit weer en daarvoor wil ik zo’n deken juist..

Het gaas van Lemieux is van erg dichte stof, de Rambo Summer heeft een stalgenoot en dat gaas is vele malen dunner met echt open gaatjes waardoor de warmte denk ik beter weg kan. Haar paard stond er altijd koel onder en die van mij voelde aan als een loeiende verwarming.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:29

Ik heb de Rambo summier series, die is perfect voor dagen met matige regen en weinig wind, met meer wind slaat de regen onder het waterdichte deel door en is je paard nog steeds nat. Mijne staat nu dus ook zonder vanwege de wind. Koud is het niet en dus ook te warm voor hele regendeken.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:44

pantarhei schreef:
Ik heb de Rambo summier series, die is perfect voor dagen met matige regen en weinig wind, met meer wind slaat de regen onder het waterdichte deel door en is je paard nog steeds nat. Mijne staat nu dus ook zonder vanwege de wind. Koud is het niet en dus ook te warm voor hele regendeken.

Juist voor dit ga ik dan denk ik toch voor de Lemieux. Stof is sterker dan de softshell en geschikt voor hele dagen regen zoals nu. Hier staat windkracht 4/5 met forse buien af en aan. Met zonniger weer en af en toe een buitje kan hij prima zonder staan. Regenstuk zou ook goed moeten ademen. Hij heeft nu de sun shower op en het wel warm maar niet nat. Dus denk dat de LM misschien net genoeg lucht kan toevoeren om het behaaglijk te hebben.

De Rambo is onderweg maar heeft enkele dagen levertijd en wil hem eigenlijk nu gebruiken, anders is het alweer opgeknapt en heb ik het voorlopig (hopelijk) überhaupt niet meer nodig. Lastig zeg..

Lemieux deken ziet er wel erg fijn uit, benieuwd naar de pasvorm. Maas is wat dichter inderdaad, niet perse een luchtige vliegendeken. Stof heeft eerder iets van een eczeemdeken wat weg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:52

Pasvorm van beiden is nogal anders.
Bij mijn summer series geen enkele last dat ze nat worden eronder bij wind.
Had de Lemieux vorige week besteld voor nieuw paard omdat die deken stuk goedkoper is, maar door flink andere pasvorm wordt het toch een Rambo. Twijfel nog over de summer of de autumn voor nu.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:07

Afbeelding
Ik heb m net binnen, vrijdag passen. Ben benieuwd

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:46

Voor de mensen die nog naar de Oak Loire full dressuur op zoek zijn er staat er eentje op de Duitse Kleinanzeigen Titel van de advertentie : Lemieux Loire Schabracke Oak Green Dressur

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:16

Loire azzure op vos, weet nog niet of ie blijft. Hangt vd nieuwe collectie af. Ben meer van t groen haha
Afbeelding