Toch maar een andere singel??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:21

Hannanas schreef:
Britt1 schreef:
De ultieme tip gezocht!
Ik blijf maar klooien met het vinden van de juiste singel voor aan mijn Barefoot Wellington.

Ik zoek een zachte anatomische singel waar mijn lange (!) singelstoten ook goed in passen en er dus niet nog half uit steken zoals op de foto hieronder :)
Heb nu al 2 miskopen gedaan helaas, dus mocht een goed idee hebben, lees het graag!

[ [url=m/x5DSt9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Volgensmij heeft de Rambo micklem dressuur nog heel erg laag onder de buik aan beide kanten een leren lus? https://www.ej.nl/dressuursingel-rambo- ... gKQqvD_BwE


En hier kunnen de stoten in. Alleen geen crescent.
https://www.dochorse.nl/kentucky-sheeps ... girth.html

Thanks! Die Rambo had ik ook gezien, getwijfeld om te kopen, dus misschien alsnog! Ga eens even reviews lezen!

Hannanas
Berichten: 13058
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:23

Misschien heeft de EJ de singel hangen in de winkel? Dan zou je even kunnen kijken of dat lusje lager zit dan je eigen. Lastig altijd vanaf internet.

Celebi
Berichten: 3935
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:18

Britt1 schreef:
Celebi schreef:
Ik zou afstappen van de rechte singels en overgaan op ronde (cresent) singels. Die sluiten vaak beter aan bij een ronde buik. :j

Ik weet niet of je op mij antwoordt maar die ik nu heb is ook rond (msfc).


Is dat de MSFC Dressuursingel F2? Dat is in ieder geval de enige die ik zo snel zie van dat merk. Want die is anatomisch, maar niet rond.. Heb je dan een ander?

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:00

Heb je de barefoot stretch and breath al geprobeerd?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:18

Britt1 schreef:
De ultieme tip gezocht!
Ik blijf maar klooien met het vinden van de juiste singel voor aan mijn Barefoot Wellington.

Ik zoek een zachte anatomische singel waar mijn lange (!) singelstoten ook goed in passen en er dus niet nog half uit steken zoals op de foto hieronder :)
Heb nu al 2 miskopen gedaan helaas, dus mocht een goed idee hebben, lees het graag!

[ [url=m/x5DSt9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Britt1 schreef:
Hannanas schreef:

Volgensmij heeft de Rambo micklem dressuur nog heel erg laag onder de buik aan beide kanten een leren lus? https://www.ej.nl/dressuursingel-rambo- ... gKQqvD_BwE


En hier kunnen de stoten in. Alleen geen crescent.
https://www.dochorse.nl/kentucky-sheeps ... girth.html

Thanks! Die Rambo had ik ook gezien, getwijfeld om te kopen, dus misschien alsnog! Ga eens even reviews lezen!


Ik volg toevallig ook je volgtopic, je paardje is niet dik, maar heeft gewoon een hoge singelgroeve die ver naar voren ligt.

Afbeelding

Jouw paard zou ik absoluut geen rechte singel voor halen ook niet als die anatomisch is (zoals de Rambo of MSFC), want die zal echt niet goed liggen, je hebt een asymetrische singel met buikuitsparing of crecent singel nodig en als je dat nog niet hebt, dan zou ik toch eerst daarna kijken voordat je weer veel geld uit geeft aan iets dat het probleem niet oplost.

Lengte van de singel is wel net aan prima zoals op bovenstaande foto, eventueel zou je een maat langer mogen en dan voor een singel gaan waarbij er minder flap boven de gespen zit.

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 07:29

Citaat:
Jouw paard zou ik absoluut geen rechte singel voor halen ook niet als die anatomisch is (zoals de Rambo of MSFC), want die zal echt niet goed liggen, je hebt een asymetrische singel met buikuitsparing of crecent singel nodig en als je dat nog niet hebt, dan zou ik toch eerst daarna kijken voordat je weer veel geld uit geeft aan iets dat het probleem niet oplost.

Lengte van de singel is wel net aan prima zoals op bovenstaande foto, eventueel zou je een maat langer mogen en dan voor een singel gaan waarbij er minder flap boven de gespen zit.

Bedankt voor de tip! Handig en ik ga eens kijken en passen. Een rechte singel zit zeker niet goed nee. De msfc houdt het zadel wel goed op z'n plaats. Ik ervaar dan ook geen problemen maar vind het vooral niet fijn zitten ivm de singelstoten. De msfc is wel wat te lang, dus ik moet zeker niet naar een langere maar een wat kortere singel. Wat flap boven de gesp is ook een bewuste keuze, omdat het vaak zachter voelt voor het paard. Minder flap kan, maar goed, nog niet de juiste gevonden dus.
Zou je trouwens mijn foto aub wel weer weg willen halen uit jouw post? Thanks!

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:02

Die op de foto hierboven is zeker niet te lang, als de gespen lager komen te liggen is ie juist te kort.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 08:29

Korter zou ik zeker niet gaan, nee. Dan kom je juist op een plek te zittenbwaar je niet wil.

Wat onhandig die lange singelstoten trouwens. Ik zou eerder die in laten korten en een goed passende singel kopen. Een singel vinden die geschikt is voor paard en waar die stoten helemaal in passen lijkt me erg lastig. In mijn singel stop ik ze echt erin geen lusjes, maat geennruimte voor zulke lange.

Mijn nieuwe singel is in bestelling, maar is nogal vertraging vanuit Engeland helaas...

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:33

MarjanB schreef:
Die op de foto hierboven is zeker niet te lang, als de gespen lager komen te liggen is ie juist te kort.

De singel is toch echt wel iets te lang; komt al tegen het dekje aan en met een dressuurdekje valt het er ruim overheen en ligt het niet mooi helaas. Het is een zoektocht, maar komt vast goed!

MyWishMax schreef:
Korter zou ik zeker niet gaan, nee. Dan kom je juist op een plek te zittenbwaar je niet wil.

Wat onhandig die lange singelstoten trouwens. Ik zou eerder die in laten korten en een goed passende singel kopen. Een singel vinden die geschikt is voor paard en waar die stoten helemaal in passen lijkt me erg lastig. In mijn singel stop ik ze echt erin geen lusjes, maat geennruimte voor zulke lange.

Mijn nieuwe singel is in bestelling, maar is nogal vertraging vanuit Engeland helaas...

Ja goed plan om in te laten korten, had ik ook aan gedacht en lost ook wat op.
Jammer dat je nog even op je singel moet wachten. Welke heb je besteld?

Hannanas
Berichten: 13058
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:54

Je singel is niet te lang (plaatsing gespen) maar het bovenstuk van je singel na de gespen zou korter moeten zijn voor je paard.

Een goede crescent vinden is wel echt extreem lastig!

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:34

Hannanas schreef:
Je singel is niet te lang (plaatsing gespen) maar het bovenstuk van je singel na de gespen zou korter moeten zijn voor je paard.

Een goede crescent vinden is wel echt extreem lastig!

Precies, dus deze is te lang :+

Ik zag al dat er weinig opties zijn van goede crescent singels. Jammer! Het model lijkt inderdaad interessant en passend voor mijn paardje.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:35

Nee dit is het verkeerde type met te Lange flappen. Singels meet je van gesp tot gesp en als je een kortere neemt is ie te kort voor je paard.

Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:38

MarjanB schreef:
Nee dit is het verkeerde type met te Lange flappen. Singels meet je van gesp tot gesp en als je een kortere neemt is ie te kort voor je paard.

Klopt, en dat wist ik al, want daarom ook mijn zoektocht en vraag :D Het gaat me dus niet om de lengte, want die is me nu wel duidelijk, maar wel om het type singel.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 12:26

Ik vind singels ook echt lastig hoor. Vooral als je online moet bestellen. De beschrijvingen zijn vaak niet echt correct en foto's moeilijk in te schatten. Of de kwaliteit valt me enorm tegen in vergelijking met wat ik heb. Zowel de huidige als de passier? die ik bij vorige had (maar die is zwart dus past niet haha)

Ik heb het geluk dat mijn zadelmaker eigen singels heeft en ik dus proef heb kunnen rijden jaren geleden. Ik heb dus een anno brandt singel, nu al maar die van nu is net wat aan de korte kant. Helemaal als ik er een bontje om wil doen. En helaas heeft ze dat af en toe nodig, ook al is de singel enorm zacht. Is ooit begonnen met een andere singel waar ze een wond van kreeg en sindsdien is dat een zwakke plek gebleven. Nooit meer open, alleen wat haar eraf en echt alleen op die ene plek,meestal tijdens de rui dus dan rijden we met bontsingel of met bontje om normale singel.

Ik heb aantal singels in handen gehad in winkels en die van mij is echt vele malen zachter. Dat viel me echt tegen. Zoals die van divoza, die hier wel eens aangeraden is. Die er hing kon je amper buigen en voelde echt zo stug dat ik dat niet wil gebruiken. Had gehoopt een goedkoper alternatief te vinden, maar nu de knoop maar doorgehakt voor een nieuwe :+

BeritSor
Berichten: 54
Geregistreerd: 18-03-22

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:26

Is er niet iets als een singel test center, zoals een bit test center?

Hannanas
Berichten: 13058
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:28


Hannanas
Berichten: 13058
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:42


Britt1

Berichten: 2606
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 19:14

Super tips Hannanas! Dank je wel!

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:12

De edix singel is enorm fijn
Cresent model , flappen normaal en elastische inzetten.
En in zwart en bruin leer .
Ook vondt ik de Barefoot stretch and breath altijd super fijn .
Echter is mijn huidige te kort en levertijd al eeuwen onbekend van de langere .

Lindak1995
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:47

Daphara schreef:
Ook op je profiel is de singel echt te kort, ik zou voor 15 cm langer gaan een een ander model. Zelf vind ik dit schema heel handig om te bepalen wat de bouw van je paard is en welke vorm singel daar het beste bij past:
[ [url=m/EYRgqo.png]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat je een Crescent nodig hebt wat betreft model.


Vraagje, draag je die crescent met de bolling naar voren of naar achteren?

felicity

Berichten: 11281
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:55

Wat zijn de ervaringen met de wintec cair singels?

Lindak1995
Berichten: 16
Geregistreerd: 16-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:23

Hoi! Wie kan mij helpen?
Ik heb een oude merrie met een bolle buik en veel huid.
Hierdoor schuift haar zadel naar voren, zit de singel in haar oksels en ontstaan er schuurplekken (en sinds vorige week dus zelfs echt wonden!).

Het is een bijrijdpaard en ik heb dus weinig invloed op bijvoorbeeld de zadelkeuze, maar ik hoop toch íets te kunnen doen door een andere singel aan te schaffen. Ik heb van meerdere mensen de tip gekregen om voor een anatomische singel of een banaansingel te kiezen. Wat is het verschil en wat raden jullie me aan bij deze merrie?

Ik heb een beperkt budget.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zijn dit anatomische singels?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit banaansingels?

Afbeelding
Afbeelding


Dit zijn allen betaalbare varianten, welke raden jullie me aan?

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:34

Het helpt om een foto te maken van het hele paard :) zonder zadel uiteraard. Alleen de schoft en de rug zegt wel iets, maar met het hele plaatje heb je meer perspectief. Dat gezegd hebbende lijkt me dat je een crescent singel nodig hebt :)

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:57

Voor mijn pony met hetzelfde probleem werkt alleen de passier RP a52 maar die is €270. Banaansingel trok alleen maar meer naar voren.

Je zou inderdaad anatomisch kunnen problemen dat is waarschijnlijk al iets beter. Al lijkt het zadel ook iets te krap aan de voorkant?
Je zou zoeen singel kunnen proberen https://www.boomlooszadelbecidor.nl/hkm ... ingel.html

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:29

felicity schreef:
Wat zijn de ervaringen met de wintec cair singels?


Hele fijne singel, maar neem ze wat langer want je verliest lengte door de cair padding !
Ik heb een 130 cm
En deze is te kort voor mijn merrie
Evt te koop voor degene die interesse heeft.