De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:36

Nee dat niet maar wel de ene dag de lemieux en de andere neopreen beschermers met gelijke omstandigheden. Lemieux was heel iets nat maar niet te warm. Neopreen was zeiknat en de pees heel warm.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 18:45

X_Michelle_X schreef:
Misschien een gekke vraag maar heeft iemand geprobeerd om om 1 been de standaard beschermer te doen en het andere been de le mieux? Of voor/achter en dan vergelijken? Ben benieuwd!

Ik ook niet, maar het verschil is zo verbluffend met andere kappen dat ik ook zonder deze test zeker weet dat ze echt veel beter ventileren dan mijn andere beschermers.

FabulosoHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:27

The_Cat schreef:
Veerlevdven schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de Prosports, Jotoma. Ik wil ze ook graag bestellen, baal wel dat ze in Nederland niet (gemakkelijk) te krijgen zijn. Mijn paardje is 1.56 dus ik twijfel ook erg over de maat.

VOor mijn paard van dezelfde lengte heb ik een M, hij heeft wel net iets zwaardere benen, dus heb ze even moeten uitrekken :)

OK, dat is mooi. Ik heb een PRE dus fijne beentjes. Maar ze waren dus niet te hoog?

Die nieuwe Lemieuxs zien er echt gaaf uit!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:54

Totaal onverwachts werden de le mieux prosports bezorgd! Een aangename verassing

Voor de M en achter de L, dus hetzelfde als de snugboots. Materiaal exact hetzelfde als snugboots, maar geen hard gedeelte en mooi afgewerkt met leer. Ik vind ze perfect voor dressuurtraining! Voor springen en buiten zou ik de snugboots pakken.
Waar de touwtjes bij de snugboots bij iedereen te kort zijn, zijn ze hier voor t klittenband erg lang.

Voor:
Afbeelding

Achter:
Afbeelding

Hope Valley saddlery beveel ik ook van harte aan. Ik heb maandag besteld, woensdag is het verstuurd (per boot), gister in Nederland aangekomen en vandaag al thuis bezorgd.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:58

En bleef je na het rijden net zo positief over de beschermers? :P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:04

Ik zit in een revalidatietraject waarbij ik sinds deze week pas weer 10 min onder het zadel mag stappen. Dus dat is niet echt rijden ;)
Ze waren wel koel en draaien niet, maar ik gok dat een neopreen beschermer hetzelfde resultaat had opgeleverd in dit geval :D

Maar hij staat in training, op woensdag ga ik hem uitstappen en dan kan ik meer vertellen :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:26

Stalgenootje is ook erg blij met die inderdaad, heeft ze al een paar maanden.

Ik heb die nieuwe in het bruin apart laten leggen. Wil ze even zien/voelen maar zullen vast aan m'n eisen boden!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:11

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:16

Kan iemand me het verschil zeggen tussen de micropore en de mesh brushing boots? ze lijken me allebei ventilerend

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:18

Iemand van jullie die Veredus Carbon Gel beschermers maat M te koop heeft?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:28

Van de mesh weet ik uit ervaring dat het dus goed ademt en dat lees je ook als je googled.
Micropore kan ik weinig over vinden. Voornamelijk als tape/pleisters, maar lees nog niets over de ademende eigenschappen.

Fleece wordt erg warm, dus zou eerder voor echt wol kiezen. Maar wol lijkt me sowieso erg warm, het zal hitte wel goed kunnen kwijt raken, maar het lijkt me een reden hebben dat schapen geschoren worden en wij een wollen deken op ons paard gooien als zweetdeken :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:32

Veerlevdven schreef:
The_Cat schreef:
VOor mijn paard van dezelfde lengte heb ik een M, hij heeft wel net iets zwaardere benen, dus heb ze even moeten uitrekken :)

OK, dat is mooi. Ik heb een PRE dus fijne beentjes. Maar ze waren dus niet te hoog?

Die nieuwe Lemieuxs zien er echt gaaf uit!

Nee, van lengte waren ze goed :)! Enkel de omtrek moest even op de rek

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:45

Jotoma schreef:
Van de mesh weet ik uit ervaring dat het dus goed ademt en dat lees je ook als je googled.
Micropore kan ik weinig over vinden. Voornamelijk als tape/pleisters, maar lees nog niets over de ademende eigenschappen.

Fleece wordt erg warm, dus zou eerder voor echt wol kiezen. Maar wol lijkt me sowieso erg warm, het zal hitte wel goed kunnen kwijt raken, maar het lijkt me een reden hebben dat schapen geschoren worden en wij een wollen deken op ons paard gooien als zweetdeken :)

Bedankt! ik overweeg eerder naar de micropore dan als peesbeschermers voor mijn jonkie :)

Die met wol zouden puur als extra zijn voor de mooi. Maar om dan zoveel geld te betalen voor de mooi en warme pezen te hebben... mhm toch maar niet.

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:48

florence123 schreef:
Ben ook even gaan neuzen op de site van lemieux en daar zag ik de fleece lined boots.
Ik wil al langer peesbeschermers met wol in vanbinnen.
http://www.lemieuxproducts.com/boots-ba ... ined-boots

Maar zie ik nu goed dat dit geen wol is maar fleece? Deze worden dan toch super warm?

Dan kies ik beter voor deze van kentucky, met echte wol. Ik heb me laten wijsmaken dat echte wol een goede ademende eigenschap heeft

https://www.kentucky-horseshop.com/nl/t ... oor-detail

Die van Kentucky zijn geen echt wol. Alle (nieuwe) kentucky beschermers met bont zijn van kunstbont gemaakt op een wel echt suède 'huid'. Deze nieuwe technologie van Kentucky had ook een Spoga Award gewonnen dacht ik vanwege de goede eigenschappen van dit 'nieuwe wol'. Ze kunnen ook prima in de wasmachine en schijnen makkelijk in gebruik te zijn, maar het is dus geen echt wol.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:59

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:17

De BR Ultimo heb ik. De benen worden er erg warm en nat onder. Met de andere beschermers heb ik geen ervaring

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:53

Oke Dankje dan vallen die al af..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:34

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:37

@capriootje: maar dan staat erbij; gevoerd met schuim. Waarom in vredesnaam? Wat voegt dat toe, buiten hitte?
Ik weet het niet hoor, heb er geen ervaring mee

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:44

Ik had gewone peesjes van Gera met memory foam. Die waren wel erg fijn maar net te klein voor vorige paard helaas

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:06

Capriootje schreef:
Vind deze van Gera ook wel interessant

http://www.horze.nl/beenbeschermers/ger ... l?color=BL

Ik heb ze gehad. Meteen terug gestuurd na 1x rijden. Er zit geen vorm in de peesbeschermers en ze worden ook echt "plat" geleverd. Sluit totaal niet aan om het been. Lengte is veelste groot en breedte veelste klein. Valt mij ook op dat ze het hele jaar door zijn afgeprijsd.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:30

Dankje voor de tip bontejames

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:37

Caroline52 schreef:
Dankje voor de tip bontejames

Bespaart je toch de koop en ellende. Heb ze toen met korting voor 70 incl verzenden gekocht. Had ook niet het idee dat ze echt bescherming bieden, kun je nog beter zonder beenbescherming rijden :p

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:05

CeruttiZ schreef:
De BR Ultimo heb ik. De benen worden er erg warm en nat onder. Met de andere beschermers heb ik geen ervaring

Ook mijn ervaring er mee, ben er niet tevreden van

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:56