Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:46

Ik heb het even nagekeken, 7 mei hebben we het zadel besteld...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:24

Citaat:
Wat vervelend Vencedor! Zakt het zo snel in of is jouw paard erg gevoelig?

Ik denk beide. Zadel lag toen ik hem net had echt super goed! Schoft partij en schouders mooi vrij. Paard wordt nijdig / link op druk aan voorkant en bij schouder. Met aansingelen echt een kwaad paard terwijl eerste periode nog geen oortje bewoog met opzadelen. Ook verdwijnen nu mn dekjes er letterlijk onderuit. Eerst periode bleven mn pk dekjes perfect liggen, nu was ik hem onder het rijden letterlijk kwijt. Helemaal eronderuit. Nog andere dekjes geprobeerd maar maakt geen verschil helaas.

Ik vind het geweldige zadels, Service kan ik ook niks negatiefs over zeggen. Maar bestelling niet gemaakt zoals we hadden aangegeven. Ik zou geen voorsingel krijgen maar een die verder naar achteren geplaatst zij worden ivm gevoelig paard, en alle stiksels en piping zelfde kleur cognac. En dit is beide niet gedaan, heb een voorsingel en oranje stiksels en lijntjes.

Voel mezelf wel een ontzettende zever. Maar ik betaal er wel bijna 3000 euro voor.... En liet een maat zadel maken omdat paard snel moeilijk doet.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:27

Je hebt er wel pech mee! Maar als je zo'n duur zadel koopt moet het ook wel gewoon echt goed zijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:31

Vencedor, dat was ook mijn gevoel. Ik ben wel blij met mijn besluit.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:37

Zadelmaker wilde voor mij nog wel stoten verzetten dus dat is wel heel aardig. Ik bel morgen wel even om zijn mening te horen. Baal wel want had gehoopt hier jaren mee vooruit te kunnen. Zadelmaker zei ook van je moet hier nu wel minstens half jaar mee vooruit kunnen . Niet de bedoeling dat je iedere paar weken aanpassingen nodig hebt door zadelmaker. Hij zit verder geweldig. En ze denken ook goed mee moet ik zeggen maar hij ligt gewoon niet fijn. Normaal kun je er een bontje of gelpad onder gooien maar daar doet ze ook moeilijk op. Nu dikker dekje eronder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:41

Albert, zadel in mei besteld en nog niet binnen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:42

Maar er is niet geleverd wat je besteld hebt........ Met nu dus problemen.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:45

Ja dat ze gewoon een zadel leveren die niet zo is zoals jij wou.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:47

Klopt. Kon ook kiezen voor nieuwe in bestelling. Maar omdat ie in begin prima lag wilde ik dat niet ivm lange levertijden. Maar goed. Zal morgen wel horen wat opties zijn..

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:48

Idd. Dat is het nadeel van de lange levertijden. Hopelijk kunnen ze het oplossen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:48

Het is gewoon balen. Hopelijk komt er een goede oplossing morgen.

Albert, balen dat het zo gelopen is.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:50

Dat is ook echt heel slordig vind ik... Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een voorsingel?

Morgen om half 2 komt Marjolein bij mij :)

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:51

Kan me voorstellen dat de zadelmakers ook balen. Die kunnen er ook niks aan doen dat ze een fout zadel krijgen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:04

voorsingel komt de eerste singelstoot vanuit de kniewrong zeg maar.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:05

Oh oke, ik zag al helemaal rare dingen voor me met een extra singel _O-

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:19

vencedor schreef:
Ik weer berichtje naar zadelmaker uitgedaan. Hij ligt echt niet lekker. Zoals hij in het begin lag was top, maar nu kussens ingezakt zijn niet fijn. Zadelmaker pas geweest, toen weer paar dagen zonder mopperend paard, nu weer feest.. Hij heeft helaas neiging tot naar voren kantelen. Boom smaller denk ik geen optie dan kussen te dicht langs schoft. Rekening al wel ontvangen maar ben nu op dit moment niet zo blij met zadel.

je betaalt pas als te verdent. Bij een vriendin van mijn schoof die steets naar voren en die kocht toen ander singel en toen bleef je liggen en ze zijn bij haar veel vaak geweest en pas 2 maanden naar dat ze hem had betaalden ze pas. Want toen lag echt goed.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:28

vonneke schreef:

Klopt...
Eind augustus een zadel gekregen maar dat was een maat te klein.
Heb toen een leenzadel gekregen maar dat ligt net niet mooi weer en begint steeds meer te schuiven.
Er is al wel contact geweest om het aan te laten passen maar dat is nog niet gebeurd omdat de passer eerst naar Amerika zou gaan.
Volgens mij is hij nu weer terug en ik zit nu een beetje te dubben wat te doen, neig er naar om de boel te annuleren en gewoon mijn 5e Daaleman te bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:30

a ok. 2x besteld. ik dacht al dat is wel erg lang!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:34

Albert schreef:
vonneke schreef:

Klopt...
Eind augustus een zadel gekregen maar dat was een maat te klein.
Heb toen een leenzadel gekregen maar dat ligt net niet mooi weer en begint steeds meer te schuiven.
Er is al wel contact geweest om het aan te laten passen maar dat is nog niet gebeurd omdat de passer eerst naar Amerika zou gaan.
Volgens mij is hij nu weer terug en ik zit nu een beetje te dubben wat te doen, neig er naar om de boel te annuleren en gewoon mijn 5e Daaleman te bestellen.

custom zit beter dan daalenman en is is fijner hoor ik heb ook een daalenman maar toch vind ik custom een beter en mooier zadel.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:49

vonneke schreef:
a ok. 2x besteld. ik dacht al dat is wel erg lang!

Nee, 1x besteld!
Het bestelde zadel is gewoon nog niet geleverd.
1e levering was een inch maat kleiner dan besteld.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:14

Wij hebben een zadel gevonden *\o/*
Het wordt de Icon Star :) Lag erg mooi op Cas en ook ik kon er erg lekker in zitten. Cas liet ook wel merken dat dit hem moest worden, ze liep veel fijner met dit zadel (al was ze sowieso een beetje in een drambui vandaag :P). Lekker licht zadel ook :) Nu nog nadenken over of ik nog extra's wil, moeilijk -O- Ik ben ook echt zo'n eeuwige twijfelaar :7
Heb 3 zadels gepast, de tweede zat ik echt waardeloos in, wrongen hadden geen enkel nut :P en die derde lag niet mooi tijdens het rijden. Toen nog een keer de Star erop en dat voelde als thuiskomen :)

Sodemieter net nog even snoeihard van de trap af.... auw :=

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:37

Wat goed Goldie

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:22

Ik ben er ook uit hoe hij eruit moet komen te zien :D
De Icon Star dus. Zwart, bruin randje langs de zitting en achterop de cantle en een bruin randje op de loops. Verder niks.. Wilde eerst nog bruine facing(?), maar ben bang dat ik dat toch even te vind en dat ik er snel op uit gekeken ben...
17,5", was het testzadel ook en daar zat ik goed in zei ze. Mijn andere zadels zijn 17", maar vanwege de diepe zit en hoge kamer kom je op een maat groter.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:12

Had je mijn bruinzwarte nog gezien goldie? Ik heb bruin zadel en zwarte zweetbladen en rok, verder ook niks. Vergeet steeds foto te maken als hij erop ligt. Heb wel beetje moeite met de goeie plek te vinden waar hij moet liggen, ligt al snel te veel naar voren. En hoe strak ik wel niet moet singelen, wat best lastig is met van die nwe singelstoten.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:17

Ja die had ik ook gezien, ook erg mooi!