WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:40

Ik heb een flink lang bovenbeen ja :))
En gewoon een kapotte rug met een versterkte kromming in mn onderrug door wat vergroeiing

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:56

Sansje schreef:
Ik heb een flink lang bovenbeen ja :))
En gewoon een kapotte rug met een versterkte kromming in mn onderrug door wat vergroeiing

ik heb ook een lang bovenbeen. Daarom zijn de zweetbladen ook naar voren geplaatst, om ruimte te geven voor mijn been. maar om die reden weer zit ik niet in de buurt van de bovenbeenwrongen. Pff ingewikkeld allemaal hoor.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:04

Bij mij ook... en heb een 18 inch zitting ook. In een 17 kwam ik toch wat krap uit, terwijl ik kwa billen 17 inch zou moeten hebben. Dat was ook voor mn been.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:33

Ik kan me niet voorstellen dat sommige modellen zadels lekker zitten. Zo gedwongen en 'vast'. Het lijkt inderdaad een hype. Volg de leider ofzo :)

Ik heb volgens mij wel een diepe zit in mijn Wow, maar niet die extra diepe zit. In vergelijk met de Wow diepe zit, vind ik deze allermindst diep in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Kieffer zadels om maar wat te noemen. Van de andere kant valt het ook moeilijk te vergelijken omdat het andere merken zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:38

Sansje schreef:
Ik kan me dit ook voorstellen. Te wijd zadel kruipt naar voren over de schouder tot een plek waar hij vast komt te liggen. Op die plek ligt hij uit balans en dus achterover... Of is dat een niet kloppende gedachte?

Ik denk het ja. Hoewel hij neit tot over de schouder ging, want peerdlief heeft een heeeeeele lange schoft ter beschikking maar idd als ik eerst longeerde en nog niet volledig aangesingeld had (lees: laatste gaatje ofzo, niet dat hij echt los lag) dan moest ik hem erna weer terug naar achteren leggen. Nu opgelost :D

Over schuivende dekjes: heb ik tot dusver nog met geen enkel dekje last van gehad.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:28

Indomitable schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat sommige modellen zadels lekker zitten. Zo gedwongen en 'vast'. Het lijkt inderdaad een hype. Volg de leider ofzo :)

Ik heb volgens mij wel een diepe zit in mijn Wow, maar niet die extra diepe zit. In vergelijk met de Wow diepe zit, vind ik deze allermindst diep in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Kieffer zadels om maar wat te noemen. Van de andere kant valt het ook moeilijk te vergelijken omdat het andere merken zijn.

tis ook gewoon aanwennen, die kuipstoelen hoef je zelf niet echt je best te doen om in balans te zitten, dat zadel houd je toch wel op zijn plek :+
helaas word het dan ook een stuk lastiger om echt mee te werken met je paard .
als ik de diepe zit van WOW zie is dat nog steeds een mooie open zit

maarja, ik kruip weer in het meeleeshoekje, voorlopig is een zadel nog niet aan de orde, maar ondanks mijn twijfels etc, blijf ik het concept erg interessant vinden :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:23

Pff wat een prijzen toch hoor voor controle.
50 euro voor de controle zelf, 20 euro voor het wisselen van de boom (de boom ingeruild dus) en 11.5 euro vervoersonkost (enkel geteld, want ze had nog een andere klant vlakbij, dus als ik het alleen was geweest, 23 euro vervoersonkost), dus 81.5 euro in totaal.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:15

En wie heb je dan gehad ? Ik had nl info gevraagd en ben ruim 175 kwijt .
Weet dat de lucht afgesteld moet worden ?
80 valt nog mee ....

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:26

equilotus, de belgische. ben over gisteren tevreden tot nu toe, dus nog even afwachten wat het rijden gaat geven. 80 euro valt mee als het niet te vaak hoeft idd :) maar ik vind het genoeg geld.
175 euro voor een gewone controle?? dat is toch te gek voor woorden...dan zou ik al niet aan een wow beginnen hoor.
nou de controle zelf is nakijken,lucht afstellen,terug een stukje rijden en testen, weer wat aanpassen etc.. en dan het wisselen van de boom op zich waar je dus bij deze fitter apart voor betaalt. ik weet niet of dat bij andere fitters ook zo is als je de boom inruilt? Als ik de boom wou houden en een nieuwe wou kopen, was het 60 euro.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:54

Het zijn voor mij km,s die het duur maken bijna 70 euro reiskosten 25 euro voorijd en dan de controle.nog ..
Alleen lucht heb ik nodig HP is goed ...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:58

Naar wat ik begreep konden fitters vroeger kosteloos HP inleveren bij Wow.
Nu moeten zij daar ook voor betalen dus dat wordt doorberekend aan de klanten. Nieuwe HP 60 euro, en bij omruilen betaal je alsnog 30 euro.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:04

Dat heb ik ook gehoord van de HP , maar die is goed ... wil geen smallere en helemaal geen bredere ...
Volgend jaar ga ik op zoek naar n gebruikte wow met flat tree voor mijn puppie want die gaat niet onder de curved van de grote merrie ....

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:05

Zinzi_jewel schreef:
Het zijn voor mij km,s die het duur maken bijna 70 euro reiskosten 25 euro voorijd en dan de controle.nog ..
Alleen lucht heb ik nodig HP is goed ...

dat telt op ja...vind het normaal dat ze reiskosten vragen hoor, maar feit blijft dat het toch allemaal wel een hoop geld is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:12

Het is inderdaad een hoop geld, gelukkig kan je nog heel wat besparen als je zelf wat inzicht hebt in je zadel een hp kan wisselen etc.

Ik ben naast mn eigen wow's in het bezit van een WOW eventing/spring zadel mocht iemand interesse hebben, tevens nieuwe zitting en kussens en meerdere hp's

Mn vosse dame is onder de wow zeer positief veranderd naar 2 maanden, de osteo gaf ook complimenten eerst was ze vreselijk vast in al haar ribben was geen beweging mogelijk en ook de wervels waren allen vast of scheef. Nu 2 maand later is een een flinke pak spieren op gekomen en was ze volgens de osteo heel mooi los en fijn over de rug :D
Voor
Afbeelding

Naar 2 maanden
Afbeelding
Afbeelding

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:14

die ziet er stukken beter uit ja! super!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:20

HP is de kunst ook niet .. Zit met de lucht ... zou handig zijn als ik.dat zelf.kon ...
Wow wat een verschil foto,s hierboven

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:23

Ze was inderdaad niet een schoonheid toen wr dr kochten maar zag dr wel wat in en ze word steeds mooier :D

Ook de osteo is enthousiast over de wow vind de pasvorm heel goed en het lucht ideaal dus das wel weer leuk zo'n extra bevestiging :D

De lucht aanpassen is inderdaad lastiger daar heb je echt iemand bij nodig :j Maar een cursusje zadels en pas maken zou denk ik voor iedere eigenaar wel handig zijn. Sommige zien namelijk helemaal niet eens of t zadel op de schouder ligt.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:24

idd, fitter heeft me gisteren enkele dingen gezegd waardoor ik nu al beter kan voelen of het goed ligt of niet, maar zoiets kan je natuurlijk ook niet zomaar...ik zou wel graag eens zo'n cursus doen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:26

Ik zal de cursus ook direct gaan doen, lijkt me ideaal wat extra kennis is nooit weg :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:29

van wat ik hoorde via meggy -van wow england - is dat iris smalbeek deze cursus in nederland geven gaat. en dat wow england m ook gaat geven voor wow klanten... er is dus een mogelijkheid.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:35

Dat zou fijn zijn zo'n cursus, die wil ik dan ook wel :).

Voor mij gaat de duurte met het aanpassen van het zadel ook in de voorrijkosten zitten. De afspraak an sich is € 75 euro, het omwisselen van de HP is daarbij inbegrepen. Deze wordt gewoon omgeruild zonder extra kosten.

Als ik de enige ben in de regio die het zadel aan wil passen, of les, betaal ik € 70 aan reiskosten. Gelukkig denkt mijn fitter mee en probeerd ze zo veel mogelijk te combineren waardoor de voorrijkosten ook gedeelt worden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:44

Indimotable , jij zit niet heel ver bij mij vandaan zie ik ... Someren

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:46

dat is dan weer het voordeel aan Belgie, dat is niet zo groot om door te rijden :))

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:53

Ik zit tegen belgië aan ... dus zou van 2 landen kunnen profiteren op fitter gebied ;-)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:55

Ik zelf heb wat pech doordat ik in drenthe woon is er niets in de buurt en zijn de reiskosten duurder dan de fitter zelf :(