Bedankt voor de info
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En volgens mij hadden ze ook een ghost.
alles is verhuurt bijna
nu tenminste wel.
. Ik moest erg wenne met lichtrijde want ik knalde elke keer met mn lies tegen de voorkant, ja het is nu zelfs blauw aan 1 kant
... Ja heel dramatisch, heeft dat te maken dat je je balans nog moet vinden of misschien het zadel te klein? Ik heb rijbroekmaat 38 en ben iets van 1.60 lang, dus ik dacht maat 1 moet perfect zijn. Verder zit het wel heerlijk alleen het lichtrijden doet dus op deze manier best wel pijn:P... Mijn pony was ook nog eens erg aan het klieren allemaal door dramme enzo dus dat speelde ook nog eens mee 

pmarena schreef:Franka : klinkt als een typisch geval van te korte beugels en / of een veel te enthousiast lichtrijdende ruiter
Veel ruiters die gaan echt zo van STA-zit-STA-zit.. en gaan echt veels te overdreven staan en veels te ver naar voren. En dan kun je in een Barefoot de pommel tegen komen. Goed lichtrijden wordt maar weinig aandacht aan besteedt in de meeste lessen helaas. Je hoeft helemaal niet zo bewust te gaan staan , dat is ook alleen maar irritant voor het paard omdat je zwaartepunt steeds wijzigt door die grote beweging
Lichtrijden is iets dat je ook zonder beugels zou moeten kunnen : je laat je puur door de beweging van het paard iets uit het zadel veren en gaat weer zitten. Heel subtiel , en heel weinig kom je maar uit het zadel.
Zou dat het bij jou ook kunnen zijn misschien ?
En anders die wat te korte beugels want met jouw maten is een maat 1 echt meer dan ruim genoeg
. Nou gebruikte ik hiervoor mijn barebackpad (vanweg niet passend wintec zadel) en ik wachte dus al eventjes op mijn testzadel. Maar met mijn barebackpad voel ik me al zo veel meer vertrouwd en dat was op het begin totaal niet. En met barebackpad vind ik doorzitten zo heerlijk, en af en toe even tussendoor even lichtrijden dat ging redelijk
(en nee geen beugels) Dus ik dacht nouw dat boomloos wordt een makkie NOt val nog even tegen dus haha. Nouja val tegen dat is niet waar want ik ben al lang blij dat het op mijn pony goed lig. Werd namelijk gek in mn hoofd van de twijfels bij een boomzadel of het wel goed paste ondanks dat ik het na liet kijken. En dit zadel lig op haar echt heel mooi op zijn plaats
niet schuiven, knijpt niet etc.
. Trouwens de beugels zaten na mijn idee wel op een mooie lengte. Het is ook mijn eerste dressuur zadel daarvoor altijd vzh gehad zit natuurlijk ook heel anders.

Sodeletuut schreef:Slofje schreef:@carmen, 2 ghost's zelfs, maar je rijd vrij weinig paarden hooralles is verhuurt bijna
nu tenminste wel.
Oh ja jij bent daar nu! Is het wel leuk?
)