wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:06

ik kende je topic ook en ken nog veel meer mensen met klachten over DR echt bizar dat mensen dan toch nog blind dr wat kopen altijd als ik een zadel probleem hier in HA zie en er staat euroriding bij dan verwacht je het al bijna :(

heb jij al antwoord gehad over t hoofdstel soraya

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:13

Ik snap dat ze het graag verwijderd zien. Ze hebben er nog steeds niet mee geleerd. Vorige jaar nog een bizar verhaal gehoord over een 18" zadel op een paard dat maar 17" kon hebben en dan de reactie erop van het ruiterhuis niet eens naar de persoon zelf maar naar een andere klant (die ik toevallig ook kende). Was echt bij de konijnen af.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:14

Seven schreef:
ik kende je topic ook en ken nog veel meer mensen met klachten over DR echt bizar dat mensen dan toch nog blind dr wat kopen altijd als ik een zadel probleem hier in HA zie en er staat euroriding bij dan verwacht je het al bijna :(

heb jij al antwoord gehad over t hoofdstel soraya

Nee heb nog geen antwoord gehad op mijn hoofdstel vragen. Jammer hoor

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:40

ik ook niet maar dat komt vast nog wel :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 08:28

DR heb ik ook slechte ervaringen mee gezien bij een vriendin. Moeilijk doen als iets opgelost moet worden. Daar hou ik niet van.

Dat zadel van lonnie was echt te triest voor woorden. :x

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:33

mijn paard heeft geen ingewikkelde rug en hebben ze ook een fout zadel aangemeten bij DR, eerst wilde ze steeds te smal erop leggen. Heb me het ook een soort van laten aansmeren en heb er nooit lol van gehad. Naderhand heeft het nog even op mijn andere paard gelegen en is toen verkocht met veel verlies

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:01

Mijn oudste merrie heeft 6 jaar rondgelopen met een zadel 2 boommaten te klein en een model boom dat als een nijptang in haar rug prikte _-:(
De andere (die nu de wow heeft) met hetzelfde verhaal waardoor ze gaten naast de schoft had gekregen (wist toen nog helemaal niets over zadels passen) en een leuke witte plek op de schoft door de combinatie van dit zadel en een anky dekje _-:(
Ik kwam er voorheen altijd, heb veel gekocht daar maar ga er nu niet meer heen al zou ik het gratis krijgen.
Een vriendin hadden ze een anky verkocht die voor geen meter lag.

Ik word nog steeds erg boos als ik er aan denk. -:(-

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:06

het is toch ook te gek voor woorden, dat je denkt bij een goed bekende ruitersportzaak niet beduveld te worden, maar helaas is het tegendeel waar....

moet er niet aan denken hoeveel paarden met rugpijn lopen dankzij de hijne zadelpassers daar!

annekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:48

Hee,

Zie hier zoveel meningen dat ik mijn vraag hier maar stel ;)
Ik ben van plan om een Wow zadel aan te schaffen voor mijn paard, ze heeft een gevoelige rug en ik hoorde & las zoveel positieve dingen over een Wow zadel dat het me eigenlijk de uitkomst lijkt haha.
Ze heeft in de tijd dat ik haar heb met een Hulsebos gelopen, en dat ging prima.. tot dat zadel opgevuld moest worden en ze drukkingen kreeg. Nog een keer naar laten kijken, weer niet goed voor mijn gevoel. Haar rug is na het rijden erg gevoelig etc.

Maar dit is niet handig, en ik vroeg me af ben je met een Wow-zadel van dit soort problemen af? Kunnen ze überhaupt niet scheef of met knobbels opgevuld worden waardoor een paard drukkingen krijgt?
En lucht, is het niet een stuk lastiger uit te zitten als je een paard hebt met veel lossigheid/beweging?
Laatst bijgewerkt door annekee_ op 07-01-11 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:56

scheef vullen kan wel, met knobbels niet ivm foam en lucht combinatie in de kussens. beide kussens hebben een voor en achter compartement. Je voelt de beweging van je paard goed doorkomen omdat je paard ook de ruimte heeft om te bewegen.
Tip: Vraag een WOW zadelfitter om advies en probeer het uit in verschillende zitting/zweetblad typen
kost wel geld, maar dan weet je ook goed waar je over praat en kan je probleemloos uit proberen

annekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:15

Bedankt voor je reactie.
Ja, wou ook een afspraak maken om eens te kijken hoe en wat, ben erg benieuwd!
De dingen die ik hier lees klinken in ieder geval al erg goed.

Over dat scheef vullen.. dat kan als het niet correct wordt gedaan of is dat een veel voorkomend probleem?
En zijn er ook nog Wow dealers die juist heel goed of heel niet-goed bekend staan?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:25

annekee_ schreef:
Bedankt voor je reactie.
Ja, wou ook een afspraak maken om eens te kijken hoe en wat, ben erg benieuwd!
De dingen die ik hier lees klinken in ieder geval al erg goed.

Over dat scheef vullen.. dat kan als het niet correct wordt gedaan of is dat een veel voorkomend probleem?
En zijn er ook nog Wow dealers die juist heel goed of heel niet-goed bekend staan?

In welke regio zit je?
Lucht is zeer geschikt voor paarden met een gevoelige rug, maar er zijn paarden die lucht niet prettig vinden.
De rug van mijn paard is nog steeds na het rijden mooi los en niet gevoelig (ze vindt het wrijven erover erg lekker, ze houdt van kriebelen :D ) met mijn andere zadel kromp ze ineen als ik na het rijden over haar rug ging.

annekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:32

Mijn paard staat in de winter vlakbij Apeldoorn, en daar kan hij ook naartoe voor opvullen etc want dan is dat wel te combineren met les.
Twente is helemaal zo'n uithoek ;)

Over wat je schreef over de rug, die van mij houdt van poetsen (heel erg), maar als ik met een borstel in de buurt van haar rug kom dan
trekt ze al weg. Nu staat ze even op rust ivm een blessure en haar rug is nog nooit zo mooi & ongevoelig geweest.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:02

scheef vullen kan altijd, maar soms gebeurd het juist express omdat de bespiering nog anders moet worden. Het is bij wijze van spreke iedere dag opnieuw te vullen / leeg te laten kopen
Fijne van het systeem is dat het gevuld kan worden als het op het paard ligt en evt als je erop zit. Kan bij wol zadels absoluut niet. Daardoor gaat het veel minder snel fout en is het beter aan te passen op de rug.
Heb hier over verschillende fitters positieve verhalen gehoord maar ook wat negatieve, dus je zou gewoon even moeten googlen wat bij jou in de buurt zit en dan hier de naam posten om ervaringen te horen!

annekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:32

Kan er geen vinden die echt in de buurt zit, maar zat zelf te denken aan Arie Boer.. heb hem aan de telefoon gehad en had er wel een goed gevoel bij.
Alhoewel ik van het Wow-zadel 0 verstand heb, het klonk goed, laten we het zo zeggen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:35

als je paard gevoelig is voor drukkingen kan een wow inderdaad een uitkomst zijn, mijn paard heeft ook drukkingen gehad op zn schoft en was erg zuur zonder de wow nu leg je t zadel dr op en meneer kijkt enkel wat je doet en droomd dan rustig verder.

IK kan Marjolein van Woensel aanraden vond het een erg fijn persoon, laat je praten over wat je voelt snapt ook goed wat je zegt en luisterd als je iets voelt wat je niet aanstaat. Heeft respect voor het paard en neemt de tijd. Mijn paard is bijv erg wantrouwend en Marjolein gaf hem de kans aan haar te wennen door hem los in de bak te doen, ze had direct goed door wat voor paard het was en benaderde hem achter waarts lopend waardoor mijn paard zelfs op haar af kwam. Met een erg fijn en tevreden gevoel heb ik een nieuwe wow besteld en heeft ze mn andere aan gepast zodat ik daar eerst mee verder kan rijden.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:38

annekee_ schreef:
Kan er geen vinden die echt in de buurt zit, maar zat zelf te denken aan Arie Boer.. heb hem aan de telefoon gehad en had er wel een goed gevoel bij.
Alhoewel ik van het Wow-zadel 0 verstand heb, het klonk goed, laten we het zo zeggen.

Bennekom of Zelhem is toch redelijk dicht in de buurt van apeldoorn dacht ik zo.

annekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:43

Bennekom is idd niet ver van Apeldoorn (wijst anwb planner nu uit, geen idee waar het ligt). Maar het maakt me op zich niet heel veel uit waar iemand zit, als diegene maar goed is.
En door het hele land reist :P

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:49

annekee_ schreef:
Bennekom is idd niet ver van Apeldoorn (wijst anwb planner nu uit, geen idee waar het ligt). Maar het maakt me op zich niet heel veel uit waar iemand zit, als diegene maar goed is.

http://www.liefstinghzadels.nl/wordpress/zadelmerken/wow/

Ik weet niet of je nog een zadel hebt in te ruilen? Martine doet dat wel zo ver ik weet. Niet alle wow dealers doen dat.

annekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:50

Seven schreef:
als je paard gevoelig is voor drukkingen kan een wow inderdaad een uitkomst zijn, mijn paard heeft ook drukkingen gehad op zn schoft en was erg zuur zonder de wow nu leg je t zadel dr op en meneer kijkt enkel wat je doet en droomd dan rustig verder.

IK kan Marjolein van Woensel aanraden vond het een erg fijn persoon, laat je praten over wat je voelt snapt ook goed wat je zegt en luisterd als je iets voelt wat je niet aanstaat. Heeft respect voor het paard en neemt de tijd. Mijn paard is bijv erg wantrouwend en Marjolein gaf hem de kans aan haar te wennen door hem los in de bak te doen, ze had direct goed door wat voor paard het was en benaderde hem achter waarts lopend waardoor mijn paard zelfs op haar af kwam. Met een erg fijn en tevreden gevoel heb ik een nieuwe wow besteld en heeft ze mn andere aan gepast zodat ik daar eerst mee verder kan rijden.

Dankje voor je reactie!
Ben benieuwd of de ''boze'' reactie van mijn paard met opzadelen ook weg zal gaan als ze eenmaal een zadel heeft waar ze geen last van heeft. Nu kan ze nogal narrig doen met opzadelen.. voornamelijk met zadel op de rug leggen. Maar het is wel een merrie dus weet niet in hoeverre het ook een beetje merrie gedrag is.

Iedereen die gereageerd heeft, bedankt voor de informatie ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:53

mijn paard had dit ook heel erg hij was bijna robot achtig zodra ik hem op de wasplaats zetten volledig inzich zelf gekeerd en nijdig als je opzadelde, nu met de wow stapt hij vlot mee naar de wasplaats laat zich lekker borstelen, vertoond daarin nog wel wat pijn reactisch in zn hals maar daar werken we aan. Met het zadelen zelf is hij ontspannen kijkt achter om wat ik doe en met t hoofdstel neemt hij altijd de tijd even te knuffelen. Ik heb dit paard er kort dus dit is een snelle veranderering in minder dan een maand tijd.

annekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:00

Schangah schreef:
annekee_ schreef:

http://www.liefstinghzadels.nl/wordpress/zadelmerken/wow/

Ik weet niet of je nog een zadel hebt in te ruilen? Martine doet dat wel zo ver ik weet. Niet alle wow dealers doen dat.

Nee, hoef geen zadel in te ruilen.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:34

Ik kan je Marjolein van Woensel aanraden. Ben heel tevreden over haar kennis en service.

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:58

Ik ga vandeweek ook een afspraak maken voor een consult ik ben echt super benieuwd :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:10

Spannend hoor,weet je al een beetje wat je wil?