Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
No_No schreef:Is een studone dekje aan te raden bij een ghost?
Vasthi schreef:Vraagjes:
Het Barefoot plaatje is van de achterkant van mijn London zadel af. Is dit te vervangen?
Het lipje is van de rits van de pommel af. De rits is verder niet stuk. Is dit te vervangen?
Kwetal schreef:Vasthi schreef:Vraagjes:
Het Barefoot plaatje is van de achterkant van mijn London zadel af. Is dit te vervangen?
Het lipje is van de rits van de pommel af. De rits is verder niet stuk. Is dit te vervangen?
Van het plaatje weet ik niet, maar bij een fournituren winkel kan je vervangende lipjes kopen voor ritsen
Petrichor schreef:Oeff dat ziet er niet fijn uit, wat het is geen idee maar hier zou ik een zadelmaker bij laten komen. Rij je toevallig ook met een Nevada? Ik zie namelijk bij de kont ook van die plekken?
Kwetal schreef:noem me getikt, maar de vachten van beide paarden met die vlekken, zijn gevoelig en krijgen snel witte plekken die na een verharing weer weg zijn...je ziet het vaak bij vosjes en valen etc. Het blijft speculeren en het hoort niet, maar soms lijkt het heel ernstig en stelt het niks voor.... er hoeft geen onderhuidse beschadiging te zijn. Ik zou eens onderzoeken of ze gevoelig zijn (voor aanraking, tijdens het rijden etc.)
JoycexEnya schreef:Kwetal schreef:noem me getikt, maar de vachten van beide paarden met die vlekken, zijn gevoelig en krijgen snel witte plekken die na een verharing weer weg zijn...je ziet het vaak bij vosjes en valen etc. Het blijft speculeren en het hoort niet, maar soms lijkt het heel ernstig en stelt het niks voor.... er hoeft geen onderhuidse beschadiging te zijn. Ik zou eens onderzoeken of ze gevoelig zijn (voor aanraking, tijdens het rijden etc.)
De fjord heeft het echt al jaren. Sinds mijn eerste zadel een barefoot Stella. Ik weet niet of het weg was toen ik een boomzadel had aangeschaft. Maar vind het vreemd dat bij de tinker ineens is na mijn testzadels. Zou het eventueel kunnen dat ze geschoren is op haar rug? Maar bij mijn fjord had ik echt niet zo wit verwacht onder het dikke haar. Ik zit al langer in twijfel om niet een boomzadel aan te schaffen, ook omdat ik meer wil springen. Niet alleen omdat ze witte haren heeft
Runa schreef:Zijn er hier mensen die alleen met een (schapen)vacht onder hun boomloze zadel rijden zonder extra inlages? Ik meen mij te herinneren dat de inlages onder de Barefoot vooral bedoeld zijn om ruggengraatvrijheid te waarborgen en voor schokdemping. Nu is mijn merrie hartstikke plat op haar rug en laatst heb ik er eens een schapenvacht onder gepast en ik kon geen druk op de ruggengraat voelen als ik druk gaf op het zadel. Hoe dat verandert als ik erop zit en ermee rijd, weet ik alleen niet, dus ik was wel benieuwd of hier mensen zijn die daar wel ervaring mee hebben?
edit: ik kan ook eens de halstertouwtest doen natuurlijk