[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:14

Ik rij momenteel dressuur met mijn cheyenne. Vond het in het begin echt niet fijn maar het begint nu gelukkig te wennen!

Toch vind ik voor dressuur een boom zadeltje fijner

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:46

Ik rij met cheyenne, en rij ook regelmatig dressuur in de bak, en gaat prima, alleen als je echt ver gevorderd bent dan is misschien een london fijner, maar ik zou zeggen, eerst maar eens proberen met de zadels die je hebt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:49

Ik ga waarschijnlijk komend jaar starten met mijn Barefoot London. Dat wordt nog wel een kleine uitdaging, ik ben toch bang dat ik minder netjes en stevig zit dan op een boomzadel en dat de jury er toch vooroordelen over heeft.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:58

Hoe je rijd met je zadel lig aan jezelf en niet aan je zadel. Ik reed zelf met een Cheyenne winstpunten in de L2 met mijn fjord tussen de paarden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:59

Misschien is het ook alleen maar een idee, ik ben zelf nog steeds niet gewend aan de ietwat groffe aanblik van de London in vergelijking met de boomzadels :). Hoe heb je dat met de witte dekjes gedaan, Marcella? :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:03

Nee reed vaak ook gewoon met een bruine pad onder mijn bruine Cheyenne hoop mensen dachten dat het een geheel was, maar inderdaad met wit dekje bovenop pad.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:13

heb je daar foto´s van marcella?
lijkt me ontzettend leuk om te zien :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:15

Ja, mij ook, ik ben heel benieuwd :). Ik was er zelf over aan het denken om zelf vakken voor inlages in mijn witte schabrak te maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:18

Eh dan zal ik moeten gaan zoeken, want dat is een behoorlijk tijd geleden. :=

Zal even gaan spitten in foto archief. :+

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:22

Bedankt voor de reacties. Dacht dus zelf ook wel dat dit prima zou kunnen.... en inderdaad....echte dressuur ruiters zullen hier niet voor lessen komen. meer de beginners en middenmoot. Maar wilde even weten of mijn mening werd gedeeld :-)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:28

Oude doos foto's jullie wisten alleen niet wat je vroeg, want wat kan een mens een hoop foto's hebben. :=

Barefoot Arizona Caramello zonder vps 2008
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-TOWT6Y7Z.jpg
Barefoot Cheyenne zonder vps met wit dekje genomen tijdens wedstrijd op stal (sliedrecht) 2007.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-DPYTDPFG.jpg
Afbeelding
Bruine grandeur pad wedstrijd Papendrechtse Ruiterdagen 2008.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-N3ZJOCKQ.jpg

En ja toen was het nog een fjord met kort koppie.

Gisteren was het 13 jaar geleden dat ik ben wezen proefrijden en 2 weken later wezen halen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:55

Staat mooi dressuurachtig met je witte dekje! En op je fjord staat het met het bruine dekje ook heel mooi, maar voor mijn paard en mij zou het wat te massief worden denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:21

weet iemand hier of je ergens een barefoot atlanta kan testen???

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:12

Ik vind het nogal raar als ze je er op afrekenen dat je boomloos rijdt. Tegenwoordig mag je in alle kleuren van de regenboog starten dus moeten ze een boomloos zadel toch ook door de vingers zien.. ik ben pas in de L2 gestart met mijn London, mooi eerste geworden :D had wel gewoon mijn pad en een dekje er onder.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:23

Sababber schreef:
Ik vind het nogal raar als ze je er op afrekenen dat je boomloos rijdt. Tegenwoordig mag je in alle kleuren van de regenboog starten dus moeten ze een boomloos zadel toch ook door de vingers zien.. ik ben pas in de L2 gestart met mijn London, mooi eerste geworden :D had wel gewoon mijn pad en een dekje er onder.

Nouja, bitloos is ook pas toegestaan hé. Wij vinden het natuurlijk de normaalste zaak van de wereld, maar in het wedstrijd-wereltje is dat nog niet zo vanzelfsprekend. Wel super leuk dat jullie lekker starten én scoren *\o/*

Anoniem schreef:
weet iemand hier of je ergens een barefoot atlanta kan testen???

Op geen van de sites van de wederverkoper staat de atlanta bij de testzadels.. niemand in je omgeving misschien?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:31

Ik hoop ook lekker te gaan scoren met mijn Barefoot :D. Ik zal wel afwijken van de deelnemers. Ze moeten het door de vingers zien, maar ik hoop gewoon dat ze het totaalplaatje niet minder fijn vinden met een Barefoot. Als ze iets tegenstaat kan dat doorwerken in alle onderdelen. Maar ja, als je echt goed rijdt kunnen ze toch niet om je heen :D

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:42

Ik denk wel dat ze kijken naar wat voor barefoot. Ik vind zelf de london en de lexington bijna niet opvallen op een wedstrijd. Maar als je met een bruine cheyenne aankomt zal het verschil wel opvallen denk ik. Maar je mag er mee starten en het zijn gewoon nette zadels dus waarom zouden ze je er minpunten voor geven? Liever boomloos dan met een slecht passend boomzadel toch?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:53

Tuurlijk! En ik laat me er ook niet door tegenhouden. Ik heb gewoon niet altijd vertrouwen in de traditionele juryleden en het al dan niet door laten schemeren van hun mening :P. Misschien wel een voordeel dat ik dan juist al wat hoger start, dan denken ze: ach ze zal er ook wel gekomen zijn met dat ding.'

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:03

M_hartje_M schreef:
Heeft er iemand hier nog een pad voor de barefoot cheyenne?
Heb totaal geen voorkeur naar kleur ofzo.. zolang de prijsklasse maar wat lager ligt. Kan helaas nu niet zo heel erg veel missen

Ik kan hem ook ruilen tegen een anky pad :D hoewel ik denk dat mensen met boomloze zadels daar niet veel aan hebben :=

Heb een rood haf pad bij mijn zadel gekregen, maar ik vind het niet passen onder het zadel.
Weet niet of dat onder een cheyenne wel goed ligt?
Pad is door de vorige eigenaar gebruikt, maar kan best nog een rondje mee.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:09

Ik testen een freemax classic van iemand maar heb nu een besluit gemaakt.
Ik ga voor me eigen Stella hij schuift wat meer naar voren maar daat koop ik een betere anantomische singel voor
Ik vind mijn zadel lekkerder steviger en vrijer op der schoft

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:16

Ik ben tot op heden zeer blij met mijn bruine London! Heb er nu een paar x mee gereden en zit heerlijk!!

Helaas heeft de koper van mijn barrydale afgehaakt, dus die staat weer te koop :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:31

Ohhhh, een bruine London, waar had je die gevonden dan??? Fijn dat je er zo blij mee bent. :-)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 23:14

Leuk, een mede-bruine-Londoner :mrgreen: Was het een nieuwe?

Random vraagje: als je paard zonder inlages onder het VPS-zadel voldoende ruggengraatvrijheid en een supermooie zweetafdruk heeft, zijn dan inlages alsnog nodig? Zit er wellicht iets aan het zadel dat niet rechtstreeks op de paardenrug moet?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 00:27

Een mooie zweetafdruk zegt bij mijn weten nog niet altijd dat er niet te veel druk op bepaalde punten geweest is. Ik zou het niet doen in ieder geval...

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:07

Dierfysio: Ik had een advertentie op de bokt markt gezet en daar kreeg ik toen een reactie op :) Echt heel veel geluk mee gehad, zadel is nog zo goed als nieuw :)

Sheran: Ik zou voor de zekerheid gewoon je pad er lekker onder houden :)