Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:04

en anders naar de fabriek zelf bellen geen optie ?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:09

Waar moet je die singel mee onderhouden dan? Ik maak 'm na het rijden schoon met een vochtige spons en daarna vet ik 'm in met een pot vet die ik bij mijn zadel geleverd heb gekregen.

Doe ik eigenlijk standaard na het rijden want ik merk dat als ik dat een paar keer niet doe, de singel harder wordt.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:11

ik zal is even de mail erbij pakken want ik wist dat namelijk ook niet

gevonden

Onze leverancier adviseert de singel te onderhouden met producten van Rapide.
Bijvoorbeeld de Rapide ledergel. De singel mag namelijk niet onderhouden worden met producten waar glycerine in zit.
De singel zou ook niet zo als een “bruggetje” op de tafel moeten blijven staan, dat geeft wel aan dat de singel niet heel soepel meer is. Misschien dat u de singel terug kunt sturen?
Dan kunnen wij de singel opsturen naar de leverancier, zodat ze kunnen kijken wat er aan gedaan kan worden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:16

Dat heb ik nooit gehad! Da's fraai... In dat ledervet kan goed glycerine zitten..

En voor die prijs kunnen ze op z'n minst een potje meeleveren!
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 03-07-14 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:16

Mijn singel is altijd een bruggetje... Ik hem heb nog niet zo lang maar de mijne is veel stugger dan die van een stalgenootje...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:17

Mijne is ook een bruggetje als ik hem plat leg!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:21

even mailen hoe of wat heb ik ook gedaan en foto ervan gemaakt
Begin augustes ga ik de singel opsturen ben benieuwd

Hoelang duurde het bij jullie voordat je weer reactie had ? En dat je de singel terug had

Mijn paard loopt zich namelijk open op andere singels vandaar dat ik deze had aangeschafd

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:21

Voor de foto die ik ervan gemaakt heb kunnen jullie wel een pb sturen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:27

Ik kan het niet opsturen want ik heb geen alternatief...

Naar wie heb je gemaild?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:38

in mijn mail stond maandag versturen hebben ze het dinsdag daar in huis en kunnen ze het weer terug sturen naar je

ik heb pax de deux gemaild

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:02

Ik heb mijn singel nu ook ongeveer een jaar. Ik hou mijn singel altijd bij met ledergel van Rapide. Altijd na het rijden met een droge handdoek de haren eraf en dan vetten met ledergel. Als mijn paard heel veel gezweet heeft gebruik ik eerst wat water om het zweet er af te krijgen en ik vet hem dan ook weer in met de ledergel.

Ik gebruik de ledergel voor al mijn leren spullen en die zien er nog super uit, sommige zijn al jaren oud.

Behalve de fairfax, ik kan je vertellen, mijn singel is ook helemaal verkleurd en het leer gekrakeleerd.

Ik ben ook van plan om binnenkort terug te gaan naar de winkel, want ik vind het toch eigenlijk ook echt niet kunnen voor zo'n dure singel.

Ik had de mijne bij van Rijs. Ik heb trouwens een bruine, de smalle variant en ik heb er erg lang op moeten wachten omdat hij nog gemat moest worden, hij was niet op voorraad bij Fairfax. Wellicht hebben ze destijds een slechte partij geleverd? Is jullie singel ook bruin?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:14

Ik wil er ook een aanschaffen maar zit te twijfelen over de standaard of small. Mijn paard meet 21 tussen de benen bij de borst...pfff wat is wijsheid..
Iemand ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:23

meiske1577 schreef:
Ik heb mijn singel nu ook ongeveer een jaar. Ik hou mijn singel altijd bij met ledergel van Rapide. Altijd na het rijden met een droge handdoek de haren eraf en dan vetten met ledergel. Als mijn paard heel veel gezweet heeft gebruik ik eerst wat water om het zweet er af te krijgen en ik vet hem dan ook weer in met de ledergel.

Ik gebruik de ledergel voor al mijn leren spullen en die zien er nog super uit, sommige zijn al jaren oud.

Behalve de fairfax, ik kan je vertellen, mijn singel is ook helemaal verkleurd en het leer gekrakeleerd.

Ik ben ook van plan om binnenkort terug te gaan naar de winkel, want ik vind het toch eigenlijk ook echt niet kunnen voor zo'n dure singel.

Ik had de mijne bij van Rijs. Ik heb trouwens een bruine, de smalle variant en ik heb er erg lang op moeten wachten omdat hij nog gemat moest worden, hij was niet op voorraad bij Fairfax. Wellicht hebben ze destijds een slechte partij geleverd? Is jullie singel ook bruin?

Ik heb ook een smalle bruine.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:30

Ik heb een smalle bruine besteld, heeft volgens mij 3 maanden geduurd voordat hij er was.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:33

Pfft vind dit wel niet kunnen voor deze prijs!
Zou een bontje erom helpen? bescherming tegen het zweet.
De mijne is nog steeeeeds niet binnen veronderstel ik want ik hoor niets.
Maar zou toch echt niet elk jaar een nieuwe moeten bestellen en dan weer een half jaar wachten....

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:38

ik heb een smalle versie met d ring in het zwart

raad dat jou singel gekrakeleerd is want zoals ze aangeven in mijn mail raden ze het juist aan om te onderhouden met rapide

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:02

ChocoBesnier schreef:
Maar zou toch echt niet elk jaar een nieuwe moeten bestellen en dan weer een half jaar wachten....

Een bontje zou niet moeten hoeven...

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:12

van mijn singel krijgt ze toch een open plekje bij de oksel. daarom wil ik hem verkopen en een small bestellen. het is een standaard dressuur met d ring 70 cm. maar een paar dagen oud. wie in interesse heeft mag wel een pb sturen.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:13

vonneke schreef:
ChocoBesnier schreef:

Een bontje zou niet moeten hoeven...

Nee sowieso niet...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:36

Ik heb de zwarte standaard met D-ring. Ik gebruik geen bontje want een singel moet toch tegen zweet kunnen, zeker sls ie goed onderhouden wordt.
mamendt schreef:
Ik wil er ook een aanschaffen maar zit te twijfelen over de standaard of small. Mijn paard meet 21 tussen de benen bij de borst...pfff wat is wijsheid..
Iemand ervaring?

Mijn paard meet 22 cm en heb de standaard. Ik twijfelde heel erg, heb ook advies gevraagd en mijn foto's doorgestuurd. Uiteindelijk toch niet geruild voor een smalle omdat mijn paard er wel heel fijn mee liep en ik op de smalle versie dan 3 weken moest wachten. Maar het is een twijfelgevalletje.

Als je paard nog erg jong is dan zou ik voor de normale gaan. Is ze ouder dan 8 en al flinke tijd in het werk dan zou ik een smalle versie doen.

Djoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:01

Ja, alle bruggetje als de donder terug sturen nu het nog kan.
De kwaliteit blijkt nu heel anders en veel zachter en soepelen te zijn waarbij je de singel gewoon plat neer kunt leggen. Dat heeft die van mij vanaf het begin al nooit kunnen doen, en dus was het al een hard/stug/droog ding. Hoe ik hem ook onderhouden had, hij was nooit soepel geworden.
Ook verkleurde hij vrij snel aan de binnenkant. Dus mensen mocht je dit hebben bij je singel, zou ik hem gauw omruilen!
Ik heb fairfax een mail gestuurd, maar nog niets gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:22

Ik heb gemaild naar pas de deux.

Ben benieuwd.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:51

Ik heb nu ongeveer een half jaar een smalle Fairfax dressuursingel, gekocht bij Pas de Deux. Kwaliteit is nog steeds heel goed, het leer is nog steeds erg soepel en als nieuw, ligt ook echt plat als je hem op tafel legt. Na het rijden neem ik hem af met vochtige doek (zonder zadelzeep of leerdoekjes dus) zodat ie schoon is en daarna leg ik hem over m'n zadel om hem in vorm te houden zoals op de label eraan stond. Eigenlijk heb ik hem pas een keer of 2/3 gevet, zeker niet na elk gebruik dus. Ik denk dus echt dat de kwaliteit van de eerste singels waarschijnlijk een stuk minder was, want mijn singel ziet er zeker nog uit als toen ie net nieuw was. Wel heb ik hem in het begin een paar keer met lederolie ingesmeerd zodat het leer goed verzadigd was, dan droogt het ook niet zo snel uit en maakt het leer meteen soepel. Ik gebruik gewoon lederolie en lederbalsem van HH om al m'n harnachement mee te onderhouden.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:05

Heb je misschien een foto van je singel als die plat op tafel ligt ?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:16

vonneke schreef:
Ik heb gemaild naar pas de deux.

Ben benieuwd.

Ga ik ook maar even doen dan voor die kromme hoepel van mij.