Het is weliswaar een stapritje geworden omdat ik met m'n arabje ben gegaan en ik me nog niet stoer genoeg op hem voel voor de snellere gangen zonder beugels buiten (ik had trouwens voor het safe gevoel wel beugels eraan gedaan maar mijn streven is om ze niet te gebruiken en laat ze dus gewoon los bungelen) Het is een lekker ontspannen ritje geworden en ook een goede balanstraining voor mij, ik merk duidelijk dat mijn rug- en buikspieren veel harder moeten werken als ik bareback op mijn arabje rij dan op mijn hafje, mijn hafje heeft zoveel meer body waardoor je heel makkelijk in balans zit.
Ik heb de Iberica met de singel/beugelpositie ver(der) naar achteren, voor de beenligging (als ik de beugels zou gebruiken) is dit voor mij de juiste positie, of het gaat werken met een standaard singel weet ik nog niet zo. De singel die ik gisteren heb mogen lenen is een brede anatomische singel en daarmee bleef de Iberica super liggen, de standaard singel waarmee ik woensdag heb gereden kroop naar voren waardoor ie de Iberica mee trok, maar deze singel was ook wat te lang, dus daar kan ik nog geen conclusie uit trekken, maar ik houd er rekening mee dat ik nog eens mijn beurs nog eens moet gaan trekken voor een anatomische/banaansingel (beseft zich nu dat het vakantiegeld al uitgegeven is voordat het binnengekomen is