. Koop gewoon zo'n matje bij de Blokker, in 2 stukken knippen en klaar! Dat geeft ook stroefheid onder je zweetblad en dan gaat je dekje echt nergens meer heen. Ik ga er dan natuurlijk wel vanuit dat je zadel gewoon correct ligt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Koop gewoon zo'n matje bij de Blokker, in 2 stukken knippen en klaar! Dat geeft ook stroefheid onder je zweetblad en dan gaat je dekje echt nergens meer heen. Ik ga er dan natuurlijk wel vanuit dat je zadel gewoon correct ligt
! Wellicht is hij dusdanig veranderd dat het nu gewoon eerder schuift, de een heeft er wel last van de ander niet, per paard verschillend. Als je fitter zegt dat het goed ligt en je bent zelf ook tevreden, zou ik gewoon een matje ertussen doen en lekker verder rijden
Elco schreef:Natuurlijk is het voor elk paard anders, maar 1 ding weet ik wel mijn zadel knelt absoluut niet en ik singel ook heel los aan..
. Net wat Sansje zegt, het verschilt gewoon erg en daarom heb ik standaard dat matje ertussen

Want ik heb de knoop doorgehakt en ben klaar met lucht. Mijn paard loopt fijner onder wol, terwijl mijn vorige paard absoluut geen goede stap meer zette onder wol. Maar goed, deze nieuwe is er dus niet zo van gecharmeerd, dus na 6mnd proberen en fitten, stop ik ermee. 

knollentuin schreef:voor mij ook geen ab, is op dit moment erg in... schijnt zo te werken in paardenland. en volgens mij geloven al die mensen ook nog echt dat hij de zadels zelf maakt... [op zondag en snachts als iedereen slaapt, want zo te lezen rijdt hij overdag 6 dagen in de week van smorgens vroeg tot savonds laat heel nederland door]