Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:14

[quote="SabineVVolgens mij gewoon strak genoeg, als ik er echt aan ga wringen krijg ik 'm nog wel een gaatje strakker, maar dat lijkt me niet de bedoeling := (heb ik overigens na de 2e keer wel gedaan, wilde niet dat bijrijdster nog eens het hoofdstel kwijt was en ze moest er toch echt nog even op).

En tja, of het zo makkelijk af kan .. zit ik weer met dat type pony hé ... Die biothane hoofdstellen horen ook niet stuk te kunnen, en een musketon hoort ook niet zo makkelijk in 2 te breken, laat staan een leren tussenstuk bij touwteugels (verkoper geloofde mij niet dat pony dat had stukgekregen, want zijn sterke warmbloed van ruim 1.70 zou dat nooit klaarkrijgen... Sta je dan lekker met je uitleg :+ ). Dus ja ..

Maarja, daarmee dat ik het dus even vroeg .. misschien dat het wel een algemeen gekend probleem was zeg maar (door de andere pasvorm ofzo) maar ik had het eigenlijk niet verwacht :)) :+[/quote]

Ja dan heb jij echt een apart geval _O-

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 00:05

Is je paardje geen reincarnatie van Houdini? Die kreeg ook als los :+

Ik heb er zelf geen problemen mee, hoofdstel blijft goed zitten.

Piloetje

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:11

Ik heb sinds juli de competition uitvoering. Ik moet toch zeggen dat het leer echt heel stug geworden is. Zelfs na inmiddels 3 goede schoonmaak/invet beuren met kwaliteitspul blijft het stug....

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 23:21

rensiepensie schreef:
Ik heb sinds juli de competition uitvoering. Ik moet toch zeggen dat het leer echt heel stug geworden is. Zelfs na inmiddels 3 goede schoonmaak/invet beuren met kwaliteitspul blijft het stug....

Volgens mij is het de bedoeling dat het stug is. Ik denk dat anders de werking/pasvorm van het hoofdstel eraan gaat.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:25

Nee het is gewoon veel stugger geworden na wat regen enzovoorts en krijg het niet meer zo soepel als het was. En de competition was wel veel soepeler dan de multi. Dit vind ik voor 160 euro wel een bummer...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:32

De mijne is nog steeds heel soepel. Ondanks wat regen.
Misschien even contact opnemen met de winkel?

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:41

Ik ben HELEMAAL verliefd op de multi!!! Ben al begonnen met sparen :p maar zitten er ook nadelen aan? Schuift hij niet? Werkt hij even goed in als een normaal bitloos hoofdstel? En kan je het bit en tegelijkertijd bitloos gebruiken? Met 2 teugels dus? Voor de overstal bit-bitloos...

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:27

Ik eh... ik heb m nog niet een x schoongemaakt en ik heb toch al ruim 3/4 in gebruik. Ik vind m niet stug... Wel heb ik m gekocht dat t hoofdstel nét 'uít' was. Het hoofdstel bevalt me erg goed.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:31

Zie dit topic nu pas... Ik vind het een fantastisch hoofdstel! Gebruik het in het springen en crossen bij mijn paard welke vroeger een gebroken kaak gehad heeft en daardoor heel gevoelig is in de mond. Doordat dit hoofdstel de druk weghaalt uit de mond en het juist op het hoofd en de neus legt is dit hoofdstel perfect voor mijn paard!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:34

Hier ook nog steeds tevreden gebruiker maar heb hem (net zoals MagrietJonk) ook net zo vaak schoon gemaakt :oo Mijn handjes hebben veel van het hoofdstel geleerd +:)+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:58

Ik ben ook nog steeds heel tevreden, vanaf maart is hij 1 keer schoongemaakt ( en ik rij er ook wedstrijden mee :o ) en in geölied met lederolie van de heuvelhoeve. Hij is erg soepel en paard loopt er fijn op.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:00

Ik wil ook heel graag de multie, maar ik wil m dan vooral om bitloos te proberen en om dat hij schijnbaar beter ligt dan met een gecombineerde neusriem. Maar ik heb een nog vrij nieuwe kieffer, kan ik dan niet beter eerst een gewoon bitlooshoofdstel proberen voordat ik 140 euro neertel? Ik vind m heel mooi, en vooral de bitclips die door teugeldruk ook druk op de neus leggen spreekt me heel erg aan!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:02

salome_maybe, ik heb ook nog een Kieffer hoofdstel, maar die komt eigenlijk niet meer bij het paard sinds ik mijn Rambo heb. :o

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:58

Dit hoofdstel klinkt me heel interessant in de oren, ben ook van plan 'm te kopen.
Iemand enig idee wat voor maat ik moet kopen voor mijn paard? 1.64m hoog een een redelijk klein/normaal hoofd. Zit altijd beetje tussen Cob en Full in..

lizzy172

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:07

Ik heb net de nepperd binnen gekregen. Stiksel op de neus bij het ringetje voor kaptoomgebruik is heel lelijk. Hij is sowieso te groot, terwijl mijn paard altijd extra-full heeft, een ramp met halsters!

Ik vind het leer vrij redelijk, geen idee hoe lang het mooi blijft, maar het is vrij soepel, mooi dik kopstuk. Betere kwaliteit dan menig harry's horse hoofdstel dat ik gezien heb.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:28

@:Arielle ik heb een paardje van 1.60 en 1.58. Ze zitten allebei 'ertussen' Cob net te klein Full te groot. Maar van de Competition heb ik een Full. En ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik een 'ander' hoofdstel bij mn jonge dier heb geïntroduceerd. Voor plaatjes kun je in mn profiel kijken ;)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:21

Bedankt voor je reactie, dan wordt 't toch een full!
Alleen nog even kijken waar ik 'm goedkoop kan bestellen. Wil wel gewoon de echte, nepperd hoef ik niet.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:40

Arielle,
Bij www.horsewaredekens.nl verkopen ze het hoofdstel voor 165euro
Bij www.dochorse.nl vrkopen ze hem voor 190euro

Ik denk ook idd dat een standard horse (full) de goede maat zou moeten zijn.

Ik heb er ook nog steeds geen moment spijt van dat ik dit hoofdstel heb gekocht!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:41

Denk dat ik 'm inderdaad bij horsewaredekens koop, heb daar nu al verschillende dekens gekocht en de service beviel iedere keer goed!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:21

Omdat de hoofdstellen vorig jaar nauwelijks leverbaar waren, heb ik mn hoofdstel toendertijd bij http://www.mzm-geestig.nl gekocht. Omdat haar afleveradres goed in de buurt was, heb ik m zelf af kunnen halen een scheelde dat weer in verzendkosten. ;)

Ik heb er E 165,- voor betaald. Maar t kan geloof ik ook goedkoper via bokker JOSIE. Alleen weet ik niet wat ze daar precies kosten.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:24

Oja, Arielle, kun je m ook niet betsellen via het Drunensruiterhuis??
Zie dat je daar volgens mij vrij dicht bij in de buurt moet zitten.
En dan gewoon laten zien dat je m op internet voor 165 kunt bestellen ;)
Heeft vreidinnetje van mij gedaan bij Mister Ed

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:29

Interesseerd Drunens ruiterhuis niet zoveel hoor, die maken de prijs dan echt niet lager. En die moeten 't dan ook nog maar op voorraad hebben..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:54

MargrietJonk schreef:
Maar t kan geloof ik ook goedkoper via bokker JOSIE. Alleen weet ik niet wat ze daar precies kosten.

Ik heb mijn deken bij Josie besteld, dat ging prima!

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:00

Arielle voordat je een Full koopt.
Wij hebben een paard van 1,60 waarbij de Micklem Multibridle Cob goed zit (zie profiel).
Misschien moet je het toch eerst eens goed opmeten voordat je er eentje besteld het is toch jammer als hij te groot is.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:03

flying indo, als haar normale hoofdstel tussen cob en full inzit, is dan een full denk ik de juiste maat!
Cob wordt dan al snel te klein, en dan voornamelijk de neusriem.
De lengte over de neus verschilt namenlijk ook per maat en dan zit de neusriem niet meer mooi onder de jukbeenderen door en is ie te kort...
Tenminste, dat is mijn ervaring met een pard wat ook tussen cob en full in zit ;)