Zelfs (hele) lange buitenritten gaan super, geen centje pijn voor hem (en mij).
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fortitude schreef:Hallo allemaal! Ik ben me aan het oriënteren want stiekem kriebelt het wel om een boomloos zadel aan te schaffen. Ik heb toen ik mijn Draver net had een Barefoot geleend van een stalgenootje: wat een heerlijk zadel! Het lag alleen niet goed, hij schoof en mijn paard liep er wat kort onder dus snel maar weer afgestapt. Het zadel kwam ook van een flinke Fjord af, dus dat zou me niet verbazen.
Nu las ik dat boomloze zadels op Dravers niet aangeraden worden vanwege de slechtere drukverdeling. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Dravers en boomloze zadels?
pmarena schreef:Waar lees je dergelijke onzin....?
Het stikt vanm de dravers met allerlei boomloze zadels en dat gaat dan prima, een draver is wat dat (en al de rest) betreft net een normaal paard, bij de ene werkt het wel en bij de ander niet, of een ander type beter...enz.
Kwetal schreef:Of het met je heupen accordeert, zal je echt op je tafel moeten proberen.... en neem anders het aanbod aan van Teteltee - die heeft ook nog andere merken om op te zitten...
jomaro schreef:Mijn vraag was meer een grapje op het andere bericht
![]()
Al heb ik wel een tafel model hoor en een lastige heup. Maar een zadelpasser aan huis is zoals mijn man zou zeggen geld in de prullenbak gooien. Met een zadelverslaving of Ooo dat is ook een mooi zadel hoe zou die zittengaat een zadel hier in huis/stal niet lang mee. Daarbij heb ik in heel 2014 hooguit 10 x op mijn paardje gezeten. Wandel en hoefschoenen zou beter bij ons passen